Albayrak (Piaggio Grup Bayii)

Albayrak (Piaggio Grup Bayii)

Lütfü Albayrak ile skuter pazarı üzerine söyleşi yaptık

02 Nisan 2014 Yazı ve Fotoğraflar:Sanço Panço

Sanço Panço:Lütfü Bey merhaba, isterseniz konuya geçen senenin nasıl geçtiğini sorarak başlayalım. Yamaha oldukça iyi iş yaptı sizin segmentte; Piaggio’nun yeri sizce nerede?

 

Lütfü Albayrak: Geçen senenin ilk 9 ayında oldukça iyi bir satış başarısı elde ettik. Yamaha’nın yeni 400’lüğüne karşısında bizim oldukça ileri teknolojili X10 modelimizi, Albayrak olarak biz 34 adet sattık. Birincilik ise Vespa markasında. 250 GTS’teki satış adetimiz 61 adet ile kendi rekorumuzu kırdığımızı söyleyebilirim. Piaggio markasında Xevo ile 250’lik sınıfında rekabetçi olduğumuzu söyleyebilirim. Geçen sene Kymco ve Tayvan mallarında 10 bin liraya takın fiyat etiketi ile karşılaşanlar, genellikle “1,5 daha verir Piaggio alırım” diye düşünerek bize geldi.

 

Vespa markasında ürün gamı geniş ve 250cc altı ÖTV’si düşük modeller olduğundan, satış sayıları yükseklerde seyredebildi. LX150 modelinden de 53 adet sattık. Kaliteli ve uygun fiyatlı bir diğer modelimiz Scarabeo 2013’te 35 adet sattı.

 

SP: Oysa ki, motosiklet forumlarına bakınca sanki daha çok Scarabeo satılmış gibi düşünüyordum...

 

LA: Forumlar ne yazık ki bazen insanları yanlış yönlendirebiliyor. Daha doğrusu, bilgisi olmayıp da çok bilgisi varmış gibi yapan üyeler, insanları yanıltabiliyorlar. Scarabeo bir önceki sene daha popülerdi, 45 adet satmıştık. Popülerlik bir süre sonra yerini daha stabil satış oranına bırakıyor. Ben herhangi bir foruma üye değilim ama, bazılarını takip etmeye çalışıyorum.

 

SP: Büyük hacimli sınıfta ne durumdasınız?

 

LA: Aprilia’nın SRV850’si bizim için oldukça tatminkar satış adetine sahip. Bu sınıfta marka tercihi olanlar BMW’nin C serisine, teknik özelliklerini inceleyenler ise bize geliyor. Alıp kullananlar bize memnuniyetlerini haber veriyorlar, memnun oluyoruz. SRV pek bilinmeyen bir model, biraz daha tanınsa, bu konforun pek çok kimseyi “ikna” edebileceğini düşünüyorum.

 

SP:Bazı forum sitelerinde motor herhangi arıza yaptığında, kullanıcının derhal satan yere giderek “ben bu motordan soğudum, değiştirin bunu” diye baskın yaptığını, yazdığı yerde de pek çok destekçi bulabildiğini görüyoruz. Bilindiği kadarıyla motosiklet sadece bir eşya değil, çeşitli vergi ve yasal prosedürlere sahip bir araç, dolayısıyla “değiştir” dediklerinde bunu ödemeyi kabul ediyorlar mı, böyle şikayetler size de geldi mi?

 

LA: Ben üniversitede okurken Mz kullanıyordum ve adeta kendi motorumun tamircisi olmuştum. Motosiklet sektörü oldukça geriydi ve motorun nasıl çalıştığından anlamıyorsanız, motosiklete binmek de çok zordu. Yedek parça ya da servis bulmak kolay değildi. Şimdi günümüzde her şey çok gelişti. Motosiklet sektörü de gelişti ama müşteri algısı henüz arabada olduğu gibi değil.

 

Motosikletin tamamının değişebilmesi için sizin de dediğiniz gibi, çeşitli prosedürler ve kimin ödeyeceği belli olmayan vergi ve plaka gibi masraflar var. Zaten bizce, 2 yıllık garanti kapsamında olan bir motor, basit bir şekilde onarılıp yürür hale geliyorsa, bence herhangi bir topyekün değişim gerekmiyor.

 

SP: Önümüzdeki sene satışların nasıl şekilleneceğini düşünüyorsunuz?

 

LA: Öncelikle Euro’nun ateşinin biraz da olsa düşmesini umuyoruz. Aksi takdirde her sektörde olduğu gibi bizde de satışlar yavaşlayayabilir. Euro kurundan başka, İstanbul’daki fuarda satıcıların belirleyeceği fiyatlar; satışlar için umut verici şekilde uygun olur diye beklentimiz var. Fiyatlar yüksek olursa ikinci ele rağbet artabilir.

 

Kur konusundan başka yeni kredi kartı düzenlemeleri var, bildiğiniz üzere. Artık 9 taksitten daha fazla taksit yapmak mümkün olmayacak gibi görünüyor, bankalarla şubat ayında görüşmelerimiz olacak. Eskiden 12 taksit yapabiliyorduk, bakalım, göreceğiz. Gerçi bizim müşteri kitlemizi pek etkileyeceğini sanmıyorum. Biz çoğu motorumuzu; %60 gibi bir oranla, nakit veya karta tek çekim ödeme biçimiyle sattık. Geri kalanların da bir çoğu, “taksit varsa aydan aya öderim, vade farkı fazla değilmiş” diyerek tek çekim düşünürken taksite dönen müşterilerimizden oluşuyor. Dolayısıyla bizi çok etkileyeceğini düşünmüyorum.

 

Aksesuar satışımız da devam edecek. Fatih’teki mağazamızdan başka, www.piaggiomotor.com isimli bir web sayfası çalışmamız var. Piaggio grubunun bütün aksesuarlarını satıyoruz, bu web sayfası üzerinden de satışımız olacak.

 

SP: Çok teşekkür ederiz, fuara katılacak mısınız?

 

LA: Evet, fuarda Pazar günü Ferco standında satış yapacağız, niyeti olanları bekleriz.

İLGİLİ HABERLER
2012-2013 Sektör AnaliziMOTED’in 2013 yılı satış verileri elimize ulaştı. Bu verilere bakarak senelik bazda en çok satan modeller üzer....