Adios, Radical Ducati!

Adios, Radical Ducati!

Madrid’de Pepo Rosell ve Reyes Ramon tarafından işletilen Radical Ducati Atölyesi, kritik başarıları ve bilinen modifiyelerine rağmen kapandı!

26 Ocak 2014 Yazı:Teoman Cem Katoğlu

Pepo, gelinen sonu, Radical Ducati’nin Facebook sayfasında şu sözlerle belirtti: “Tutku, tasarım, üretim, sürüş ile 15 yıldan uzun süredir rüyalarımı geliştiriyorum. Artık durma ve hayatımda değişiklik yapma zamanı.” Aşağıda İspanyol ustaların en iyi işçiliklerinden bazılarını tekrar göreceğiz; Adios, beyler. Sizleri özleyeceğiz!



Adios, Radical Ducati!

1963 Ducati 125 TS’den olan bu F3, bir pist canavarı olmak için yapılmış. Güçlendirilmiş ve sırtı dikleştirilmiş olan bu alet, en tecrübeli yarışçıyı bile sırtından tepmeye hazır! 7½ Sportiva ise bir 749R ducati’nin elden geçirilip bir retro hava estirilmiş hali. Radical Ducati’nin eline düşen bu motorun ise yakıt tankı ve şase hariç her parçası tek tek görsel modifiyeye uğramış. 

Adios, Radical Ducati!

1970 Yarış Ducatilerinden ve “monocilindrica” 450cc’den esinlenilmiş olan bu  9½(üstte)’nin başlangıç noktası ise bir ’97 Monster M900. Yarış tarzı bir kuyruk ünitesi elde etmek amacıyla biraz arkadan tıraşlanmış. Antik bir Ducati 125’e dayanan Carrallo Sport ise Efsanevi Motogiro d’italia’da yarışmak amacıyla tasarlanmış.

Adios, Radical Ducati!

Bunun ise bir Ducati Panah olduğunu düşünmeniz renk bileşenlerinden ötürü mümkün, fakat bu Cagiva Alazzurra’dan baz alınmış bir “Pantahstica”, 80’ler Pantah’ın bir touring türevi.

Adios, Radical Ducati!

Sonlara doğru ise Radical Ducati diğer markalarla deneyler yapmış; “Dirt Rad” (üstteki) ağır bir modifiyeye uğramış Yamaha XT600; FZR600’ün ön çatal ve Hagon Süspansiyonlara sahip olan bu makinenin hava soğutmalı motoru ise yeniden yapılandırılmış ve cilalanmış. Egzozları ise bir Spark GP megafon susturucusu ile tamamlanmış.

Üç ay önce, Radical Ducati bir “İnterceptor” modeli çıkardı; Fransız BMW uzmanı Max Boxer ile ortaklaşa çıkardıkları bu model bir BMW R80. Fakat Ducati Bağlantıları oldukça güçlü korunmuş; ön taraf bir SportClassic’ten ve üçlü kıskaç bir Monster’dan. Motor ise BMW R100 boksör. Susturucu bir S 1000 RR ve Yakıt tankı modifiyeli bir Laverda malzemesi. Interceptor Radical Ducati’nin en güçlü görselliğe sahip motorlarından biri olmuştur.

Radical’ducati’nin kapanışı yalnızca Ducati’ciler için değil, hepimiz için kötü haber olmuştur. Umarız ki Pepo ve Reyes yakında geri dönüp bizi bir kere daha yüksek performanslı modelleri ile cezbederler!