250 cc Savaşlarında Yeni Bir Cephe Daha Açılıyor!

250 cc Savaşlarında Yeni Bir Cephe Daha Açılıyor!

Suzuki GSX-R 250, üretim bandında ve satışa hazır halde görüntülendi.

03 Ocak 2016 Yazı:Erçin

Yakın zamanlarda ‘’Suzuki yeni bir 250cc üretecek’’ söylentisi kulaktan kulağa yayılmaya başlamıştı. Görünen o ki bu söylenti güvenilir bir kaynaktan çıkmış gibi duruyor; çünkü işte karşımızda  fotoğraflarıyla, kanlı canlı yeni GSX-R 250!


İnternete sızan fotoğraflar kabul ediyoruz pek kaliteli değil ama ayrıntıları göremeyeceğimiz kadar da kötü değil. İlk bakışta görüntüler bir üretim bandında ya da depolama alanında çekilmiş gibi duruyor. Farların şekli bildiğimiz ve artık klasikleşmiş GSX-R kalıbında. Ayrıca motorun görünen tarafındaki tanıdığımız o büyük ‘’S’’ harfi, fotoğraflardakinin afacan bir Suzuki olduğunu kanıtlıyor.



250 cc Savaşlarında Yeni Bir Cephe Daha Açılıyor!



Bu modelin söylentilerden hemen sonra  bu kadar hızlı bir şekilde hazır halde olması, tahminlerimizce GSX-R 250’nin kalbinin kardeşi İnazuma’dakiyle aynı motor bloğu olacağı yönünde. Neden? - Çünkü batı ülkelerinde satışı için hem Avrupa Emisyon Şartlarına hazır, homologasyonlardan,regülasyonlardan halihazırda geçmiş, hem de sevilen bir motor. Ki muhtemelen tahminlerimiz doğru ise üretim yeri de kardeşiyle aynı yerde olacaktır, yani Çin. Fakat düşündüren bir konu var. Motor revizyona uğramadıysa rakipleri karşısında piyasaya girişi gibi hızlı olmayacak gibi. Bilindiği üzere kardeşi İnazuma’nın motoru 24 beygir gücünde paralel çift silindire sahip ve GSX-R 250’nin gireceği sınıftaki rakipleri Kawasaki Ninja 250R 32 beygir iken, Yamaha r25 35 beygir, Honda CBR 250 27 beygir gibi güç üretmekte. Ancak Suzuki bu durumu kendi lehine satış fiyatında çevirebilir mi bunu ülkemizde satışa (eğer) çıkarsa göreceğiz.



250 cc Savaşlarında Yeni Bir Cephe Daha Açılıyor!



Suzuki İnazuma’nin (muhtemelen gelecek olan Gsxr-250’nin de) ayrıntılı teknik bilgileri;

MOTOR

Motor: 4 zamanlı

Silindir: 2

Silindir Hacmi: 248 cc

Silindir Çapı: 53.5 mm

Sıkıştırma Oranı: 11.5:1

Maks. Güç: 17.9 kw @ 8500

Maks. Tork: 22 Nm @ 6500

Maks. Hız: 136 km

ÖZELLİKLER

Şanzıman: 6 vites / manuel

Yakıt Sistemi: Enjeksiyon

Soğutma Sistemi: Su Soğutmalı

Debriyaj Tipi: Islak / Çoklu Plaka

Güç Aktarımı: Zincir