2013 Suzuki GW250 INAZUMA

Suzuki’nin Japonca’da yıldırım anlamına gelen Inazuma modelini adına yakışır yıldırımlı şehir içi yollardan güneşli pist asfaltına kadar her türlü koşulda test ettik
28.07.2013 | HABERLER > TEST & KARŞILAŞTIRMA


Yazı-Fotoğraf: Ahmet Köseoğlu

 

Son zamanlarda şansızlığımızdan mıdır nedir bilemiyorum ancak ne zaman kaskımı kafama geçirsem yağmur yağıyor. Bu bahtsızlık Türkiye’de yeni satışına başlanan Suzuki GW250 Inazuma testi sırasında da aynen devam etti. Bu nedenle de motosikleti şu önde kocaman duran çamurluğundan başlayarak anlatmak istiyorum. İlk görünüşte motosiklete yakışmayan tek parçası gibi duran bu dev ön çamurluk ıslak asfaltta yol alırken müthiş işe yarıyor. Ve inanılmaz ama insan zamanla bu dozer kepçesi görünümlü çamurluğa alışarak sevmeye başlıyor. Ama pek yağmur yağmayan, yollarda araba-halı yıkanmayan, kanalizasyonu taşmayan bir memlekette yaşasaydık ilk önce onu sökerdim o ayrı…

 

 

Büyük Görünüm

Suzuki Inazuma her şeyiyle tam bir 600 cc hadi olsun 500 cc’lik motosiklet ebatlarında. Büyük depo (13.3 Lt) ve deponun her iki yanında büyük büyük abi B-King ya da büyük abi GSR’dekilere benzer öne doğru uzanan kanatçık şeklindeki Karenajlar da bu büyük görünüme destek vermiş. Hazır böyle bir alan açılmışken Suzuki mühendisleri mümkün olduğunca büyük bir su soğutma radyatörünü bu iki kanatçık arasına kondurmuş. Tüm bu göz dolduran etmenler kantarda da kendini hissettiriyor tabi. Inazuma’nın ağırlığı rakiplerine nazaran biraz fazlaca 183 kg-.

 

Motosikletin ön tarafı GSR ve B-King ile ortak aile çizgileri taşıyor. Kuyruk bir hayli geniş ve artçı için tutunma kulpları var. Ön sinyaller gövde üzerindeyken arka tarafta büyük ancak estetik sinyaller arka kuyruğun iri görünümüne katkı sağlamış. Arka far tam karşıdan bakıldığında led aydınlatma hissi uyandırsa da aslında tüm ışıklandırmalar Edison zamanından; ampul. Motosikletin ön egzoz boruları –manifold-, motor kapağı ve egzoz ucundaki krom kaplamalar oldukça şık detaylar arasında.

 

Inazuma’nın her iki yanından soba borusu gibi iki egzoz uzanan arka lastiği 140/70-17M/C 66H ölçülerinde, ön de ise 110/80-17M/C 57H ölçülerinde bir lastik var. Küçük hacimli motorlarda Çin ya da uzak doğu malı lastiklerle kaymaya o kadar alışmışız ki bu lastikler İstanbul asfaltında tutunmayı başarınca o an merakımdan inip baktım ve lastiklerin IRC RX-01R Road Winner olduğunu gördüm. 3 kollu jantlar biraz ağır duruyor fakat aslında alüminyum alaşım. Şu drag tarzı büyük egzozların sesi ise gayet güzel. 250 cc’lik bir makine insanı ancak bu kadar gaza getirebilir…

 

Motor

 

248 cc’lik modern tasarımlı 4-zamanlı, 2-silindirli, sıvı-soğutmalı, SOHC motor 8.500 dev/dk’da 18 kW yani 24 bg güç üretiyor. Çift silindirli motor 6 vitesli şanzımanın da pozitif etkisiyle motosikleti rahatça istenen hızlara çıkarıyor. 2 silindirli motorun en büyük özelliği krank miline bağlanmış olan kaplin tipi bir denge miline sahip oluşu. Bu ekstra denge mili pistonların hareketine ters çalışan ağırlık merkezleri sayesinde motorun yaydığı titreşimleri yok etmeyi başarıyor. Böylece de gerek şehir içi gerekse şehirlerarası uzun yolculuklarda motosikletin sürüş konforu artmış. Motorun maksimum gücü 6500 dev/dk’da 22 Nm. Bu güç artçılıyken bile hafif yokuş yukarı 100 km/s hızla giderken 6. viteste gaz açıldığında motorun daha da hızlanmasını sağlıyor. 250 cc’lik bir motosiklet için bunlar iyi şeyler. Göstergede 13 bin devir çeviren motor redline bölgesine girdiği 11.000 dev/dk sonrasında 500 devir daha hızlandıktan sonra kesiciye girerek ateşlemeyi kesiyor.

 

Üst devirlerde olduğu gibi alt devirlerde de motorun beslemesi iyi. Inazuma’da eco-ve normal şeklinde iki ayrı seçenek mevcut. Eco seçeneğinde göstergedeki beyaz led lamba 4.500 d/dk geçildiğinde vitesi yükselt anlamında yanıyor. Normal mod seçildiğinde ise bu ışık 8.000 d/dk sonrasında aktif oluyor. Bu da motosiklete yeni başlayanlar için güzel düşünülmüş bir “vites değiştir!” hatırlatması.

 


 

Oturuş

Motosikletin üzerine oturduğunuzda Inazuma cılız bir motor olmadığını hemen hissettiriyor. Motosikletin tek parça selesi büyük ve rahat. Testimiz süresince artçımız da arka tarafta oturmaktan memnun kaldı. Gidon biraz daha yüksek ve geriye doğru uzansaydı tam benim kalem olacaktı (boyum: 1,79 cm). Ayaklıkların pozisyonu iyi.

 


 

 

Kullanım

 

Öncelikle Inazuma’nın kullanımı gayet kolay. Motosikletin düşük ağırlık merkezi ve ortalamanın üzerinde konfor sunan oturuş pozisyonu Inazuma’yı motosiklete yeni başlayanlar için bir tercih haline getiriyor. Motosiklet sınıfındaki en iyi amortisörlere sahip. Önde teleskopik arkada ise 7 kademeli ön yükleme ayarı yapılabilen bir amortisör mevcut. Kasisiler çukurlar bozuk yollarda sürüş konforunu beklediğimizden çok daha iyi çıktı. Inazuma çeşitli sürüş stilleri için dizayn edilmiş yarı ikili-beşik şaseye sahip. Elleriniz gidondayken virajlar da dahil tüm tepkiler iyi ancak kullandığımız motosiklet gidondan ellerimizi bıraktığımızda önden yalpalanıyordu (ön amortisör, şasi ya da bozuk balans kaynaklı)...

 

Gaz kolu tepkisi 6 vitesli şanzımana rağmen yumuşak. Gaz-kolunun on-off etkisi bu sınıfın en iyilerinden denilebilir. Inazuma 6 vitesli ancak bu 6. vites son hızı arttırmaktan çok ekonomi sağlamak amaçlı kullanılmış. Şehir içinde vitesleri hızlı hızlı yükseltmek mümkün, 24 bg’lik motor saatte 40–50 km’nin üzeri hızlara ulaşıldıktan sonra vites ayırt etmeden motoru yürütüyor. Son hız olarak biz 6. viteste 153 km/s hıza kadar ulaştık. Hızlanma 120 km/s’e kadar gayet iyi. Akan trafikte 130 km/s’e kadar bütün otomobilleri gaz açarak geride bırakmak mümkün. 130–140 km/s aralığında hızlanma yavaşlıyor. Fakat gaz kolu bırakılmazsa rüzgâr ve yol koşullarına göre 150 km/s’e ulaşmak mümkün (30l çanta ile). Öte yandan önde ve arkada Nissin frenlerin kontrolündeki tek disk frenler motoru durdurmakta yeterince iyi. 

 

 

Göstergeler

 

Inazuma göz alıcı göstergelere sahip. Motosikletin anahtarını çevirdiğinizde şık gösterge paneli kendini ayarlarken enjeksiyon sistemi ince bir sesle depodan yakıtı çekiyor. Bir Suzuki klasiği olarak motor, soldaki debriyaj manetini sıktıktan sonra ateşleme düğmesine basılınca çalışıyor. Göstergelerde GSX-R grubundan esintiler taşıyan çizgiler oldukça şık. Vites göstergesi dahil bir sürü bilgi var. Ortada analog devir göstergesi bu göstergenin içinde dijital vites göstergesi, bunların sağında ise hız, benzin ve saati gösteren dijital gösterge grubu var. Inazuma’da Eco ve Sport olmak üzere iki farklı gazlama haritasının oluşu da bu sınıfta bulunmayan bir özellik. İdeal devirde vites atmayı işaret eden vites uyarı ışığı da bu sınıf için yenilik.

 

 

Kenan Sofuoğlu Pisti

 

Suzuki Inazuma’yı gerçekten sevdik. Şehir içinde ve trafikte tüm girdilere cevap veren Inazuma’nın trafikte tek kötü tarafı tıpkı bir supersport motosiklet gibi aynaların yarısında omuzlarımı görüyor olmam. Fakat bu durum sıkışık trafikte birbirine yakın otomobillerin arasından geçerken de avantaja dönüşüyor. Şehir içi performansından memnun kaldığımız 250 cc’lik motosikleti supermoto pistinde denemek için Sakarya’ya Kenan Sofuğlu’nun Akyazı’daki supermoto pistine götürdük. Inazuma naked tarzı bir motosiklet olduğundan İstanbul-Sakarya otobanında limitleri test ederken biraz rüzgâr aldık. Umarım en yakın zamanda Inazuma için büyük cam satışa çıkar, işte o zaman sürüş keyfi daha da güzelleşir.  

 

Piste çıktığımızda şehir içi konforu sunması açısından yumuşak ayarlı süspansiyonları virajlarda hızımızı kesti. Ancak kontrolü kaybetmeyen Inazuma ile supermoto pistinde oldukça keyifli dakikalar yaşadık. 6 vitesli yakın oranlı şanzıman vites düşürmelerde debriyajı bırakmayı kolaylaştırmış. Yakın oranlı vites sistemi bir vites düşürüldüğünde tork artışını rahatça absorbe ediyor ve arka tekerlek kilitlenmiyor. Motosiklet kullanırken zaman zaman şımarmayı seviyorsanız iki vites birden indirip debriyajı hızlıca bıraktığınızda arka tekerlek tam kararında bir kayma ile cevap veriyor. Supermoto pistinde üç vites birden indirip bu işi yaptığınızda ise artık deneyimli bir sürücü olmanız gerek…

 

Yumuşak gaz kolu viraj çıkışı gazlamalarda motorun stabilitesinin korunmasını sağlarken büyük hacimli ağabeylerinde olduğu gibi hafif bir ıslık çalarak çalışan 248 cc’lik motor keyif katsayısını yükseltiyor. Neticede biz daha da hızlanmak istedik ama pist Inazuma’ya bir beden büyük geldi. Ancak motorun ağırlığını azaltıp, süspansiyonlarını sertleştirme imkânımız olsaydı işler değişirdi…

 

 

Genel Görüş

 

Motosiklet sektörünün başta gelen firmalarından Suzuki, her dönem ürettiği motosikletlerle ses getirmeyi başardı. Intruder, GSX-R, V-Strom, Burgman gibi çok modellerinin yanı sıra geçtiğimiz yıllarda satışa sunulan AN-125 scooter modeli de Türkiye’de çok beğenildi. Önce yüksek meblalara satışa çıkan AN 125’in etiketi daha sonra aşağı çekilince yok satmaya başladı ve biranda hiç satmamaya daha doğrusu Türkiye pazarında satılmamaya başlandı. AN 125’i şu anda sıfır fiyatının biraz yukarısına ve biraz aşağısına 2. el ilanlarında bulmak mümkün.

 

Testimiz sonucunda şehir içi ulaşım ve yakın çevre gezileri için çok beğendiğimiz Suzuki Inazuma GW 250 modelinin pazarda iyi bir başarıyı yakalayacağına ve ikinci el değerinde de kullanıcısını üzmeyeceğini düşünüyoruz. Bakalım kimsenin çözemediği bir pazar stratejisi olan Suzuki Türkiye Inazuma GW 250 modelini en tepeye çıkardıktan sonra AN-125’te olduğu gibi yalnızlığa terk edecek mi?...

 

 


Suzuki Inazuma GW250 satış fiyatı: 10.948 TL

 

 

Beğendiğimiz Yönleri                                           

  • Inazuma’nın enjeksiyonlu çift silindirli motoru
  • Birçok büyük motosiklette bile olmayan kaliteli gösterge paneli
  • 6 vitesli şanzımanın vites geçişleri
  • Büyük cc’li motosiklet hissiyatındaki tasarımı

 

Beğenmediğimiz Yönleri

  • Sürücüsünün omuzlarını gösteren aynaları
  • Gidon kilidinin hemen bir tık yanındaki park farları –gidonu kilitlerken park ışıklarını istemeden açık bırakma ve ertesi gün boş aküyle karşılaşma riski var-
  • Kısa gidon dönüş açısı

 

 


 

 

 

 

TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor

Tipi 4-zamanlı, 2-silindirli, sıvı-soğutmalı, SOHC

Supaplar 2 silindir

Soğutma sistemi Sıvı soğutmalı

Silindir hacmi 248 cm3

Çap 53.5 mm

Strok 55.2 mm

Sıkıştırma oranı 11,5: 1

Maksimum güç 18 kW (24 PS) / 8.500 rpm

Maksimum tork 22Nm/6500 rpm

Aktarma

Tipi Zincirli

Şanzıman sıralaması 6 vites

Elektrik

Ateşleme tipi Enjeksiyonlu

Çalıştırma sistemi Elektrikli

Ön cam Renkli yarım ön cam

Gösterge paneli Analog takometre / Digital hız göstergesi

Dikiz aynaları Çift dikiz aynası

Ölçüler

Toplam uzunluk 2,145 mm

Toplam genişlik 760 mm

Toplam yükseklik 1,075 mm

Sele yüksekliği 780 mm

Çalışır Ağırlık 183 kg

Yakıt depo kapasitesi 13,3 lt

Ön süspansiyon Teleskopik, sarmal yay, yağ sönümlemeli

Arka süspansiyon Salıcak, sarmal yay, yağ sönümlemeli

Ön fren Tek Disk

Arka fren Disk

Ön lastik ölçüsü 110/80-17M/C 57H

Arka lastik ölçüsü 140/70-17M/C 66H

Garanti 2 yıl veya 30 000 km



Haber Etiket: 2013 Suzuki GW250 INAZUMA Test, Suzuki Inazuma, GW250 INAZUMA,





FACEBOOK İLE YORUM YAP
Bu web sitesinin kullanımı, ticari kullanımı engelleyen Kullanım Koşulları'na tabidir. Bu sayfayı geçtiğinizde bu koşulları kabul etmiş sayılırsınız.
| Gizlilik Beyanı | Kullanım Koşulları | İletişim |
© 2013 Motoron Motosiklet Kültürü Dergisi. Tüm hakları saklıdır.