Çelik Örgülü Fren Hortumlarına İhtiyacımız Var Mı?

Çelik Örgülü Fren Hortumlarına İhtiyacımız Var Mı?

Modern frenler sundukları his ve büyük fren gücüyle o kadar iyi olduklarına göre gerçekten çelik örgülü fren hortumlarına ihtiyacımız var mı?

16 Mayıs 2014

Çelik örgülü fren hortumları, içinden sıvının pompalandığı kauçuk hortumların şişmesi halinde frenleme basıncında ortaya çıkan hafif kayıpları engellemek için kullanılırlar. Ama artık çoğu modern motosiklet, üzerlerinde Kevlar hortumlarla geliyorlar. Dışarıdan bakıldığında kauçuk hortumlara benzeseler de çelik örgülülere yakın bir performans sergiliyorlar.

 

Yarışçı olmak isteyenleri yetiştiren ACU Yarış Akademisi’nin işletmecisi ve ileri seviye yol sürüşü eğitmeni olan Dave Luscombe, sürücünün fren manetinde süngerimsi bir his gibi bir sorunu olmadığı sürece fren hortumlarının değiştirilmesine gerek olmadığını söylüyor.

  

“Pistte standart fren hortumlarına sahip motorlar sürdüm ve sahip oldukları frenleme gücüyle şaşkına döndüm. Artık pek çok firma eski çelik örgülü hortumlar kadar iyi olan fren hortumlarını standart olarak sunuyorlar.” “Yolda, sizi sınırlayan frenleme performansı değil, yolun yüzeyi ve değişkenliği. Ön tekerleği kilitleyemeyecek duruma gelmeniz ancak slik lastiklerle yarışma seviyesindeyseniz mümkün olabilir. O yüzden en iyisi elinizdekini kullanmaya devam etmeniz.”

 

Pistte bile, çelik örgülü fren hortumları acemi bir yarışçıya tavsiye edeceğim bir şey değil. O yüzden bunların yolda kullanımı için, ancak hava atma ve motorcu toplantılarında arkadaşlarınıza gösterme işine yaradığını söyleyebilirim. Bunun istisnası motorunuzun eski olduğu ve fren manetinin artık sünger gibi bir his verdiği durumlarda geçerli ki bu da kauçuğun özelliğini kaybetmesinden oluyor. O zaman fren hortumunu değiştirmeye değer. Aksi taktirde gerek yok.”