2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP - Intermot 2016

2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP - Intermot 2016

Honda CBR1000RR Fireblade SP, ortaya çıkmadan önce videolarında çokça geçen “Total Control” sloganının bir üst aşamasına geçtiği sinyalini birbirinden değerli teknik özellikleri ile veriyor.

04 Ekim 2016 Yazı:Özlem Köseoğlu

2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP, Intermot Fuarı’nda tanıtıldı.


CBR1000RR Fireblade SP ve SP2, Süper Spor kategorisini yeniden tanımlayan motosikletin 25. yıl dönümünü kutluyor.  <}0{>Orijinal CBR900RR Fireblade’in üretiminden yirmi beş yıl sonra, çığır açan motosikletin  yıldönümü, iki yeni versiyonunun tanıtımına şahitlik etmiş oluyor.<0}{0><0} Böylece yeni Fireblade’ler orijinalin ruhuna sadık kalırken, daha iyi yol tutuşu ve çeviklik için ağırlıkta radikal bir düşüş ve gözle görülür bir güç artışı sunuyor. Hem SP hem de SP2’nin tam elektronik paketi Fireblade’i “Sonraki Tam Kontrol Aşamasına” getirmiş oluyor.


2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP - Intermot 2016

2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP-SP2'den asil duruş gösterisi.


{0><}0{>Üretiminden bu yana Fireblade, ağırlığı, yol tutuşu ve çevikliğiyle her zaman Süper Spor gündeminin en tepesine yerleşmiş bir model olmayı başarmıştır.<0} {0><}0{>Bu “Toplam Kontrol” geleneği korunarak Bir önceki modele göre 15 kg daha az ağırlık ve 8 kW daha fazla güç sayesinde %14 oranında geliştirilen güç/ağırlık oranı Fireblade tarihinde yakalanan en iyi güç/ağırlık dengesini getirmiş oldu. Yeni CBR1000RR SP, teknolojik olarak da pek çok yeniliği barındırıyor, yarı aktif Öhlins Elektronik Kontrollü süspansiyon, Honda Seçilebilir Tork Kontrolü, Seçilebilir Motor Freni, yeni ABS, Quickshifter, Vites Küçültme Desteği (Downshift Assist), Ön ve Arka Tekerlek Kaldırma Kontrolleri, Sürüş Modu Seçim Sistemi ve Güç Seçici ile donatılmış durumda. RC213V-S MotoGP’den türetilen bu teknolojiler, sürüş deneyimini daha da geliştirmeyi amaçlıyor.


2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP - Intermot 2016

2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP, pistlerin yeni ilahı olmaya geliyor.


Yeni Fireblade SP, özünde üç temel unsuru bulunduruyor: daha az ağırlık, daha çok güç, nerede ve nasıl olursa olsun sürücülere yardımcı olan elektronik özellikler.


2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP - Intermot 2016

2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP


Yeni elektronik kontrol sistemi sürekli, seçilebilir ve ince ayarlı sürücü desteği sağlamaktadır. Sistemin merkezi, motosikletin ne yaptığını her aşamada tam olarak ölçen 5 eksenli Atalet Ölçüm Ünitesi’dir (IMU). FI-ECU ve Elektrik Kontrollü Gaz Kolu Sistemi (TBW) yoluyla arka tekerlek çekişini hassasiyetle yöneten Honda Seçilebilir Tork Sistemi ile (HSTC) çalışmaktadır. Viraj almada, ABS fren özelliği (yine IMU tarafından yönetilen), Arka Tekerlek Kaldırma Kontrolü (RLC) ve virajlarda sert, güvenli iz fren tekniği kabiliyeti sunmaktadır ve tüm bu özellikler ile her zaman sürücünün güvenliği ön planda tutulmuştur. Öyle ki Honda, bu detayı bir adım ileriye götürerek ön ve arka tekerlek hızlarında ölçülen herhangi bir farkta, ayarlara bağlı olarak Ön Tekerlek Kaldırma (Wheelie) Kontrolü devreye sokmaktadır.

2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP’de üç standart gösterge ekranı modu – Sokak, Pist ve Mekanik – sürücüye sürüş şekliyle ilgili gereken tüm bilgiyi sunmaktadır. Gösterilen bilgi, tıpkı Honda’nın RC213V MotoGP modelinin yol motosikleti versiyonu olan RC213V-S’de olduğu gibi sürüş esnasında sol kumanda mekanizmasını ve TFT likit kristal ekranı kullanarak incelikle ayarlanabilmektedir.


2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP - Intermot 2016

2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP, yarış geleneğine bağlı renkleri ile.

 

Tüm aydınlatmada canlı LED kullanılmış ve ikili ön farlar her iki tarafta da uzun/kısa farlara sahip. Keskin açılı yeni logosuyla taçlandırılan Fireblade SP, kırmızıyı (beyaz yerine) zemin olarak kullanan üç renkli boya seçeneğiyle sunulacak. Fireblade SP Honda’nın yarış geleneğine ve geçmişine olan bağlılığını sergilemektedir. Kanat motifli desenler, motosikletin kendine özgü olduğunu vurgulamaya yardımcı oluyor.


2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP - Intermot 2016

2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP2, eğlenceye hazır.

 

Pist kullanımına yönelik spor kiti, Fireblade SP2 modelinde mevcut olacaktır. Fireblade SP2, Fireblade tarihinde bir ilk olarak 2017 yılında piyasada olacaktır. SP2, hafif Marchesini jantlara ve yeniden tasarlanmış subaplara, yanma odasına ve pistonlara sahiptir: yarış ve eğlence için kullanıma hazır hale getirmek için bir kit mevcut olacaktır.


2017 Honda CBR1000RR Fireblade SP Teknik Özellikleri:

MOTOR

 

Tip

Sıvı soğutmalı 4 zamanlı 16 supaplı DOHC sıralı 4

Motor Silindir Hacmi (cm³)

999cc

Silindir Başına Supap Sayısı

4

Çap x Strok (mm)    

76 x 55

Sıkıştırma Oranı

13:01

Maks. Güç Çıkışı

141kW/13,000 dev/dak

Maks. Tork

116Nm/11,000 dev/dak

Yağ Kapasitesi

3.4L

YAKIT SİSTEMİ

 

Karbürasyon

PGM-DSFI

Yakıt Deposu Kapasitesi

16L

Yakıt Tüketimi

TBC

ELEKTRİK SİSTEMİ

 

Marş Motoru

Elektrik

Akü Kapasitesi

12V-4.5AH(Li-iyon)

ACG Çıkışı

0.42kw

GÜÇ AKTARMA ORGANLARI

 

Debriyaj Tipi

Islak, çok plakalı debriyaj

Şanzıman Tipi

6 vitesli

Redüksiyon

Zincir

ŞASİ

 

Tip

Elmas tip, alüminyum bileşimli çift kirişli

ŞASİ

 

Boyutlar (UxGxY)

2.065mm x 715mm x 1.125mm

Tekerlek Mesafesi

1404mm

Kaster Açısı

23.3°

İz Açıklığı

96mm

Sele Yüksekliği

820mm

Yerden Yükseklik

129mm

Boş Ağırlık

195kg

Dönüş Yarıçapı

-

SÜSPANSİYON

 

Ön Tip

Ön yüklü 43mm iç boru çaplı 43mm ters çevrilmiş teleskopik çatal, sıkıştırma ve geri tepme ayarlamalı ve 120mm hareketli NIX30 Smart-EC (OHLINS) Ön Çatal

Arka Tip

Ön yüklü sıkıştırma ve geri tepme sönümleme ayarlamalı, 60mm hareketli gaz basınçlı TTX36 Smart-EC (Öhlins) amortisörlü Unit Pro-Link

TEKERLEKLER

 

Ön Jant Boyutu

17 inç

Arka Jant Boyutu

17 inç

Ön Lastikler

120/70ZR17 58W

Arka Lastikler

190/50ZR17 73W

FRENLER

ABS Sistemi Tipi

2 Kanallı

ELEKTRİK AKSAMI

 

Göstergeler

TFT-LCD

Güvenlik Sistemi

HISS

Far

LED

Arka lamba

LED




İLGİLİ HABERLER
2017 Kawasaki Ninja H2 Carbon - Intermot 2016 Intermot Fuarı’nda dikkatleri üzerinde toplamayı başaran 2017 Kawasaki Ninja H2 Carbon modelini daha yakından ....
2017 Suzuki GSX-S750 – Intermot 2016 Suzuki’nin sportif naked motosiklet serisine eklenen en yeni üyesi 2017 Suzuki GSX-S750, “Caddeleri sallamak ....
2017 Triumph Street Cup – Intermot 20161960’ların İngiltere’sinde caddelerde dolaşmaya başladığından beri Cafe Racer’lar, motosiklet tutkunlarını büy....
2017 Triumph Bonneville T100 ve T100 Siyah – Intermot 2016900cc varyantlarını tamamlayan yeni seri içerisinde, Bonnie modelini biraz daha cafe racer tarzında tercih ede....
2017 Moto Guzzi Audace Carbon - Intermot 2016 Moto Guzzi’nin en isyankar ve en güçlü karakteri 2017 Moto Guzzi Audace Carbon, en iyi teknolojileri saf sürüş....
2017 Yamaha SCR950 - Intermot 2016 “Yeni yollar bulmak için doğdu” sloganıyla tanıtılan stil sahibi ve klasik bir görünüşe sahip olan 2017 Yamaha....