‘Çakıcı Motosiklet'in 50 Yıllık Hikayesi…

‘Çakıcı Motosiklet'in 50 Yıllık Hikayesi…

50 yıl önce yola tamir atölyesi olarak çıkan Çakıcı Motosiklet, şimdilerde Türkiye’de motosiklet sektöründe bulunan hemen her firmayla çalışan koca bir şirkete dönüştü.

03 Kasım 2015 Yazı ve Fotoğraflar:Efecan Tan

1985 yılından itibaren şirketin işletmeciliğini üstlenen üç kardeşten biri olan Metin Çakıcı bize Çakıcı Motosikletin 50 yıllık hikayesini ve gelecek planlarını anlattı…


Öncelikle şunu soralım; Çakıcı Motosikletin hikayesi nasıl başladı, ne zaman ve nerede kuruldunuz?

1965 yılında babam Ahmet Çakıcı tarafından yedek parça vetamir atölyesi olarak kuruldu bizim işyerimiz. Daha sonra1985 yılı itibariyle üç kardeş biz işlerin başına geçtik. 1985 yılından bugüne işletmeye devam ediyoruz.


Mağazanızda hangi ürünler var? Motosiklet montu, kask gibi ekipmanlar var mı?

Çok çeşitli ürün yelpazemiz var. Türkiye’deki çoğu firmayla çalışıyoruz. Lastik olarak Anlaş ürünü dışında bir lastik satmıyoruz ama ürün olarak Türkiye’de en çok çeşit barındıran mağazalardan biri olduğumuzu söyleyebilirim.Hatay bölgesinde hangi motorlar varsa onun yedek parçası bizim stoğumuzda bulunur. Mont çeşitlerimiz var, aksesuar çeşitlerimiz var her türlü ekipman çeşitlerimiz var. Güzel bir mağaza yarattığımızı düşünüyoruz. Çok emek sarf ettik buraya. Daha kısa bir süre önce 5 katlı ve 1600 metrekare kapalı alanı olan yeni mağazamıza taşındık. Yeni bir konsept,yeni bir mağaza güzel bir şey ortaya çıkardık diyebilirim.



‘Çakıcı Motosiklet'in 50 Yıllık Hikayesi…




Anlaş firmasıyla ilişkiniz nasıl gelişti? Anlaş’ın ürünlerini nasıl satmaya başladınız?

Anlaş zaten Türkiye’de lastik sektöründe bir numaralı firma. Bu sektördeki her iş yeri Anlaş’la çalışmak ister. Biz de 1992 yılı itibari ile Anlaş firması ile çalışmaya başladık, o günden bugüne çalışıyoruz.


Anlaş’ın Wintergrip, Tournee, Capra x gibi özel üretim lastikleri Hatayda ilgi görüyor mu?

Hatay bir kış bölgesi değil. Hatay kış yaşamıyor dolayısıyla kış lastiğine fazla talep olmuyor. Hatay’ın özel koşullarıyla ilgili bir durum bu yani. Enduro konusuna gelinceburada enduro motor ve enduro yapan sürücü fazla bulunmuyor. Bu nedenle bu ürünlere pek ilgi olmuyor.


Anlaş’ın özel üretim lastikleri için test günleri düzenlediğini biliyoruz. Sizin böyle bir planınız var mı?

Şu ana kadar yapmadık. Hatayda fazla bir reklama ihtiyacımız olmuyor. Hatay’ın yüzde 60’ı, yüzde 70’i Anlaş’ın lastiklerini kullanıyor zaten ama belki ilerleyen zamanlarda böyle bir etkinlik gerçekleştirmeyi düşünebiliriz.



‘Çakıcı Motosiklet'in 50 Yıllık Hikayesi…




Motosiklet satıyor musunuz?

Motosiklet satmıyoruz. Bisiklet ve elektrikli bisiklet satıyoruz. Daha önce 6,7 yıl boyunca motosiklet sattık. Şu an satmayı düşünmüyoruz. Çin malı motorlarda müşteri ile sorun yaşıyoruz. O da bizim adımızı, markamızı karalıyor.


Yaz bitti ve motosiklet sezonu kapandı diyebiliriz. Sizin için sezon nasıl geçti ve firma olarak önümüzdeki döneme dair ne gibi hedefleriniz var?

Çok büyük hedefler koymuyoruz kendimize, sağlam gitmeye çalışıyoruz. Çok çalışıp emin adımlarla yürümeye çalışıyoruz. Bu yıl motosiklet sektörü için kötü bir dönemi geride bıraktık diyebiliriz. Biz sabırla daha iyi günlerin gelmesini bekliyoruz.



‘Çakıcı Motosiklet'in 50 Yıllık Hikayesi…



Peki sektörle ilgili olarak ne gibi problem yaşıyorsunuz?

Motosiklet bir yaşam tarzı, bunun dışında bir çok faydası olan bir araç ve Türkiye’nin her yerinde ciddi bir trafik sorunu var ama insanlar arabalarından vazgeçemiyorlar.Türkiye insanı ekonomik imkanları kısıtlı olduğu halde arabadan, lüksten,daha masraflı araçlardan vazgeçmiyor. Motosikleti pek tercih etmiyorlar. İnsanların motosikletten uzak olmasının bir diğer nedeni ise bana göre trafik polislerinin tutumu. Motosiklet kullananlara düşman gibi bakıyorlar. Çok ciddi cezalar uyguluyorlar. İnsanlar bu yüzden motordan kaçmaya başlıyorlar. Bu da bir etken oluyor bana göre.


Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Her şeyden önce teşekkür etmek istiyorum bize derginizde yer verdiğiniz için. Tüm çalışanlarınıza teşekkür ederiz. Türkiye'de motosiklet hala ikinci planda, ülkemizde motosiklet sürenlerin arttığını gördüğümüz günler temenni ediyoruz.