Aprilia Caponord ile 5000 km

Aprilia Caponord ile 5000 km

Aprilia’nın yeni endurosunu sürmeye devam ediyoruz

05 Mart 2014 Yazı ve Fotoğraflar:Sanço Panço

5 bine geldi derken parasından bahsetmiyorum tabii, anladınız siz onu... Geçen sayıda 4 bin olan motorun saatine bu ay bin kilometre daha ekledim. Ocak ayında bin kilometre hiç fena değil. Havalar bazen soğuk, ama genelinde oldukça sıcak gidiyor. Caponord’la sıkışık trafikte Ataşehir’den Taksim’e işe gitmek, Porsche ile alman otobanını kullanıp Münih çevreyolundan işe gitmeye benziyor. Gazlamalı, kükremeli, hızlı, bol apaçi stili...

 

Geçen ay taktığımız elcik ısıtmayı bu ay hemen hemen hiç kullanmadım. Susuzluğu yaratan sıcaklar ve lodos sebebiyle bunlara gerek olmadı. Henüz Türkiye’de yok ama, bazı aksesuarlara internette rastladım. Hepco&Becker Caponord için korkunç görünümlü bir koruma demiri yapmış. Üzerine çamaşır as kurut, o derece fonksiyonel, ama bir o derece çirkin görünüyor. Puig’in ürettiği demir ise oldukça güzel, hiç değilse göze kötü görünmüyor. Bunların yurtdışı fiyatları 200 euro civarında.

 

Aprilia Caponord ile 5000 km 

 

5 bin kilometrede aksesuarlar haricinde yaptığım tek harcama; 1000 kilometrede değiştirdiğimiz yağ ve yağ filtresi oldu. Tabii arada da benzin alıyorum. Motorun şehiriçi yakıt tüketimi 7,5 litre/100 km civarında. Bunda benim sürekli gazlamalı stilimin payı büyük. Yollar çamurumsu garip bir sıvı ile kaplı olduğu için, gücü 100 beygire düşüren “Yağmur” moduna geçtim, sabah çiğ yağdığı zaman oldukça rahat ettim. Bu sayede yakıt tüketimi de biraz azaldı gibi. Bununla birlikte, motorun Spor ve tur modundaki gibi gidebilmesi için yol kuruduğunda bu sefer fazla gaza bastığımı farkettim, neyse ki bu modlar tek bir düğmeden yolda giderken de değiştirilebiliyor.

 

Yurtdışı forumlarda bu motor için ön cam arayışları devam ediyor. Bence ayarlanabilir ön cam kesinlikle yeterli, ama bunu yeterli görmeyenler büyük cam arayışlarına şimdiden girmişler. Aprilia’nın ve Givi gibi firmaların henüz bu motor için ürettikleri büyük cam opsiyonu henüz yok. Ama Moto Guzzi’nin büyük endurosu Stelvio’nun camları buna birebir uyuyormuş, dolayısıyla onu alıp takan adam var. Aksesuarcı firmalardan sadece MRA bu motor için özel ve de güzel asansörlü camlar üretmiş, onları da kargo ve posta ile kırılmadan getirtebilmek şimdilik biraz zor görünüyor.

 

Aprilia Caponord ile 5000 km

 

Piaggio’nun aksesuar olarak ürettiği yeni bir sistem var; Piaggio Multimedia Platformu. Bu sistem, motorun kontrol ünitesine bağlanan bir bilgisayar ve Bluetooth sayesinde iPhone’a indirilen bir uygulama üzerinden çalışıyor. Telefonu gidona takmanızı sağlayan bir de aparat var, böylece önünüzde kocaman dijital ekrandan yanına, bir de telefonun kocaman ekranı gelip oturuyor. Uygulama sayesinde motor gücü, akselerasyon, anlık tüketim, motor gücünün ne kadarını kullandığınız, hız, yatış açısı gibi binbir bilgi ekrandan izlenebiliyor. Ayrıca internete veya 3G’ye bağlı iseniz uygulamadaki navigasyonu da kullanabiliyorsunuz. Tabii bu navigasyon yurtdışına çıkıldığında aşırı pahalı internet ücretleri yüzünden pek kullanışlı olmayabilir. Uygulama Apple Store’dan bedava indirilebiliyor. X10’da da kullanılan bu sistem için Caponord’a bağlanması gereken iki modülden biri şu anda satışta (209 euro+KDV (iPhone dahil değil), diğer parçanın ise gelmesi bekleniyor.

 

Aprilia Caponord ile 5000 km

 

Motorun üzerine sabitlenmesini sağlayan aparata bakılacak olursa sadece iPhone 4’e uygunmuş gibi görünse de mal elimize geldiğinde test edip tam olarak neye uygun olup olmadığını söylemek daha doğru olur. Havalar pek parlak olmadığı için bu ay piste girme fırsatı bulamadım. Ama geçtiğimiz Kasım’da 1190 KTM ile birlikte iyi gazlamıştık. Aprilia’nın her ne kadar kağıt üzerinde KTM’ye göre 25 beygir eksiği varmış gibi görünse de, pistte hemen arkasından gidebiliyor. Böylesi rahat ve kocaman motorlar için, bu motorların kolayca ulaştığı 250-260 kilometre/saat hızlar bir acayip. Havalar düzelsin de, yine piste gidelim diye bekliyoruz.

 

Aprilia Caponord ile 5000 km

 

KTM 1190 dişli lastikleri ve 21 inç boyutundaki ön tekerleği sebebiyle pistte Caponord kadar rahat sürülemese de sürücüsünün kabiliyeti sayesinde virajları daha hızlı dönebiliyordu. Caponord’un yola uygun lastik ebatları daha güçsüz motoruna rağmen KTM’yi rahatça takip etmesini sağlıyordu. Ah o günler...