1997 Model Honda CG Titan 125CC

1997 Model Honda CG Titan 125CC

Yeniden Doğuş Hikayesi

12 Ağustos 2016 Yazı:Özlem Köseoğlu, Fotoğraflar:Özlem Köseoğlu

2015 EICMA Milano Fuarı dönüşüydü. Fuarın tatlı yorgunluğu ile elimde bir ton broşür dolu torbayla Atina Havaalanı’nda aktarmalı uçuşu beklerken sevimli mi sevimli bir çiftle tanışma şansım oldu. “Başlıkla bu açıklamanın ne alakası var” diyebilirsiniz. Ama bildiğiniz gibi ortak konu motosiklet olunca her an her yerde sohbet sohbeti açmaya bahane oluyor.

 

1997 Model Honda CG Titan 125CC


 

Bahsettiğim sevimli çift ile sohbetimizin konusu, motosiklet tutkunu Denizlili Cahit Bey’in üzerinde çalıştığı 1997 model Honda Titan 125cc motosikletine de gelmeyi başardı. Kendisine naçizane tek tavsiyem her aşamayı fotoğraflamasını önermek olmuştu. Geçenlerde kendisinden telefon alınca da ne kadar isabetli bir öneri olduğuna şahit olduk. 1997 model 19 yaşında bir Honda’nın, motosiklet aşığı Cahit Bey ve ustalar elinde yeniden doğuşunu adım adım izlemeye hazırsanız başlayabiliriz.

 

 

1997 Model Honda CG Titan 125CC


1. Aşama


Cahit Bey, tabii ki ilk olarak şasiyi tamamen ortaya çıkaracak şekilde her parçayı sökerek işe başlamış. Şasiyi arka amortisörlerin bağlantı noktasından yaklaşık 15 cm gerisinden kesmeyi başarmış. Daha sonra eşi Ece Hanım’ı da düşünerek iki kişinin rahat binebilmesi için, selenin ilk yaptığı motosiklet selesinden daha uzun olmasını sağlamış. Selenin son haline bakınca da ne kadar isabetli bir iş yaptığı ortada…

 

 

1997 Model Honda CG Titan 125CC


2. Aşama


Cahit Bey, beğenerek seçmiş olduğu ve Motorcu Yüksel’den temin ettiği 1977 model TS 185 Suzuki deposunu, biraz zorlayarak da olsa şasiye oturtmayı başarmış. Ana şasideki kapakların bağlantı deliklerini, kalıpçı taşlama aletiyle yok etmeye çalışarak bağlantıların zayıflamaması için de ek yerlerine estetik müdahale uygulanmış. Ön çamurluğu ise arka çamurluk yuvasına oturtarak şasinin arkasına monte edilecek olan kıvrılmış boru parçasının konumunu belirlemeye çalışmış.

 

1997 Model Honda CG Titan 125CC


3. Aşama


Denizli’de çeşitli atölyeleri bulunan arkadaşlarından da hemen hemen her aşamada yardım almayı ihmal etmemiş Cahit Bey. İkinci aşamada bahsettiğimiz şasinin arkasına monte etmeyi planladığı 21cm çapındaki boruyu, atölyede 17 cm çapındaki bükme aparatıyla kıvırarak diğer bir atölyede şasinin kesilen arka parçasına kaynatmayı başarmışlar. Daha sonrasında büyük oğlunun yardımıyla bir fabrikada bulunan kumlama makinasında ana şasi, arka maşa, arka fren pedalı, vites pedalı, şasiyi motora bağlayan parçayı, pegleri motora bağlayan parçaları, üzerlerindeki pas ve boyalarından arındırıp elektrostatik toz boya için hazırlamışlar. Bu hazırlık aşamasında da Cahit Bey, matkaba zımpara takarak daha temiz bir işçilik için boya kalıntılarını tamamen çıkarmayı ihmal etmemiş.

 


1997 Model Honda CG Titan 125CC

 

4. Aşama


Şasiyi, mat siyah elektrostatik toz boya yaptırırken yeni jant çemberi, yeni gidon ve yeni alt üst platinleri de boyatmadan geçmemiş. Platini, eski motorlarda ateşlemeyi düzenleyen parça olarak bildiğinden bahseden Cahit Bey, tamirci ve parçacıların ise ön amortisörleri şasiye bağlayan parçaları alt ve üst platin olarak adlandırdıklarından söz ediyor.

 

 

 İşlemlere geri dönecek olursak, ön lastiğin, ön maşalara sığmaması nedeniyle üzerindeki platinler çıkarılmış ve ön maşanın 2 cm’den fazla genişlemesini sağlayacak olan Mondial KT 125cc motosiklet modeline ait mecburen yeni alt ve üst platin satın alınmış. Motosikletin yeniden doğuşu esnasında uygulamada yer almayan parçaları da iade ettiği Aktaş Bisiklet’in ısrarları doğrultusunda, burgulu jant teli seçmek durumunda kalmış ki tellerin oldukça nostaljik durduğunu belirtmeliyim. Boyanmış jant göbeklerini, boyanmış jant çemberine burgulu tellerle ören ise, eski motosiklet ustalarından olan yaşlı mı yaşlı bir amca. Belirtmeliyiz, çok güzel olmuş.

 

 

1997 Model Honda CG Titan 125CC


5. Aşama

 

Bu aşamada oto elektrikçisinden 30 liraya aldığı traktör farını, ikiye bölmüş olduğu Peugeot ön çamurluğunu ve eski Suzuki deposunu işyeri komşusu boyacı arkadaşına teslim etmiş. Sıradaki renk işine gelecek olursak, Honda Titan 125cc’nin ruhsatında mavi yazdığı ve motorun kalanının mat siyaha kontrast olduğu için en açık mavi boya seçilmiş. Önce tamamı açık maviye boyatılan farın ızgaralı çerçevesi, daha da belirgin olması amacıyla mat siyaha boyatılmış.

 

 

Boyacısının uyarısı ile kromaj işlemli olan boya tutmadığından dolayı, ikiye bölerek ön ve arka çamurluk olarak kullanılan Peugeot 103’ün ön çamurluğundan boyalı olanı kullanılmış. Ayrıca Cahit Bey’in bu aşamada bir de itirafı var: Honda CG 125 Titan modelini donör olarak seçmesinin en önemli sebebinin “CG” diye adlandırılan Çin malı motosikletlerin atası olması imiş. Dolayısıyla da bu vesile ile çoğu parçasını da mantıklı bir şekilde en uygun fiyata yenileme şansına erişmiş.

 


1997 Model Honda CG Titan 125CC

 

6. Aşama

 

Gelelim en zevkli kısımlardan biri olan seleye. Cahit Bey, sele altında kullandığı çok katlı ahşabı (plywood), lazer yardımı ile şasi ölçüsünde kestirmiş ve şasiden yüksek olan arka çamurluk için ortasının boşaltılmasını sağlamış. Ayrıca genelde Cafe Racer motosikletlerde, arka tekerlekler ve motorun arasındaki havalandırma ve akünün bulunduğu kısım boş olduğu için, kendisi burada da aynı durumu sağlamak istemiş ve bunu akü yerine kuru pil yardımı ile sağlanmış.

 

 

Cahit Bey, sele arkasındaki yüksekliği verebilmek için arka yuvarlağı dört katlı yaparak ahşap tutkalı ile üst üste yapıştırmış, sonrasında testere ve zımpara yardımı ile de şekillendirmiş. Ahşap zemin üzerine yüksek yoğunluklu sünger, süngercideki motorlu konfeksiyon makası ile estetik bir halde biçimlendirilmiş. Dana derisinin şablonu için ise boyacıların kullandığı maskeleme bandı, potluk yapmayacak şekilde üst üste yapıştırılmış. Açılı yerlerinden kestikten sonra da seleyi deri ceket imalatçısı arkadaşına diktirmiş. Daha sonra, Viyana’dan almış olduğu stop sinyallerinin elektrik bağlantılarını yaptırmış ve sonrasında monte etmiş.

 

 

1997 Model Honda CG Titan 125CC


7. Aşama

 

Sırada egzoz var. Cahit Bey, Honda Titan’ın arka lastik kısmında sonuna kadar uzanan egzoz susturucusunu, fren pedalı hizasından kesmiş ve egzozcudan tesadüfen bulduğu daha kısa susturucuyu kaynak yaptırmış. Boru ve susturucuyu, komple mat siyah yapmayı düşünmüş. Ama sonrasında boya ve egzoz çizilip altından çıkan krom kötü görünür korkusuyla susturucu kısmını orijinal kromlu halinde bırakıp boyatmaktan vazgeçmiş ve egzozun ön boru kısmını yanmaz şeritle sarmış. Bu arada orijinal hız ölçeri, 5 cm çapındaki alüminyum silindirin içini tornada boşaltarak yerleştirebilmiş.

 

1997 Model Honda CG Titan 125CC


Sona yaklaşırken, kendisine bu motosikleti bir araya getirme cesaretini veren Yeniay Motor’dan arkadaşları Mustafa ve Ramazan Bey ise, motorun biyel kolu, debriyaj balatası ve rulmanlarını değiştirip boyamışlar. Çoğu parçası hazır olunca ve bu kadar çok uğraştıktan sonra motosikletin görüntüsünün nasıl olacağını çok merak ettiklerinden dolayı motosikleti, hızla toparlamışlar. Cahit Bey’in motosiklet yenileme merakı olan ve bu konuda düşünüp henüz başlamamış motosiklet tutkunlarına da bir mesajı var: Bir an önce cesaretlerini toplamaları ve bu zevkli uğraşa başlamak için daha fazla beklememelerini öneriyor.

 

1997 Model Honda CG Titan 125CC


 

 Kendi emeği ve bu uzun uğraş gerektiren aşamalarda yanında / yardımcı olan dostları sayesinde, 1997 model Honda Titan 125cc ortaya gıcır gıcır yenilenmiş yüzüyle ortaya çıkmış. Tertemiz mavi boyasıyla, uzun deri selesiyle, geçmişi andıran farı, aynaları ve lastikleriyle birlikte nostaljik bir Cafe Racer görüntüsüne kavuşan Honda Titan, gerçekten de bu işe emek veren iki teker tutkunu dostlar sayesinde tekrar doğmuş. Fotoğraflara şöyle bir göz atın, Honda Titan’ı eski zamanlarda hayal etmek hiç de zor değil…