BMW G310R'ı Tanıttı

BMW G310R'ı Tanıttı

BMW gözünü küçük CC sınıfına dikti ve atışını yaptı!

12 Kasım 2015 Yazı:Alişan Fidan

Markalar başlangıç ve ara geçiş motosikletlerinin müşterilerde marka bağlılığını yarattığının farkına varmaya başladığından beri düşük hacimli modellere ağırlık vermeye başladılar. Artan vergiler dolayısıyla kullanıcıların bu segmente olan ilgisini artması da üreticilerin bu sınıfa yönelmesinde büyük pay sahibi. Her geçen gün daha yüksek teknolojiye sahip ufak hacimli bir motorun piyasaya çıkması bu alanda olan rekabetin nasıl yükseldiğini gösteriyor. Düşük hacimli ve kolay kullanılan motosiklet modasına yeni giren bir başka firma ise BMW oldu.


Bu motosiklette diğer büyük ağabeyleri gibi Münih’te tasarlandı. Fakat bu motosiklet (ve diğer 310 modelleri) BMW’nin Hindistanlı partneri TVS tarafından üretilecek.


Bu motosikletin üretilme amacı BMW’nin satış oranlarını ve global bazda pazar payını yükseltmek. Ayrıca BMW mühendisleri kendi üretim kalitesi standartlarını bu motosiklete yansıtmak için olanca güçleriyle çalışmışlar.


BMW G310R'ı Tanıttı


Anladığımız kadarıyla BMW mühendisleri ve yöneticileri motosikletin Hindistan’da üretileceği gerçeğinden yola çıkan  kullanıcıların aklında kalabilecek tüm kalite şüphelerini kaldırmak için uğraşmışlar. Bize gelen bilgilere göre tüm üretim bandı Almanya’da oluşturulmuş ve Hindistan’ın ucuz işgücünden faydalanmak amacıyla oraya taşınmış. Motor birleşim alanı tamamiyle dışarıdan hava kilidi mekanizmaları ile ayrılarak içeriye toz girmemesi amacıyla tasarlanmış.


İçeriden aldığımız duyumlar motosikletin üretilecek olan bir dizi naked ve macera versiyonlarına evrileceğini söylüyor.


BMW G310R'ı Tanıttı


Motosikletin kalbindeki 313CC’lik tek silindirli, üstten çift egzantrikli, enjeksiyonlu, 4 valfli ve su soğutmalı motorun 9500 devirde 34 beygir verdiği söyleniyor. Silindir emme kısmı önde, egzoz kısmı arkada olacak şekilde yerleştirilmiş. BMW’nin bu motoru Dünya üzerindeki tüm benzin kalitelerinde çalışabilecek şekilde ürettiği söyleniyor. Kuru ağırlık ise 158.5 KG olarak açıklandı..


BMW Motorrad’ın Genel Müdürü Stephan Schaller yeni G310R’ı Dünya’ya duyururken şu açıklamada bulundu: “BMW Motorrad ve müşterileri arasında mükemmel bir güven bağı var. Bu motosikletle başlayan yeni 500cc altı ve şehir içi ulaşımı klasmanımızla beraber Asya ve Güney Amerika’da bulunan pazarımızı yükseltmeyi amaçlıyoruz. Aynı zamanda bayi sayımızı ve toplam satış miktarımızı %50 artırmayı da amaçlamış bulunmaktayız. Şu an halihazırda kendi satış rekorlarımızı kırsakta hedefimizi yıllık 200,000 motosiklet satışı olarak belirledik.”



BMW G310R'ı Tanıttı


G310R’daki Büyük Motosiklet Esintileri

G310R şu an satılacak olan en ufak silindir hacmine sahip BMW olabilir fakat bu küçük kardeşte büyük ağabeyleri olan S1000R ve R1200R’ın tasarımlarından esintiler görmek mümkün.


Sadece yan profilden bakmanız bile motosikletin “küçük motor, büyük tasarım” kafasıyla üretildiğini anlamanıza yetecektir. Açılı yan panaller neredeyse S1000R ile aynı ve ön farın tasarımı ile şasi arasındaki gizli bağlantı yöntemi R1200R ile çok benzer.


BMW’nin premium motosikletlerinden esinlendiği şeyler sadece tasarım değil. Motosikletin mühendisliğinde de bir sürü detay mevcut. Örneğin; teleskopik süspansiyonlar yerine Bavyeralı üretici bir üst seviye ters teleskopik süspansiyon kullanmış. Sadece bununla da kalınmamış tabii. Standart gelen ABS sistemi, dört pistonlu fren kaliperleri ve tasarımı müthiş yapılmış boru şasi gibi bir sürü özellik mevcut..


BMW G310R'ı Tanıttı


G310R’ın Kalbi

BMW, G310R’ın motorundaki yeniliklerin sadece motorun 180 derece çevrilmiş şekilde konuşlandırılması olmadığını ısrarla vurguluyor. Silindir ayrıca arkaya doğru açılandırılmış durumda. Bavyeralı üretici bu şekilde bir açılandırmanın hava ve yakıt karışımının motorda daha düzgün bir yol izlemesine, motorun genel tasarım anlayışı olan yere yakın ağırlık merkezi düşüncesini ve daha uzun arka salıncak sayesinde daha stabil bir sürüş yakalanmasına yardımcı olduğunu açıklıyor. 200 beygir güce sahip S1000RR’ın üst motorunda(külbütör) bulunan sübab iticilerinde kullanılan “Elmas Benzeri Karbon (Diamond Like Carbon)” teknolojisi aynen kullanılmış. Diğer bir aşınma önleyici teknoloji olan Nikasil kaplama yöntemi de bu motosiklette aynen yerini almış.


BMW G310R'ı Tanıttı


G310R’ın Detayları

Şasi; Boru şasi yöntemi kullanılarak üretim maliyetleri aşağı çekilmiş ve motosikletin olası bir kazada alacağı hasar minimize edilmeye çalışılmış. Motosiklette kullanılan uzun arka salıncak ile yol tutuş stabilitesi sağlanması amaçlanmış. Bu BMW’nin hedeflediği Asya ve Güney Amerika’nın yolları hesaba katıldığında çok yararlı olabilecek bir özellik çünkü bu iki kıtaya ait ülkelerin yolları da her gelişmekte olan ülke gibi bizimkilerden çok da farklı değil.


Süspansiyon; Ters teleskopik 41MM’lik ön süspansiyonların hareket aralığı 140mm olarak ayarlanmış. Bu tip bir ayarla yol tutuş güvenli ve tahmin edilebilir kılınarak sürücünün güvenliği maksimize edilmeye çalışılmış. Motosikletin dingil aralığı 1374 mm ve arka süspansiyolar 131MM’lik hareket alanına sahip ve ayarlanabilir durumdalar.


BMW G310R'ı Tanıttı


Lastikler; Hafif ama dayanıklı malzemeden üretilen 5 kollu 17 inçlik jantlar sayesinde motosiklet olduğu sınıftan daha büyük gibi durmuş. Ayrıca ön tarafta 110/70/17 ve arkada 150/60/17 ölçüsünde kullanılan lastiklerle bu görünüş iyice pekiştirilmiş.


Kullanım Kolaylığı; BMW yetkililerinin söylediğine göre bu motosiklet hem yeni başlayan hem de şehir içinde kolay kullanımlı hafif bir motosiklet isteyen müşteriler için yaratılmış. Kolay kullanıma sahip bir naked motosiklette olması gereken bir özellik olan düşük sele yüksekliği es geçilmemiş. 760mm ile 815mm arasında boyunuza göre ayarlayabildiğiniz bir sele yüksekliği mevcut.


BMW G310R'ı Tanıttı


Opsiyonlar; Eğer gerçekten uzun bir liste halinde opsiyon listesi olmasaydı çok şaşırırdım. BMW yine serisini bozmayarak bu motosiklet daha piyasaya çıkmadan gırla opsiyon üretmiş ve bunları listeye çoktan koymuş bile! Alcak ve yüksek koltuk, bagaj, topcase, orta ayaklık, LED sinyaller, 12V şarj soketi ve ısıtmalı elcik gibi  opsiyonlar daha şimdiden listede.


Renkler; Siyah ve beyaz renkler gümüş detaylar ile sunulmuş. Ayrıca “Metalik Mavi ve Gri” renk şeması ile “İnci Beyazı” rengi ekstra ücret verilerek sahip olunabilecek.

 

Yazarın notu: Düşük sele yüksekliği ve ağırlığı ile bayan motosiklet sürücülerini de hedefleyen BMW G310R’ın şahsen KTM Duke serisi ile büyük rekabet halinde olacağını düşünüyorum. Düşük CC sınıfının iyice kızışmasıyla büyük CC ağabeylerindeki teknolojilerin bu sınıflara da gelmesinden son derece hoşnutum. Fiyatlar da bu rekabetle beraber biraz düşerse fena olmaz hani :)

 

İLGİLİ HABERLER
Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!2017 BMW G 310 GS, sınıfının bir ilki olarak Enduro segmentine imzasını atıyor ve böylece G 310 GS sınırsız ma....
2016 EICMA Fuarı’nda BMW Motorrad Modelleri!2016 EICMA Fuarı’na sayılı günler kala, BMW Motorrad’tan fuarda çıkabilecek modeller hakkında açıklama geldi. ....
BMW Motorrad Brezilya'da Motosiklet Üretimine BaşladıBMW Motorrad ilk defa yatırımın tamamını kendi yaptığı Almanya dışında bir ülkede Brezilya'da motosiklet üretm....
2017 BMW G310GS Eicma Fuarında Tanıtılacak Mı?Geldi, geliyor denilen BMW G310GS'in Milano Eicma Motosiklet Fuarı'nda önümüzdeki ay başında tanıtılması bekle....
BMW Motorrad, BMW S 1000 XR ile Yine Beyaz Perdede!BMW Motorrad, aksiyon dolu “Resident Evil: Final Chapter” da bu kez BMW S 1000 XR ile sahnede, kullanan ise “R....
Geleceğe Bir Bakış: BMW Motorrad Vision Next 100 “İkonik Etkiler, BMW Group Gelecek Deneyimi” Los Angeles sergisinde ortaya çıkan konsept model BMW Motorrad Vi....