2017 KTM 1290 Super Adventure R - Intermot 2016

2017 KTM 1290 Super Adventure R - Intermot 2016

2017 model KTM 1290 Super Adventure R, Köln'de yapılan Intermot Motosiklet Fuarı'nın ikinci gününde ortaya çıktı.

05 Ekim 2016 Yazı:Alişan Fidan

2017 KTM 1290 Super Adventure R, Intermot Fuarı'nda tanıtıldı


Bu çok müthiş olacağa benziyor. Super Duke R’ın motorunu alıp ona biraz ayar çektikten sonra koca enduro şasisinin içine oturtun ve karşınızda yeni 1290 Adventure R! 1190 Adventure R’ın gerçek bir manyak olduğunu düşünüyorsanız işte bu onun ensesine vurup parasını alan çete elebaşısı.

 

Tipik R mantığından çıkılmayarak turuncu renkte şasi ve koruma demirleri, büyük jantları ve süspansiyonun acayip bir sönümleme alanı var. En iyi ayarda 1290’ın motoru 173 beygir veriyor fakat KTM bu yüksek beygirden biraz kırparak onu 160 beygire ayarlayarak 140NM’lik yüksek denebilecek torku vermesini sağlamış.


Yeni R’ın acayip bir yüzü var. Ya seversiniz ya da nefret edersiniz yani ortası yok. Merkezinde yeni LED farlarını bulunduran bir alüminyum taşıyıcıya sahip ve bu taşıyıcı aynı zamanda soğutmayı sağlıyor. Farların alt kısmına uyumlu olan LED viraj aydınlatma ışıkları MSC yatış açısı sensörü tarafından kontrol ediliyor.

 

2017 KTM 1290 Super Adventure R - Intermot 2016


Yeni 1290’da önde 21 arkada ise 18 inçlik jantlar olacak ve Continental Trail Attack II ya da Continental TKC 80 lastikler ile gelecekler. Özel jant tasarımı sayesinde bu lastikler tubeless olacak. Ayrıca lastiklerde KTM’in lastik hava basıncını ölçüp ekranda size gösterek sistemi de bulunacak. Bu sistem eğer lastikte basınç kaybı varsa sizi uyarıyor.


Bu kadar büyük jantlar tabiki WP’nin 220mm ön sönümleme alanına sahip 48mm çaptaki süspansiyonlarına takılmış. Ters takılmış süspansiyonun sert yapıdaki yayları anlık olarak ayarlanıyor ve bu sayede şasinin kaldırabileceğinden daha fazla yük binmediğinden emin olunuyor.


Yeni 1301cc’lik V-twin motor 2016 Super Adventure’da da kullanılmıştı fakat 2017 yılında gelen Euro4 homologasyonlarından dolayı motorun emme bölgesi geliştirildi ve bu sayede özellikle alt ve orta devirlerde daha rafine ve yumuşak gelen güç sağlanmış.


2017 KTM 1290 Super Adventure R - Intermot 2016



2500 devirde bile arka tekere 108 nm tork verirken motor ve şasi birbirine Bosch’un MSC paketi ile bağlanmış Bu pakette yatma açısına duyarlı viraj ABS’si, yine yatma açısını da ölçebilen ve ona göre kendini ayarlayan çekiş kontrol sistemi ve dört adet sürüş modu (Sport, Street, Rain ve Off-Road).


Off-road modunda ABS sistemi sürücünün arka tekeri kitlemesine izin verirken ön tekerlerde yine görevini yapmaya devam edecek şekilde ayarlanmış. Motosiklette ayrıca anahtarsız çalıştırma ve cruise control sistemi bulunurken yokuş kalkış desteği ve hem artırma hem de düşürme sırasında çalışan quickshifterın da opsiyonlar arasında olacağı verilen bilgilerden. Tüm bunlar 6.5 inçlik TFT kadrandan kontrol edilebilecek. USB şarj soketinin bulunduğu su geçirmeyen bir bölmenin olacağı da söyleniyor.

 

İLGİLİ HABERLER
2017 Kawasaki Ninja H2 Carbon - Intermot 2016 Intermot Fuarı’nda dikkatleri üzerinde toplamayı başaran 2017 Kawasaki Ninja H2 Carbon modelini daha yakından ....
2017 Suzuki GSX-S750 – Intermot 2016 Suzuki’nin sportif naked motosiklet serisine eklenen en yeni üyesi 2017 Suzuki GSX-S750, “Caddeleri sallamak ....
2017 Triumph Street Cup – Intermot 20161960’ların İngiltere’sinde caddelerde dolaşmaya başladığından beri Cafe Racer’lar, motosiklet tutkunlarını büy....
2017 Triumph Bonneville T100 ve T100 Siyah – Intermot 2016900cc varyantlarını tamamlayan yeni seri içerisinde, Bonnie modelini biraz daha cafe racer tarzında tercih ede....
2017 Moto Guzzi Audace Carbon - Intermot 2016 Moto Guzzi’nin en isyankar ve en güçlü karakteri 2017 Moto Guzzi Audace Carbon, en iyi teknolojileri saf sürüş....
2017 Yamaha SCR950 - Intermot 2016 “Yeni yollar bulmak için doğdu” sloganıyla tanıtılan stil sahibi ve klasik bir görünüşe sahip olan 2017 Yamaha....