Ağır Vasıtalar İle  İlgili Güvenlik Uyarıları

Ağır Vasıtalar İle İlgili Güvenlik Uyarıları

Ağır vasıtalardan, özellikle büyük kamyon ve tırlardan uzak durmak, yollarda maruz kalacağımız tehlike oranını yarı yarıya azaltacaktır. Bu uyarı, motosikletler için olduğu kadar otomobiller içinde geçerlidir.

07 Haziran 2016

Başımdan geçen bir olayla dikkat etmemiz gereken noktalara gireceğim. İstanbul Atatürk Olimpiyat Tesisleri’nin Altınşehir yolu üzerinde yokuş aşağı dik bir yol vardır. Bir sürüşümde motorumla bu yolda ışıklara doğru ilerlerken, birden otomobil trafiği uzun bir kuyruk olacak şekilde önümde durdu. Bu kuyruk 150 metre civarı idi. Bunun sebebinin ilerideki kavşakta bulunan trafik ışıkları olduğu belliydi, ama neden bu kadar sert bir şekilde durmuştu anlayabilmiş değildim.



Ben de motorumla kıvrılma hareketi yaparak geliş gidiş hattını ayıran yol çizgisinin üzerine çıkarak, araç kuyruğunu sollamaya başladım. Ancak itiraf etmeliyim, bu hareketim sakıncalıydı. 50 metre kadar gitmedim ki, önümde kuyruk içinde arka arkaya duran iki ağır hafriyat kamyonundan (yüksek ve uzun damperli olan) arkadaki birden şiddetli bir metal sesi ile önüme kırdı ki(tam sola) 1-2 metre süren maksimum frenlemeyle bu devin altında kalmaktan ancak kurtuldum. Kamyon ise, şeridini değiştirirken yanlamaya devam ederek geliş yönündeki bariyerlere kadar gitti ve yoldan çıktı. Şoku atlatmaya çalışırken, bu arada fırlayan bir demir parçası tam üzerimden uçtu gitti. Metal kırılması ve bükülmesi sesleri kaskımın içinden bile çok şiddetli bir şekilde duyulabiliyordu. Olay sonra anlaşıldı ki bu kamyon öndeki tarafından arada çelik bir boru ile bağlı olarak çekiliyormuş ve trafikteki ani durma yüzünden arkadaki kamyonun ağırlığı bu çekme çeliğini sola bükülerek kırmış ve 1-2 metre önümden geçerek yan bariyerler girmiş. Kafamın üzerinden uçan çelik parçası da çeki borusundan kopan bir parça imiş. Kamyonlar bu çekme işini hiçbir ikaz ve işaret kullanmadan böyle sorumsuzca yapıyorlardı.



Diğer cepheden de bakılırsa şu sıralarda sakız dağıtılır gibi verilen ehliyetlerin sahipleri çok yetersiz bir eğitim ve talimle yollara çıktıkları için bir ağır vasıtanın teknik özelliklerine bağlı hareket kabiliyetini kavramaktan çok uzaklar. Hayretle görüyorum ki bazıları ağır vasıtaların büyük ve geniş tekerlekleri olması ve ağır olmalarına bakarak fren yaptıklarında arabalardan bile daha hızlı, kısa mesafede durabileceğini sanıyor. Eh, ne de olsa yüksek tahsil görmüş, görmemiş olsa da uyanık insanlarımız, her şeyi biliyorlar.



Japonya’dan bir kaç yıl önce bir trafik uzmanı; vatandaşlarımızın trafik terbiyesini görmek, fazlası varsa kendisi faydalanmak, eksiği varsa bize öğretmek için gelmişti. Adam giderken gazetecilerimize “O kadar eksik var ki, nereden başlayacağımı bilemiyorum. Bu yüzden kusura bakmayın ama ben dönüyorum.” demiş. Yabancı kaynaklardan aldığımız haberlerde ise bu naif insan, “Kırmak istemediğim için böyle söyledim ama benim kalmamama esas sebep Türkiye deki sürücülerin trafik tecrübesi değil insani terbiyesinin çok eksik olmasını görmemdi.” demiş!



Neyse biz uyarılarımızı sıralayalım:



• Sarı renge boyalı olan alanlar kamyon şoförünün göremediği kör alanlarıdır.



• Asla bir kamyonun önüne hattını kesercesine dalmayın. Yüklü bir kamyonun durması otomobile göre çok uzun mesafelerde olur.



• Kamyonların yanında gezinir gibi sürüş yapmayın. Ağır ve uzun vasıtaların şoförlerinin aynalardan göremediği kör alanları çok fazladır.



• Kamyonları çabuk sollayın. Bu süreçte sallanmayın ve eğer geçme durumunuz yoksa yavaşlayıp geride kalarak ağır vasıtanın kör noktalarından kurtulun.



• Hat değiştirirken dikiz aynanızdan arkanızdaki kamyonun her iki farını da görün. Bu sollama sonrası içinde geçerlidir.



• Ağır vasıtaları soldan geçin, sağ tarafını otoyollarda bile kullanmamaya özen gösterin. Büyük kör alanlarının içinden geçmemeye özen gösterin.



• Kamyonla aranızda bir emniyet kuşağı bırakın. Önünüzdeki ağır vasıtadan 20-25 araç mesafesi boşluk bırakın. Arkanızda ki ağır vasıtayla aranızda 10 araçlık bir mesafe bırakın. Bir kamyona çok yakın olmak sizin görüş alanınızı da kısıtlar.



• Kamyonun dikiz aynasına dikkat edin. Siz orada kamyon şoförünün yüzünü görmüyorsanız o da sizi görmüyor demektir. Kör alandasınız.



• Kamyon gibi ağır vasıtalara manevra yapabilmeleri için geniş alan bırakın. Ağır vasıtalar kavşaklarda dönerken kendi hatları yetmez diğer hattı da kullanırlar. Bunun bilincinde olun ve ağır vasıtalara geniş alan bırakarak onların işlerini sıkıntısız yapabilmelerini sağlayın. 􀀟

İLGİLİ HABERLER
YENİ SÜRÜCÜLERE RÜZGAR UYARILARI Rüzgarın Sürüş Üzerindeki Olumsuz Etkileri Hakkında Bilinmesi Gereken Asgari Bilgiler... .
Motosiklet Sürüşünde Olabildiğince Problemsizlik İçinDertlerden uzak sürüş için ; iyi ve usta olmak mecburiyetindesiniz. Eğer zaten iyi iseniz kendinizi daha iyi y....
Elcikleri Tutuş BasıncıDüz yolda gidiyorsunuz diyelim, ölçü nedir? Hiç. Hafif bir dönüştesiniz hızınız 60 km. Ne kadar sıkılır? Hiç. ....
Panik Duygusu İle Başa ÇıkabilmekPaniklemek insanın doğasında olan, zihinsel olarak aniden karşılaşılan tehlikeli durumlarda kontrolümüzden çık....
SÜRÜŞÜN 3 VAZGEÇİLMEZİ1. Tetikte olmak. Dinlenmiş, sakin olun ve alkol ya da başka uyuşturucuların etkisi altında olmayın. Yemek, te....
TRAFİKDE HOŞGÖRÜHoşgörü, yapılan her şeyin kolayca kabul edilip onaylanması değildir. Hoşgörü, başkalarının görüşlerini anlama....