2015 Vespa GTS'ye ABS ve Çekiş Kontrolü

2015 Vespa GTS'ye ABS ve Çekiş Kontrolü

Piaggio ikonik motosikleti Vespa'nın GTS modelini 2015 yılında ABS ve çekiş kontrol sistemi ile donatacak.

27 Nisan 2014 Yazı:Batuhan EMREM

ABS ve çekiş kontrol sistemleri son yıllar için motosikletlerde görümeye başladığımız en taze teknolojik gelişmelerden birisiydi ancak konu özellikle şehir içinde kullanılacak daha küçük ve pratik scooterlar olunca bu tür sistemleri pek fazla görmek mümkün olmuyordu. Bir scooter devi olan Piaggio ise bu duruma karşı çıkarak scooterlarında ABS ve çekiş kontrol sistemini kullanan ilk firma olma unvanını kazanmıştı.

 

Vespa gamının en güçlü modellerinden olan GTS için önümüzdeki yıl ABS ve çekiş kontrol sistemlerini fabrika çıkışlı olarak sunacağını duyurdu. İki sistem de ön ve arka tekerleklerin hızlarını ölçen bir sensör ile çalışıyor, herhangi bir tekerlek diğerinden daha çabuk yavaşlıyor ise sistem lastiklerde bir kayma olduğunu tespit edip ABS'yi devreye sokuyor. Bunun tam tersi durumunda, yani arka tekerleğin ön tekerleğe göre daha hızlı döndüğü tespit edilirse bu kez de arka tekerleğe verilen güç kesiliyor.

 

Yeni Vespa GTS'lerde tıpkı Primavera ve Sprint modellerinde olduğu gibi ESS (Enhanced Sliding Suspension) kullanılacak. Vespa'nın karakteristik tek taraflı ön süspansiyon görüntüsü bozmadan çalışan ESS için Piaggio, yoldaki engebeleri daha iyi sönümleyerek sürücü konforunu arttırdığını söylüyor, aynı zamanda arkada bulunan çift amortisör ön-yük ayarlı.

2015 Vespa GTS'ye ABS ve Çekiş Kontrolü

 

Vespa'lar gündelik hayatın özellikle şehir hayatında büyük bir parçası, bu yüzden artık yeni GTS'ler akıllı telefonlarla uyumlu hale getirilerek pratiklik konusunda bir adım daha öteye gidiyor. Piaggio Multimedia Platform adındaki sistem ile akıllı telefon araca bağlanarak devir, güç, tork, yakıt sarfiyatı gibi bilgilerin akışını eş zamanlı olarak telefon ekranına yansıtıyor. Bunun yanında ABS ve ASR'ye sahip modellerde bu sistem ile tıpkı büyük tourer motosikletlerde olduğu gibi lastikle ilgili hava basıncı ve aşınma bilgileri akıllı telefon ile takip edilebiliyor. Tüm bu özellikleri çalıştırmak için araca bağlanan akıllı telefonunu kullanıcıları şüphesiz bataryalarının Vespa'nın ufak deposundan bile çabuk boşalacağını biliyordur. Bu sebeple Piaggio, GTS'lerin ön konsoluna elektronik aletleri şarj etmek için kullanılabilecek bir USB koymayı akıl etmiş. USB bağlantısının oradaki varlığı insanı gidona navigasyonu monte edip Vespa GTS ile uzun yolculuklara çıkmak için kışkırtabilir bile!

 

2015 Vespa GTS'ye ABS ve Çekiş Kontrolü