2014 Lito Sora

2014 Lito Sora

Motosiklet sektörünün geleceğe dönük planlarında ilk sıradayer alan elektrikli motosikletler sınıfına bir yeni isim daha ekleniyor.

26 Şubat 2014 Yazı:Batuhan Emrem

Kaçışı yok, elektrikli motosikletler sanıldığından daha hızlı şekilde üretilmeye ve çoğalmaya başladılar. Dünya'nın çeşitli yerlerinden birçok üretici bu yeni çağ için projeler üretmeye başlamış durumda. Şimdi ise gücünü elektronlardan alan başka bir motosiklet olarak Lito Sora çıkıyor. Kanadalı bir firma olan Lito, Sora ismini verdiği yepyeni motosikletinin üretimine başladı. Yani karşımızda duran motosiklet ancak yıllar sonra sürebileceğimiz bir konsept değil.

 

Sora'nın tasarımında birden fazla motosiklet türünden ilham alındığı görülüyor. Café-Racer-Bobber-Naked karması olan araç bu haliyle oldukça farklı gözükmekte. Horex VR6 ve Ducati Diavel ile de benzerlik gösterdiği söylenebilir. Arka çamurluğun tekerleğin hemen üzerine yerleştirilmesi ile klasik bobber tarzını yakalayan Sora'nın üzerinde gözlerimiz ön tarafa doğru kaydırdıkça spor cadde motosikletlerini andıran daha kaslı bir gövde ile karşılaşıyoruz. Şüphesiz motosikletin en dikkat çekici özelliği tek kişilik selesi. Sanki tasarım aşamasında Lito ekibi tarafından unutulmuş da tam üretime geçecekken bu eksiklik son anda farkedilmiş ve durum bir bar taburesiyle telafi edilmeye çalışılmış izlenimi verse de o dünyanın ilk elektronik olarak ayarlanabilir selesi olma özelliğine sahip. Gidon üzerinde yer alan bir tuşla yüksekliği 750mm ile 850m arasında oynayabiliyor. Bu elbette motosikleti hem uzun hem de kısa boylu sürücüler için kullanılması daha kolay hale getiriyor, üstelik trafikteyken yüksekte olma avantajı otobanda giderken ise daha fazla konfor ve keyif sunuyor. Lito Sora'nın kullanıcısına sunduğu bir başka özellikse 5.7 inch LCD dokunmatik ekran, GPS, USB girişi ve eldiven-bandana gibi aksesuarların sakalanabileceği bir hazne.

 

2014 Lito Sora

 

Çoğu elektirikli motosiklet için merak edilen performans konusuna gelirsek; Sora'nın kaslı görünüşü aldatmaca değil. Sıvı soğutmalı elektrik motoru kranka 0'dan 6000 devire kadar kesintisiz şekilde 90 Nm tork aktarıyor. Gücünü 12 kWh lityum-polimer bataryalardan alan aracın son hızı ise marka tarafından 190 km/s olarak veriliyor. Lito aktatma sistemi olaraksa skuterlerin kullandığı CVT şanzımanı kullanmayı tercih etmiş; güç arka tekerleğe kayışla aktarılıyor. Ne yazık ki Sora 260 kg, yani iştahı da oldukça fazla. Şehir içinde tam şarjla 200 km, otobanda ise 100 km'nin üzerinde menzil sunuyor ancak tam şarj süresi ise 9 saat. Lito bu durumu frenlemelerde geri kazanılan güç sistemiyle telafi etmeye çalışıyor.

 

2014 Lito Sora

 

Karbon fiber gövde parçaları altında ise Sora'nın alüminyum şasisi yer alıyor. Uçak saniyisinde kullanılan materyaller ile motosikletin daha hafif, güçlü ve hızlı olması amaçlanmış. Önde yer alan 43 mm'lik tamamı ayarlanabilir süspansiyonlar arka tarafta önyükleme ayarına tahip Elka amortisör ile ortaklaşa çalışıyor. Cüsseli motosikleti ise önde 310 mm'lik diskleri ısıran 4 piston radyal kaliperler ve arkada 250 mm'lik tek diski ısıran çift piston kaliperli frenler durduruyor.

 

2014 Lito Sora

 

Peki Sora'nın fiyatı nedir? Bir heves galeriye gittikten sonra satıcının ağzında çıkan rakam ile yutkunmaya sebep olacak türden bir sayı: 43,690$. Şüphesiz bu çok özel motosikletlerin fiyatının da piyasada çok satan “eski tarz” motosiklet ile rekabet edecek türden olması beklenmiyor. Sora da tıpkı diğer elektrikli türdeşleri gibi yepyeni bir akımın ilk temsilcileri olacak ancak hiç değilse bu fiyata artçıyla gezme fırsatı vermiş olsaydı...

 

2014 Lito Sora