AFT Custom Honda CB836CR

AFT Custom Honda CB836CR

Custom motosiklet arenasının en başarılı firmalarından biri olan AFT Custom, yeni modeli Sentoh ile yeniden karşımızda

06 Ağustos 2013 Yazı:Ahmet Köseoğlu, Fotoğraflar:Jerry Southworth

AFT Custom’un dahi tasarımcısı Jim Giuffra: “Metrik (seri üretim) motosikletinizden alabileceğiniz tüm performansı almanızı istiyoruz. Motosikletler sürücüler için özel üretilmez; herkes için ortalama bir sürücü için dizayn edilirler. Gidon uzaklığı, motosikletin yüksekliği, ayaklıkların konumu başta olmak üzere motosikletteki her şeyi değiştirebiliriz. Bayan sürücüler için motosikletin kullanımını kolaylaştırabilir ve güvenliklerini arttırabiliriz.

 

 

AFT Custom Honda CB836CR

 

Seri üretim motosikletleri sil baştan customize etmek genel olarak yeni bir iş. Biz yeni fikirler yaratarak motosikletinizin grubun dışına çıkmasını sağlıyoruz. Küçük detaylara büyük dikkat ve özenle yaklaşıp motosikletiniz cruiser, yarış motosikleti ya da motokros, modeli ne olursa olsun farklılaşmasını, özelleşmesini sağlıyoruz” diyor. En büyük yardımcısı Ron Abel ile birlikte AFT Custom’u custom motosiklet arenasında en üst noktaya taşıyan Jim Giuffra, hayal gücünü gerçeğe dönüştürme yeteneği sayesinde müthiş motosikletler yaratarak her yıl kupa koleksiyonunu büyütmeyi başaran custom ustalarından. Er Head tasarımı ile ünlenen Giuffra, daha önce de Custom Choppers bölümümüze misafir olmuştu; görünen o ki bu son ziyareti de değil.

 

AFT Custom Honda CB836CR

 

KIZLAR

Jim Giuffra tasarladığı motosikletleri en az bir manken ile tanıtıyor; zira kendisinin aynı zamanda küçük ölçülü de olsa bir ajansı mevcut (AFT Motorsports Model Agency Spokesmodels). Fotoğrafların fazlaca “güzel” olmasının nedeni de bu ajans. Model kızlar zaman zaman motosiklet üretiminde küçük çalışmalara yardım da ediyormuş. Giuffra bu sayede kızların yaptıkları işi daha çok benimsediklerini ve AFT Custom ekibindeki aile ruhunu daha iyi yakalayabildiklerini söylüyor. İşler birbirine “dolaşmadığı” müddetçe etrafta güzel kızların “dolaşmasını” kim istemez, değil mi?

 


AFT Custom Honda CB836CR
AFT Custom Honda CB836CR
AFT Custom Honda CB836CR
AFT Custom Honda CB836CR


 

AFT Custom Honda CB836CR

 

 Modellere bir daha bakın: Sentoh tasarımının %50’si fotoğraflardaki bayan modeller tarafından yapılmış…

 

SENTOH AFT

 

Custom, 1975 model Honda CB750F’ten dönüştürülen son tasarımına Sentoh ismini vermiş. Birçok birincilik alan motosikletin 4 silindirli 836 cc’lik motorundan çıkan egzoz boruları şasinin her iki tarafından arkaya doğru kıvrılarak koltuk altında birleştikten sonra çift çıkışlı spor görünümlü egzozlar ile son buluyor. Motorun yakıt beslemesi Mikuni HSR 42 tarafından sağlanıyor. Performans için ayrıca Wiseco 836 kit ve Dynatek ateşleme sistemi kullanılmış. Sentoh’un kick startı ise CRF 450 modelinden alınarak CB750’nin mekanizmasına bağlanmış. Giuffra’nın arkadaşı Bryan Schimke (TPJ Custom) motosikletin şasisini ve düz saçın eğip bükülmesine kadar tüm gövde aksamını AFT Kızları/modelleri ile birlikte oluşturmuş –zevkli bir çalışmadan bahsedildiği aşikâr-. 18 yaşındaki Nelani kuyruk, yağ deposu ve deponun yapımında Jim Giuffra’ya yardım etmiş. Cyndi ve Kristin ise kaynak işlerini yapmışlar. Motosikletin ön tarafı ise Yamaha YZF-R1 modelinden alınma. Motosikletin 6 pistonlu ön freni ve debriyajfren manetleri gibi kontrolörleri Fransız Beringer Moto Gadget firması imzasını taşıyor. Led far ise Clear Water Lights ve TPJ Custom ortak yapımı; sele Dual Ballard yapımı. Sentoh’un boyasını ise Riff Raff Custom’dan Scott Hultquist gerçekleştirmiş. Ön lastikler 120/70-19 ve arka lastikler 180/55-18 ebatlarında Avon markasını taşıyor. Motosikletin genel görünümünde 70’lerin İngiliz stili yakalanmış -şimdilerde cafe racer adı ile anılıyorlar.

 

 

Aykut Tataroğlu (www.at-american-cycles.de)

Evet, Japonlar aslında tam olarak benim tarzıma hitap etmiyor; ama genel anlamda bakıldığında bu motosiklet gayet derli toplu görünüyor. Ters çatal veya enfes Behringer frenler gibi kaliteli, yüksek teknolojili ürünlerle geliştirilmiş; bütününe bakıldığında restorasyon işi de çok temiz yapılmış. Bence başarılı bir yarış motosikleti.