2014 Zero SR'dan ilk izlenimler!

2014 Zero SR'dan ilk izlenimler!

Firmanın sancak gemisi sayılan Zero S’in üst modeli olan SR daha da fazlasını isteyenlerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere üretildi.

27 Şubat 2014 Yazı:Teoman Cem Katoğlu

Elektrikli motosiklet hayranları olarak geçen senenin sonlarında Zero’nun yeni bir modeli olan SR’ın açıklanması ile oldukça heyecanlandırmıştı. Firmanın sancak gemisi sayılan Zero S’in üst modeli olan SR daha da fazlasını isteyenlerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere üretildi. Peki, daha fazla ne mi istenebilir? Daha fazla güç, belirgin değerde artmış tork ve opsiyonel olarak 2495$ ücret karşılığında 2.8 kW/saat’lik modüle sahip güç tankı. S, DS ve SR modelleri şehir içi kullanımda 275km’lik mesafe kat edebiliyor.

2014 Zero SR'dan ilk izlenimler!

Standart Zero S’den %24 daha fazla güç ve %56 daha fazla tork ile Zero SR kesinlikle hafife alınmaması gereken bir elektrikli motosiklet.

İlk bakışta göze çarpan fark güç, 660-amp motor kontrol ünitesi S modelinin 420-amp’lik ünitesini saf dışı bırakıyor. Ayrıca spor sürüş modunda SR tam 143.7 N/m’lik bir tork üreterek e-gaz’ı köklediğiniz an kafanızı geriye itiyor. Bu boyun kırıcı tork gerek duruş anından, gerek otoban süratlerinden olsun devreye her an girebilme özelliğine sahip oluyor ki bu da elektrikli motosiklet sürmenin güzelliği! Elbette daha yüksek güç, daha yüksek ısıyı da beraberinde getiriyor. Dolayısı ile SR’in motoru ısıya daha da dayanıklı elektromıknatıslar ile donatılmış. Zero 0-100km zamanının 3 saniyenin altında olduğunu iddia ediyor. Bu oldukça süratli!

2014 Zero SR'dan ilk izlenimler!

Zero modeli ayarlanabilir sıkışma ve tepki özelliğine sahip 43mm çatallar ile güncellemiş. 110/70-17’lik ön ve 140/70-17’lik arka tekerlekler tozlu köşelerden yapılan keskin dönüşlerde en iyi güven duygusunu pek sağlayacak bir kavrama yapamasa da neticesinde ilk sürüş için ne amortisörler ne de tekerler için tam bir test yapılmış olduğu söylenemez. ZF2.8 Güç Tankı motosikletin neredeyse en yüksek noktasında durmakta. Sağa ve sola geçişlerde bu pozisyonun hiç de yardımı dokunmuyor. Ekstra ağırlığı ise motosiklete gaz verildiği zaman hissediliyor. Toplam kütlesi 200 kilo kadar olan motosikletin güç tankı tam 20 kilo.

2014 Zero SR'dan ilk izlenimler!