Aprilia 2015'te MotoGP'ye Geri Dönüyor

Aprilia 2015'te MotoGP'ye Geri Dönüyor

MotoGP 2015 sezonunda iki büyük markaya ev sahipliği yapacak: Suzuki ve Aprilia. Biz de, Gresini Racing ile 4 yıl süreli bir anlaşmaya varan Aprilia'nın MotoGP tarihindeki yerine değineceğiz.

19 Eylül 2014 Yazı:Ahmet TEZCAN

Aprilia, yarışlardan ayrı olarak düşünülmesi imkansız bir isim. Piaggio Grup'un destekleriyle ve Gresini ortaklığıyla Aprilia tekrar pistlere dönüyor! Aprilia, premier sınıfta son kez 2004 yılında görüldü ve o tarihten itibaren Piaggip Grup'un bir parçası.

 

Aprilia 2015'te MotoGP'ye Geri Dönüyor

 

80'lerde 125cc ve 250cc sınıflarında Dünya Şampiyona'larına katılmaya başlayan Aprilia için Grand Prix yarışları oldukça tanıdık bir alan. Loris Reggiani ve Alessandro Gramigni ile yarış kariyerinde kendilerine başarılı bir yol çizen marka, İtalyan sürücüleri sayesinde 'Made in Italy' felsefesine de ters düşmemişti.

 

Aprilia 2015'te MotoGP'ye Geri Dönüyor

 

Gramigni ile 1992 yılında 125cc klasmanında ilk birinciliğini yakalan Aprilia, birkaç başarı daha yakalayıp 2 yıl sonra aynı klasmanda Kazuto Sakata ile liderliği yakalamıştı.

 

Aprilia 2015'te MotoGP'ye Geri Dönüyor

 

Max Biaggi'nin zaferleri ile son derece başarılı bir dönemin işaretlerini veren Aprilia'nın en başarılı olduğu alan çeyrek litre sınıfıydı (250cc).

 

Biaggi ile 1994'den 1996'ya 250cc klasmanında ardışık 3 Dünya Şampiyonluğu'nun ardından, Venedikli markanın pilotu Loris Capirossi; 1998 yılında Arjantin'deki son yarışın son virajında takım arkadaşını geride bırakarak Aprilia'yı orta sınıfta bir kez daha lider yapmıştı.

 

Aprilia 2015'te MotoGP'ye Geri Dönüyor

 

90'lara geldiğimizde ise 9 kez Dünya Şampiyonu Valentino Rossi'nin, kariyerinin ilk iki şampiyonluğunu daha küçük klasmanlarda kazandığını görüyoruz. Rossi, premier sınıfa geçmeden önce 1997 yılında 125cc klasmanında ve 1999 yılında ise 250cc sınıfında şampiyon olmuştu.

 

Aprilia büyük bir sıçrama yaparak, çeyrek yüzyıldan fazla Japon'ların üstün olduğu 500cc kategorisine geçme kararı almıştı. 1996-2000 yıllarında yani ilk yıllarda mücadele etmek tabii ki kolay olmadı. Noale fabrikasının başkanı Ivano Beggio'nun liderliği ve Hollandalı mühendis Jan Witteveen'in teknik çabaları ile yol almak için çok çaba sarf edildi. Bu iki ismin yanında tabii ki Reggiani, Harada, Doriano Romboni ve Jeremy McWilliams isimli pilotlar da vardı.

 

Aprilia, İtalyan pilotların yetenekleriyle küçük kategorilerde başarılar kazanmaya devam ediyordu. 125cc sınıfındaki bir diğer başarı 2000 yılında Roberto Locatelli'nin Aprilia'yı temsil etmesiyle gelmişti ve 250cc sınıfında ise 2002 yılında Marco Melandri, 2003 yılında da Manuel Poggiali liderliği yakalamışlardı.

 

Hal böyle iken, Apriliapremier sınıfa geçmeye niyetliydi. Teknik düzenlemeler 500cc'den 990cc'ye çıkarılmıştı ve iddialı bir projeyle Aprilia için yeni bir dönem başlamıştı. 3 silindirli hafif bir prototip ile premier sınıfta boy gösteren Aprilia, Japon devleri Honda ve Yamaha ile mücadele edebilmeyi umuyordu.

 

Aprilia 2015'te MotoGP'ye Geri Dönüyor

 

Regis Laconi, Colin Edwards, Noriyuki Haga, Garry McCoy ve McWilliams'ın çabalarına rağmen istenilen sonuç alınamadı ve 2004 yılında Aprilia premier sınıftan çekildi.

 

Her şeye rağmen 125cc ve 250cc sınıflarına odaklanmaya devam eden Aprilia'nın yükselen yıldızları İspanyol sürücüler, firmanın gözünden kaçmadı.

 

İspanyol sürücü Alvaro Bautista, 2006 yılında 125cc'de şampiyonluğu elde ederken, aynı başarıyı 2006 ve 2007 yıllarında 250cc'de Jorge Lorenzo yakalamıştı.

 

Aprilia'nın Moto3 sınıfına geçişinden önceki son iki şampiyonluğu, 2009 yılında Julian Simon ve 2011 yılında da Nico Terol elde etti. Sonuç olarak 125cc ve 250cc sınıflarının ikisinden de ayrılan Aprilia için oldukça başarılı bir dönem sona ermişti.

 

İtalyan marka, premier sınıfta CRT makineler üretmişti ve makinelerden birini Aleix Espargaro, diğerini de Aspar Team pilotu Randy de Puniet kullanıyordu. Ayrıca Aprilia'nın CRT makinesini 2014 sezonunda açık sınıfta Octo IodaRacing Team pilotu Danilo Petrucci kullanıyor.

 

2014 sezonunun 13. ayağı Misano'da, Aprilia 2015 yılında prototip bir makine ile MotoGP'ye geri döneceğini duyurdu. Ayrıca Aprilia ve Gresini, 2015 yılında takımlarına dahil edecekleri pilotlardan birinin Alvaro Bautista olacağını da hızlıca bildirdi.

 

Aprilia 2015'te MotoGP'ye Geri Dönüyor

 

Gresini Racing yöneticisi Fausto Gresini ile yakın çalışmalar içinde olan Aprili spor yöneticisi Romano Alvesiano, 2015 yılında sahne arkasında dizginleri elinde tutan isim olacak. Ayrıca Gresini de bir Aprilia pilotu. 1989 yılında 125cc'de Aprilia için piste çıkan Gresini, İtalyan marka ile 25 yıl sonra tekrar bir araya gelecek.

İLGİLİ HABERLER
2017 Aprilia Tuono 125 ve Aprilia RS 125 – Intermot 2016 Motosiklet sektörünü, ses getiren lansmanlarla ve yepyeni haberlerle gümbürdeten Intermot 2016, Aprilia ve 125....
APRILIA RSV4RF’İ İSTANBUL PARK’A GÖTÜRDÜK!Aprilia’nın yeni 201 beygirlik versiyonu Türkiye’ye geldiği gibi Ferco’dan teslim alındı ve tabii ki İstanbul ....
İstanbul Eurasia 2016 Motosiklet Fuarı / ApriliaYeni Modeller, Acayip Fiyatlar!.
BMW 1200GS Piyasadaki Ucuz Rakiplerine Karşı1200 GS’i kendisine göre daha düşük fiyatlı ama en az kendisi kadar iddialı rakipleriyle karşılaştırdık.
2016 Aprilia RS-GP Tanıtıldı!Alvaro Bautista ve Stefan Bradl, Katar testi öncesi 2016 RS-GP’yi tanıttı..
Aprilia2016 Aprilia yeni modeller....