2015 Honda CB125F

2015 Honda CB125F

CB125F, abilerine kıyasla çok güçlü bir motora sahip diyemeyiz ama giriş seviyesi için Honda kalitesiyle üretilmiş ideal bir motosiklet

19 Kasım 2014 Yazı:Ahmet TEZCAN

CB125F, CB-F ailesinin 'naked' tarzını koruyarak geniş bir şekilde revize edilmiş. Bunların yanı sıra yeni bir grenaj ve 6 kollu 18 inç jantlara sahip. Şehir içinde rahat kullanım sunan bu motosiklet, 2015 modelinde yeni hava soğutmalı motoruyla düşükten orta seviyeye kadar yeterli derecede tork üretebiliyor. Revize dilmiş PGM-FI ayarları ve denge mili ile gelen yeni CB125F'nin yapı kalitesini de arttırılmış.

 

2015 Honda CB125F

 

Giriş seviyisi 125cc bir motosiklet çok yönlü olmak zorundadır. CB125F ile A noktasından B noktasına yapacağınız yolculuğun oldukça ucuz olacağı  kesin ki bunu destekleyen bir diğer özellik de ilk ateşleme esnasında çok az benzin tüketmesi. Bunlar bu motosikletin en temel özellikleri. CBF125, kullanımı kolay, dayanıklı, basit ve sorunsuz bir makine.

 

2015 Honda CB125F

 

Birçok sürücü için 125cc bir makine motosiklet dünyasına giriş olarak tanımlanır, yani sürücünün ilk 'gerçek' motosikleti. Bu nedenle, yukarıda saydığımız tüm özelliklere sahip olmalı ve bunların yanı sıra günlük hayata heyecan, özgürlük ve içgüdüsel zevk katmalı. Öğrenme aşamasında ele avuca sığmayan bir motosiklet iyi bir seçim olmayacağı için CB125F kolay kullanımı ile çok iyi bir seçim olacaktır. Yapı kalitesi ile de maddi açıdan güvende hissettiren CB125F, kendine has bir tarza da sahip.

 

2015 Honda CB125F

 

Boş ağırlığı 128kg olan CB125F; kalbinde hava soğutmalı, yakıt enjeksiyonlu 2 valfli 125cc'lik, sert, kendini kanıtlamış ve etkili bir motor taşıyor. Motorun silindirleri 52.4 x 57.8mm ölçülerinde konumlandırılmış, sıkıştırma oranı ise 9.2:1. Silindirler 2015 için revize edilmiş ve titreşimi engelleyen bir denge şaftı da motora eklenmiş. 5 vitesli vites kutusuyla alabildiğine açılmış kullanışlı oranlar sunan CB125F'in 7.8kW pik gücü 7,750rpm'de geliyor. Maksimum tork ise 6,250 rpm'de 10.2Nm.

 

2015 Honda CB125F

 

Teknik Özellikler

 

 

MOTOR

 

Tip

Hava soğutmalı, 4 zamanlı, 2 valf, dengeleyici şaft

Kapasite

124.7cc

Silindir Oranı

52.4mm x 57.8mm

Sıkıştırma Oranı

9.2:1  

Maksimum Güç Çıkışı

7.8kW @ 7,750rpm

Maksimum Tork

10.2Nm @ 6,250rpm

Yağ Kapasitesi

1.0 litre

YAKIT SİSTEMi

 

Karburasyon

PGM-FI elektronik yakıt enjeksiyonu

Yakıt Tankı Kapasitesi

13 litre

Yakıt Tüketimi

51.3 km/litre

ELEKTRONİK SİSTEM

 

Ateşleyici

Elektronik

Akü Kapasitesi

12V/6AH

ACG Çıkışı

202W

AKTARMA ORGANLARI

 

Debriyaj Tipi

Islak, helezon yaylar ile multiplate

Vites Tipi

5 speed

Nihai Tahrik

Standart zincir

İSKELET

 

Tip

Çelik

GRENAJ

 

Ölçüler (Uzunluk x Genişlik x Yükseklik)

2035mm x 765mm x 1080mm

Dingil Açıklığı

1295mm

Caster Açısı

26°

İz

97mm

Sele Yüksekliği

775mm

Yerden Yükseklik

160mm

Boş Ağırlık

128kg (Ön 58kg; Arka 70kg)

SÜSPANSİYON

 

Ön

120mm teleskopik çatal (31mm çap)

Arka

Önceden ayarlanmış 5 kademeli yay ve dual balatalar

TEKERLEKLER

 

Ön

18” 6 kollu alüminyum döküm

Arka

18” 6 kollu alüminyum döküm

Ön Jant Boyutu

18M/C MT1.85

Arka Jant Boyutu

18M/C MT2.15

Ön Lastik

80/100 – 18M/C 47P

Arka Lastik

90/90 – 18M/C 51P

FRENLER

 

Ön

Çift pistonlu kaliperli 240mm disk 

Arka

130mm

ARAÇLAR VE ELEKTRONİK

 

Araçlar

Hız ölçer, kilometre sayacı, yakıt göstergesi, RPM sayacı, vites göstergesi

Kafa Lambası

12V   35W (düşük), 35W (yüksek)

Stop Lambası

12V 21W (stop), 5W (arka)

 

 

 

2015 Honda CB125F

İLGİLİ HABERLER
2017 Honda Rebel ile Asi Özgürlüğe Bir Adım! Custom, havalı ve taze 2017 Honda Rebel, eski ve yeni tarzın karışımı, sempatik ve özgün bir model olarak orta....
Test: Honda’nın Orta Siklet Seyehat Motoru: Crossrunner 800xEski Crossrunner öldü, yaşasın yeni Honda Crossrunner 800x!.
Two Brothers Honda CBR 600RR (2013-2015) Black Series Egzoz.
GIVI TNH1144 Honda CRF1000 Africa Twin (16) Koruma Demiri.
2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016Yeni 2017 CBR1000RR Fireblade burada ve bu sefer gerçekten iddialı!.
2017 Honda CRF250 Rally - EICMA 2016 Honda, 2015'de Africa Twin ile başladığı Gerçek Macera deneyimini, 2016'da CRF 250 Rally ile devam ettiriyor. .