California Superbike School

California Superbike School

Keith Code’un kurduğu bu okul, viraj sanatı hakkında hiç bilmediğiniz ya da bilip uygulamaya cesaret edemediğiniz tekniklerde ustalaşmanızı sağlıyor. Ayrıca bu okulun mezunları arasında Wayne Rainey, Chris Vermuellen, James Toseland ve Leon Camier gibi ünlü yarışçılar da var.

04 Aralık 2013 Yazı:Onurhan Fıçıcılar, Fotoğraflar:Sevan Özbülbül,Onat Arpat

Nedir bu CSS?

 

Kısaca viraj okulu diyebiliriz. Öğretilen teknikler sayesinde virajlarda daha güvenli, daha hızlı ve daha keskin olmanızı sağlarken bir yandan da kendi kendinize öğrendiğiniz facia ile sonuçlanabilecek yanlış tekniklerden kurtulma imkanı tanıyor. Keith Code’un yirmi yıldan fazla süren şahsi deneyimlerinin, öğrenci geri bildirimleriyle harmanlanmasıyla ortaya çıkan okul şimdilik son halini almış ama hala gelişmeye devam ediyor.

 

California Superbike School

 

Eğitim sistemimizin aksine ezbere teşvik etmek yerine neden sonuç ilişkisiyle çalışan okulun bu yöntemi seçmesinin sebebi ise çok basit. Her virajın bir diğerinden farklı olmasına karşın tüm virajlarda uygulanacak tekniklerin aynı olması. Okulun eğitimi dört basamaktan oluşuyor. Her öğrenci profesyonel yarış sürücüsü dahi olsa birinci basamaktan başlamak zorunda. Bunun nedeni temelde yapılan hataları tamamen ortadan kaldırmak. Okul öncelikle sorunu bulduran sonrasında çözümünü öğreten bir eğitim anlayışına sahip ve bu sayede sürücüleri çok daha hızlı hale getiriyor. Küçük hataların sürücüleri özellikle virajlarda çok fazla yavaşlatarak zaman kaybına yol açması nedeniyle virajlarda hızlı olmak, tur zamanlarında ciddi kısalmalar sağlarken motosikletten en fazla keyif alınan yer olan virajların hiç olmadığı kadar eğlenceli olmasını sağlıyor. Peki kendi doğrularına sahip ortalama bir motosiklet sürücüsü bu okula katılırken neler bekliyor, ne yaşıyor ve en önemlisi ne öğreniyor?

 

California Superbike School

 

Beklentiler basit; daha hızlı gidebilmek, motosikletin üzerinde daha rahat olmak, daha hızlı gitmek, kıskanılan viraj yetenekleri, daha hızlı gitmek, motoru daha az yatırmak, daha hızlı gitmek.

 

California Superbike School

 

1.Gün Seviye-1

 

Sabahın körü, saat 05:00, çalan alarm bana o günün geldiğini sıcak yatağımdan kalkıp gitmem gerektiğini söylüyor. Okula gidecek olsam anneme birkaç dakika daha uyuyabilmek için yalvarırdım ama kalkma vakti. Afyonum saat 07.30’da kayıt sırasına girmemle patlıyor ve ben çevremdekilerin farkına varıyorum. Koşuşturan koordinatörler, ısınma hareketleri yapan eğitmenler, S1000RR'lar, CBR'lar, sulu susuz GS'ler, Multistrada'lar. Kayıt formunu doldurup numaramı alıyorum, kıyafet kontrolü için ayrı bir masada bekleyen CSS yetkilileri tarafından didik didik ediliyorum. Kask kontrolü, bot kontrolü derken kendimi ilk ders için sınıfta buluyorum. Öncelikle ekibi tanıyoruz, eğitmenler çeşit çeşit ülkelerden gelen pist yarışçılarını da içeren deneyimli sürücülerden oluşan eğlenceli bir grup. Kısa bir güvenlik brifingi ile kuralları öğrenip ilk derse geçiyoruz. Yaklaşık 25 dakikalık bu eğitim sonrasında sınıftan çıkıp motoruma yöneliyorum. Birinci seviye öğrencileri iki gruba bölünmüş ve üç öğrenciye bir eğitmen sağlanmış. Benden önceki grubun sürüşlerini tamamlamaları sonrasında nihayet İstanbul Park’ın muhteşem asfaltına motosikletimle adım atıyorum. Tüm gün benden sorumlu olan eğitmenimle tanışıyorum ve sonrasında derste anlatılanlar doğrultusunda tek vites ve frensiz tur atmaya başlıyorum. Ama bir sorun var ben yolda sürdüğüm gibi süremiyorum derste anlatılan gaz kontrolü tamam ama virajlara nereden gireceğimi bir türlü bulamıyorum. Erken giriyorum, açıkta kalıyorum, dışarı çıkıyorum, aman tanrım bu hiçte hayal ettiğim gibi değil. Seans sona eriyor ve eğitmenimle ufak bir konuşma sonunda yine sınıfın yolunu tutuyorum. Moralim biraz bozuluyor. CSS bu muydu? O herkesin abarttığı eğitim. İkinci sınıf dersine giriyorum nasıldı diye soruyorlar ve sorunumu söylüyorum;

 

 California Superbike School

 

“dönecek doğru noktayı bir türlü bulamıyorum”. Derken sınıf dersinin başlığını tahtada görüyorum Turning Point (dönme noktası). Bu defa pistte bir sürpriz olduğunu söylüyorlar, virajda dönmeye başlayacağımız noktalarda kaymaz bantla çekilmiş sarı çarpı işaretleri varmış motorumuzun ön tekerleği bu noktadayken viraja giriyormuşuz. Bu defa 2 vites ve yine fren yok. Ama yine bir sorun var. Viraja girmekte geç kalıyorum. Tahminleriniz doğru üçüncü derste bu sorunu çözmeye yönelik. Sonrasında yeni bir problem ve yine bir çözüm bu böyle gidiyor. Yazının başında bahsettiğim neden sonuç işte burada. Önce sizi piste salıyorlar sonra siz bir sorun yaşıyorsunuz onun çözümünü veriyorlar, sonra siz yeni bir sorun bulunca bu defa onun çözümünü veriyorlar. Başka eğitimlerde olduğu gibi her şeyi başta size yükleyip hepsini aynı anda doğru yapmanızı beklemiyorlar. Buna öğretici denmez de neye denir? 5 sınıf 5 pist eğitimi sonunda ağzım kulaklarımda evin yolunu tutuyorum artık pistte çekilen videolar ve tembellik için yeterince süre var.

 

2.Gün Seviye-2

 

Yine saat 07.30 da kayıt, kıyafet kontrolü ile başlayan gün sağanak yağmura rağmen devam ediyor. Hemen yanımda getirdiğim yağmur lastiklerini motoruma taktırıyorum. Ve derse geçiyorum bugünkü dersler neredeyse tamamen gözle yani bakışla alakalıymış. İlk turda hemen şunu fark ediyorum viraj çıkışını göremediğim durumlarda virajın içinde kayboluyorum her seferinde kendimi farklı apex noktalarında buluyorum ve bu durumdan hiç memnun değilim. Sınıfa dönüyorum ve okul beni yine şaşırtmıyor çözüm tahtada. Apex sorunu çözüldü bu defa da viraj çıkışında istediğim noktada değilim bunu sanırım kendim deneye deneye bulmalıyım bu kadarı da benim beceriksizliğimden kaynaklanıyordur derken derste yine sorunumun çözümünü öğreniyorum. İkinci gün biraz daha zorlayıcı daha önce hiç denenmemiş çizgilerden, korkulu rüyam olan kerblerden eğitmenler eşliğinde sürüşler yapıyorum hem de sağanak yağmur altında. Okul yine bir tabuyu yıkıyor doğru viraj izi diye bir şey yok. Bunu deneyerek öğrendiğimizi ve doğru çizginin olmadığını kanıtladığımızı söylersem şaşırtıcı olmayacağından eminim. Herkesin olmak isteyeceği daha hızlı daha kolay bir çizgi var.

 

California Superbike School

 

Ama eğer bu çizginin dışındayken hissettiğiniz güvensizlik, korku ya da herkesin çizgisinin size uymamasından doğan sorunlar yaşıyorsanız yine derslerde çözümü buluyorsunuz. Bu arada hazır yeri gelmişken bahsedeyim. Pistte başı boş sürmüyorsunuz eğitmeniniz sizi takip ediyor bazen önünüze geçip, yapmanız gerekeni gösteriyor eğer bu da yetmezse sizi pite çekip ufak bir bilgilendirme sonrası yine piste çıkartıyor.

 

Bunun yanı sıra pistte güvenlikte çok sıkı eğer kurallardan herhangi birine uymazsanız siyah bayrağı görerek uyarılabilir ya da eğitime veda edebilirsiniz. İkinci günün akşamında eğitmenimle konuşuyorum ve kendi gelişimimin farkına varıyorum. Beklentilerimden fazlasını başarmış olmanın gururuyla yine evin yolunu tutuyorum. Artık korkutucu firkete virajlarda her seferinde tam olmak istediğim yerdeyim. Çok daha hızlı, sakin ve rahat. Vücudumun üst kısmı artık ipek kadar yumuşak. Virajlarda yaşadığım gerginlikten eser yok.

 

California Superbike School

 

Bizde gidelim mi?

 

Eğer virajlarda dönüş noktanızı bulmakta zorlanıyorsanız, kasılıp motorunuza yeterli sürücü girdilerini sağlayamıyorsanız, motorunuzu yeteri kadar hızlı yatıramıyorsanız ya da bakışı hep aşağıda tutuyorsanız, doğru yere bir türlü bakamıyor ya da dikkat dağıtan herhangi bir noktaya kilitleniyorsanız, geniş görüşe değil de tünel görüşüne sahipseniz ve en önemlisi viraj çıkışında yeteri kadar gaz açamıyorsanız bu okula gitmenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Bu maddelerden herhangi birine evet deyip diğerlerine hayır diyorsanız muhakkak gitmelisiniz çünkü bir hataya muhtemelen diğer başlıklarda da hata yaparak neden oluyorsunuz.

 

California Superbike School

 

Öğrendiklerimizin neredeyse tamamı yolda kullanılabilir bilgiler ancak şuna dikkat etmek lazım bunları öğrenirken pistteydik yani yol tutuşu mükemmeldi. Diğer sürücüler, yere dökülmüş yağlar ile Boğaziçi Köprüsü’nün trafiğinde önümüze atlayan, muz satan, çocuklar yoktu. Doğal olarak okul eğitim sonunda, daha farkında ve motorun üzerinde kendinize daha fazla güvendiğiniz bir sürüş kazandırarak normale oranla trafikte biraz daha fazla hayatta kalma şansı sunuyor. Özellikle sırf hızlı gidebilmek için motorunuza servet harcıyorsanız bu okul sizi hiçbir parçanın yapamayacağı kadar hızlı kılıyor. Sizde motorunuzun ve kendi limitlerinizin farkına varmak bunu yaparken kontrollü pist ortamında olmanın güvenini yaşamak istiyorsanız yapacağınız şey açık ve net, California Superbike School’un bir parçası olmak.

İLGİLİ HABERLER
25 Mayıs Motoron Riding Academy Advanced Rider Techniques Eğitimleri25 Mayıs'da Motoron Riding Academy tarafından organize edilen ve California Superbike School’un lisanslı koçla....
California Superbike School ve Motoron Pist Günleri Kapıda! 30-31 Mayıs 2016’da İntercity İstanbul Park’ta California Superbike School ile virajları yeniden keşfetmeye ha....
25 Yıllık Sürücünün California Superbike School ile İmtihanı !Tecrübeli İngiliz test sürücüsü Steve Farrel’ın 25 yıldır virajlar hakkında nasıl her şeyi yanlış uyguladığını....
Keith Code: Viraj Dönme SanatıKeith Code haklı,motosiklet kullanabilmek aslında tamamen “viraj dönme sanatı”nı öğrenebilmekten geçiyor! Herh....
Motosikletler 5-6 Nisan'da İntercity İstanbul Park'a çıkıyor!2014 senesinde düzenlenecek olan CSS Pist günü etkinliklerinin ilki 5 Nisan 2014 Cumartesi ve 6 Nisan 2014 Paz....
Kurtulma Reaksiyonları“Kurtulma Reaksiyonları (KR), düşmeyi-sakatlanmayı engelleme içgüdümüzden kaynaklanırlar; fakat kontrol edilem....