Bir Dokunup Bin Ah İşitmek İçin!

Bir Dokunup Bin Ah İşitmek İçin!

Motosiklet dünyasının sorunları nedir desek; bir dokunmuş oluruz, bin ah işitmemek ise mümkün olmaz. Üstelik bu sadece motosiklet kullanıcıları açısından değil, tüm motosiklet dünyası için geçerli.

25 Temmuz 2014

Motosiklet kullanıcıları motosiklet fiyatlarının aşırı yüksekliğinden dem vururken motosiklet ithalatçıları da vergilerin yüksekliğinden yakınıyor. Motosiklet üreticileri istihdam yaratmanın avantajlarından yararlanmak isterken Türkiye Motosiklet Federasyonu, sportif alanda firmalardan yeterli desteği alamadığını dillendiriyor. Motosiklet eğitmenleri sağlıklı bir eğitim sisteminin, sertifikasyon yapısının olmadığından söz ederken, kullanıcılar ise ehliyet kurslarının ne kadar vasat olduğundan bahsediyor. Motosikletli kuryelere gelince onlar, sosyal haklarını alamadıklarından, hayatlarının bir maden işçisi kadar tehlike altında olduğundan bahsediyor. Pistlerde motosikletleriyle yarışanlar ise hayatlarını ortaya koymalarının karşılığında maddi ve manevi destekten yoksun olduklarından yakınıyorlar.

 

Bir çırpıda akla gelen yüzlerce sorun için motosiklet dünyasının her bir köşesinde motosiklete gönül vermiş birileri çaba sarfediyor. Kimi devlet olanaklarını seferber etmek için uğraşıyor, kimi elinde dosyalar derdini anlatmak için kapı kapı dolaşıyor. Kimi kendi derneğinde üyelerini birlikte hareket etmeye davet ederken kimisi de bağlı olduğu kurumun sınırlarını zorlayarak sorunlardan hiç olmazsa birini çözmeye çalışıyor. Kimileri de küçük beldelerinde belediyenin sağladığı sınırlı imkanlar dahilinde mucizeler yaratıyor.

 

Bunları gerçekleştirirken herkes benzer motivasyonla hareket ediyor. Motosiklet kültürünün daha sağlıklı bir ortamda büyümesi için gereken alt yapının kurulmasından eğitim olanaklarına, motosiklete kolay erişim imkanlarının sunulmasından sportif başarıların desteklenmesine, motosikletlilerin yaşam hakkına saygıdan toplumdaki negatif “motorcu” algısının değişmesine kadar tüm yollar aynı kavşakta birleşiyor.

 

İşte, Türkiye Motosiklet Arama Konferansı, tüm bu çabaların tek bir yapı altında toplanmasına vesile olurken, çözüm yollarının da ortak bir akıl ile derlenip ortaya konulmasını hedefliyor. Şüphesiz her sorun için farklı çözüm yolları bulmak olası; arama konferansının görevi, tüm çözüm yollarını bir araya getirmek, ortak paydada buluşturabilmektir. Başta TMF Başkanı Bekir Yunus Uçar, MOTED Başkanı Nihat Çadırcı ve MOTODER Başkanı Bayram Akgül olmak üzere Türkiye Motosiklet Arama Konferansı’na öncülük eden ve destek veren tüm kuruluş ve kişiler “çözüm”ün bir parçası olmanın sorumluluğuyla hareket etmektedir. Ki pozitif ve yapıcı bir bakış açısına sahip olan bu sorumluluk anlayışı, suya atılan taşın yarattığı dalgalar gibi zamanla etkisini gösterecek olan arama konferansını, sadece motosiklet dünyasının geleceği için değil, Türkiye’nin geleceği için de anlamlı kılacaktır.

 

Motorunuzun ve yaşam sevincinizin hep “on” olması dileğiyle...

İLGİLİ HABERLER
Euro Be, Kim Tutar Seni! Motosiklet pazarının ritmini belirleyen Euro bölgesi, motosiklet dünyasının kalbi olarak adlandırılır. Amerik....
Binbir Surat!Bilişim teknolojilerinin etkisiyle motosiklet üretiminde hız çağını yaşamaya başladık. Bilgisayarlar hayatımız....
Algı Operasyonu!Türk motosiklet sektörünün en önemli problemlerinden biri, motosiklet üzerindeki yerleşik algıdır. Türk toplum....
Kafayı mı yedin sen?Ne kadar zamandır düşünüyordun, aklına geldikçe kıpır kıpır ediyordu için. Sonunda kesin kararını verdin ve mo....
Mevzubahis Vatansa, Gerisi Teferruattır!Bu sayfalarda her fırsatta motosiklet sektörünün durumunu analiz ediyor, gelişmeleri masaya yatırıyoruz. Dünya....
Derdin Ne Senin?Türkiye’de yoldan geçen herhangi bir motosiklet kullanıcısını çevirip sorsanız; motosikletin avantajları ve de....