Arka Çanta Daha Fazla Benzin Tüketmeme Sebep Olur Mu?

Arka Çanta Daha Fazla Benzin Tüketmeme Sebep Olur Mu?

Motosiklete Dair Bilmeniz Gereken Ancak Sormaya Çekindiğiniz Her Şey

02 Mayıs 2014

Teoride: evet. Motosiklet tasarımcıları, kafa grenajlarını en az sürtünmeyi oluşturacak ve havayı en iyi yaracak şekilde tasarlarlar, özellikle de spor motosikletler için. Amaç, toplam yüzey alanını azaltarak aerodinamik karşı koyma gücünü azaltmaktır – spor motosikletlerin dar ve sivri kafalarının olmasının sebebi de budur. Arka tarafın tasarımı da havanın akışı ve girdaplanmaların önlenmesi açısından önemlidir. Yani tahmin edersiniz ki yelken gibi bir çantayı arka tarafa ekleyerek motosikletin ön yüzey alanını artırıyor ve dolayısıyla sürtünmeyi de artırmış oluyorsunuz. Karşı kuvvet arttıkça, motorun da bunu yenmek için daha çok çalışması, dolayısıyla daha çok benzin tüketmesi gerekiyor.

  

Bir de ek ağırlık meselesi var. Arka çantanız kedi maması ve şişelerle doluysa, motosiket üzerindeki rulmanlara bindirdiği fazladan yük ve gerilim, sürtünme katsayısını artırıyor – bu da motor için daha fazla iş demek. Tabii arka çanta için yazdıklarımızın tümü, yan çantalar ve büyük sosis çantalar için de geçerli. Gerçekte ise tüm bunların toplam yakıt tüketiminize etkisi göz ardı edilebilecek kadar az, özellikle de motosikletiniz tam grenajlı ve dev camlı bir tur motoruysa.

 

Eğer gerçekten az benzin tüketmek istiyorsanız, o zaman nasıl sürdüğünüze dikkat etmelisiniz. Sert frenler ve ani hızlanmalardan ziyade, hızınızı korumak ve motosikleti orta devirlerde tutacak şekilde doğru vites seçimi yapmak, aşırı devirlerden ya da motorun zorlanmasından kaçınmak her litreyle daha çok kilometre anlamına gelecektir. Daha az benzin tüketmek isteyen spor motosiklet sürücülerine önerimiz, deri tulum giymeleri ve camın arkasına iyice eğilmeleri olacaktır, çünkü testler bu şekilde, dik oturanlar ve bol kumaş kıyafetler giyenlere oranla %20 benzin tasarrufu sağlayabileceklerini gösteriyor.