Çıplakların Yılı

Çıplakların Yılı

Giysileri olmayan spor motosiklet yeni bir keşif değil. Bakalım bu moda çıplak sevmeyen Türk Pazarı’nda iş yapabilecek mi?

02 Nisan 2014 Yazı:Sanço Panço

Bir sene daha geçti, ve tahminen sizler bu satırları okurken İstanbul’da yapılacak olan motosiklet fuarı başlamış olacak. Fuarı hep birlikte dolaşacağız ama, acaba hangi yeni modeller gelecek, onlara bakalım diye düşündük. Geriye dönüp Eicma’yı gezdiğimiz sayıya bir göz attık; farkettik ki son dönemlerde üretilmekte olan pek çok motosiklet soyunmuş, yabancıların “naked” olarak adlandırdıkları çıplak motosikletlere dönüşmüş...

 

Çıplak motosiklet tasarımı yeni bir şey değil, evet bu konuda ne deseniz haklısınız. Motosiklet piyasasına baktığımızda hızlı motorların bir dolu elektronik ve artan beygirler yüzünden iyice pahalandığını, dünya geneline baktığımızda bunların satışlarının oldukça aşağılara düştüğünü görüyoruz. Tabii aşağılara düşmesinin sebebi dünyadaki genel ekonomik tablo da olabilir. Geçen sayıda da dedik ya, İtalya’da süper spor motosiklet klasmanında bütün markalar toplam 220 motor satabilmişler. Durum böyle olunca, üreticiler eski bir konsepti yeniden canlandırmaya karar verdiler anlaşılan.

 

Çıplak motosiklet satışlarının artmasının başlıca sebebi tahminen değişen beklentiler. İnsanlar motorlara büyük paralar bağlamak istemiyorlar. Üreticilerin sundukları uygun fiyatlı motorlar sayesinde, ucuza da motora binilebileceği gerçeği ortaya çıktı. Örneğin Honda’nın ürettiği düşük maliyetli NC serisi, belki de düşüncelerinde motosiklet olmayan pek çok skuter sürücüsünün aklını çelmeyi başardı. Motosikletin satış fiyatını karşılayabilecek nüfusun yaş ortalamasının yüksek olması, ergonomik olarak daha konforlu araç bekletisini de arttırıyor. Dolayısıyla insanlar spor sürüş pozisyonu yerine daha dik oturumlu motorları tercih edebiliyorlar.

 

Bunun yanı sıra; skuterden büyük hacimli yeni nesil geçen çıplaklara geçen motorcuların yakıt tüketimi yüzünden kalbine inmesin diye, üreticiler düşük tüketim üzerine de kafa patlatıyorlar. Honda yeni ürettiği 4 silindirli motorları CB650F’in tasarımını yeni nesil bir mühendis ekibine yaptırmış. İşin başındaki Teishiro Goto demiş ki; “kullanıcıların yaşı ne olursa olsun, bu motor hem kullanırken, hem de bakarken sürücüye keyif veriyor”. Teishiro güzel buyurmuş da, Türkiye’de bu yeni çıplak ne yapar tam bilemiyoruz. 600’lük, 100 beygirlik nefis Hornet, sırf çıplak olduğu için Türkiye’de 19 bine satılamadığından, Honda motoru getirmekten vazgeçmişti. Hatta önde gelen bayilerinden Engin Pazarbaşı, bizzat bana “efendim geçen sene 1 tane getirttim ve çok zor sattım, bu sebeple almıyorum” demişti. Oysa ki benzer motor donanımlı CBR600RR o yıllarda satış rekorları kırıyordu.

 

Peki ne oldu da 87 beygirlik gücü düşük, hacmi yüksek CB650, ürün yelpazesine girdi ve yeni baştan tasarlandı? Sebebi açık gibi... İnsanlar NC serisi ile motor sürmeyi öğrendiler. Ama o motor 50 beygirdi. Şimdi çok vahşi olmayan, ama biraz daha motor gibi bir motora geçmeleri için kendilerine uygun fiyatlı bir şeyler vermek lazım. Bunu da ucuza üretmek gerekli. CB650F, buradan yola çıkılarak hazırlanmış olmalı.

 

Diğer yanda, süper spor 1000’liklerin fiyatları başta da söylediğim gibi aldı yürüdü. Üretimleri pahalı. Bu özellikleri taşıyan, hem de spor motordan daha rahat aletler kullanmak isteyenler için, en uygun modeller bunların çıplak versiyonları. Aprilia’nın RSV4’ün yanında Tuono V4’ü, BMW’nin S1000RR’ın yanında S1000R’ı, KTM’nin RC8’in yanında Duke 1290’ı veya Kawasaki’nin ZX10R’ın yanında Z1000 modellerini güncellemeleri, üreticiler için çıplakların da önemli olduğunun göstergesi. BMW’den Lee Nicholls; performans, görünüş ve teknoloji isteyen, ama eğik oturma pozisyonundan rahatsızlık hisseden önemli bir sürücü kitlesinin, HP4 yerine S1000R tercih ettiklerini söylüyor. Kawasaki’cilere göre, yeni Z1000’lerinin sokak savaşçısı görünümü ve başarılı motoru sayesinde pek çok süper spor severi kendisine çekebilecekmiş. Bütün bu fikirler çok güzel, ama bakalım süper spor meraklısı Türk tüketicileri neyi tercih edecekler? Fuarda bakıp anlayacağız.

 

Geçen sene sonu Milano’da yapılan fuardaki modeller arasında; 32 civarında yeni nesil çıplak motosiklet tanıtılmış. Hangileri bize gelir, hangisi gelmez henüz emin değiliz, şöyle bir göz gezdirmeye çalışacağız.

 

Çıplakların Yılı Çıplakların Yılı Çıplakların Yılı Çıplakların Yılı

 

 

 

APRILIA TUONO V4R

 

Çıplakların Yılı  

 

Öğrendiğimiz kadarı ile fuara Shiver ile birlikte gelecek. 18.710 euroluk fiyatı, Türkiye’de satılan diğer rakipleri BMW S1000R ve KTM Duke 1290’dan ucuz. Monster fiyatına süperspor çıplak, hiç fena değil, tabii kendi fiyat klasmanında.

 

Çıplakların Yılı

 

Bu seneki modelin selesi biraz daha rahat, Bosch’un ABS’si eklenmiş, süspansiyonlar biraz daha yumuşak ayarlanmış ve 3 beygir daha güçlü. Daha önce Ferco tarafından 2 adet özel olarak getirilmişti, ilk defa fuarda tüketici ile buluşacak, görücüye çıkacak.

 

 

 

APRILIA SHIVER 750

 

Çıplakların Yılı

 

Geçtiğimiz yıl 80 adet Monster satıldığını düşünecek olursak, Aprilia’nın bu modeli de bol bol satmalı. Bu sene ilk defa fuarda görücü ile karşılaşmasını, indirimler iyi olursa “kızı aldık gitti” denmesini bekliyoruz.Direkt rakibi olan Monster serilerine göre, su soğutmalı 95 beygirlik motoru sayesinde oldukça güçlü ve neredeyse 696 fiyatına satılıyor; 12.000 euro. Bakalım yeni renkleri ile Shiver nasıl işler yapacak?

 

 

 

BMW S1000R

 

Bu çıplak RR, bir süperspordan daha fazla torka sahip

 

BMW’nin süpersporu S1000RR’ı alın, giysilerini sökün, yüksek bir gidon takın, bir de suratına bir tane çakıp biraz daha şaşılaştırın, işte size çıplak versiyon. KTM’nin çıplağı 1290 Duke ile rock barda kafa sallamaya hazır olan motorun makinası üzerinde çalışılmış, burada 33 beygir kaybetmiş; 160 beygir olmuş. Ancak buna rağmen her devir seviyesinde %9 daha fazla tork üretiyormuş. Gidon açısı sürüş poziyonunu biraz daha rahatlatmak için ayarlanmış, bunun stabiliteye de katkısı varmış. Islak ağırlığı 207 kilogram olacakmış. Bütün modeller baz modelden itibaren yarış ABS’si, 2 elektronik sürüş haritası ve stabilite kontrolüne sahipmiş. Süre tutan bir laptimer koymuşlar, bu aynı zamanda o turdaki vites değişimlerini ve frenlerin nerede ne kadar kullanıldığı bilgisini de tutuyormuş. Hızlı vites değiştirebilmenizi sağlayan quyikşiftır da varmış. Donanımlı versiyonda opsiyonel olarak HP4’ten alınma yarı aktif süspansiyonlar, “pro” sürüş modu ve cruise control varmış. Geliyoruz zurnanın zırt dediği yere; İngiltere fiyatlarına bakıyoruz; baz model 9999 pound (36 bin TL), spor versiyonu ise 11.468 pound (41.284 TL) olarak açıklanmış.

 

Çıplakların Yılı

 

Bizdeki satış fiyatları ise baz model getirilmiyor, spor paket ise 20.700 euro’dan (62.500 TL) satılıyor. Anlıyoruz, motorda %37 ÖTV ve dolayısıyla 4.700 euro ekstra maliyet var. Ama vergisiz fiyatlara baktığımızda da arada garip bir uçurum var; spor paket için İngiltere vergisiz baz fiyat 32.000TL, Türkiye baz fiyat 38.600 TL. Buna %37 ve onun üzerine %18 KDV eklenince tüketici fiyatı uçuşa geçmiş oluyor. BMW Türkiye’nin bunu bence yeniden ele alması ve hatta baz modeli de getirmesi lazım. İngiltere motoru 6 bin lira daha aşağıya maledebiliyor ise, Borusan’ın onlardan nesi eksik?

 

 

 

BMW R1200RT

 

Klasmanında öncü olan modelin yeni bir motoru ve taze bir görünüşü var.

 

Çıplakların Yılı

 

Geçen sene 8 tane satmış olan eski modelden dolayı Türk sürücüsünün bu versiyona pek ilgi göstermediğini söyleyebiliriz. Bunun en önemli sebebi Türkiye fiyatı; modelin fiyatı 83 bin lira seviyesinde. Bunun yaptığı her şeyi yapan GS ise bundan 7 bin lira, illa seyahat motoru istiyorum diyorsanız Honda Goldwing tam 10 bin lira daha ucuz. BMW modelin eskiyen yüzünü bu sene 1200GS’in sulu motoru, ve 1600GT’ye benzeyen ön yüzü ile donatarak daha çekici hale getiriyor.

 

Çıplakların Yılı

 

Bir sürü bilginin yer aldığı 5.7 inçlik dev bilgi ekranı da cabası. Sürüşe konfor sağlayan ve kolaylaştıran bir de uzun tam bir şasi yapmışlar. Bildiğiniz üzere bundan önceki modelde motor, ön ve arka şasi olmak üzere 3 farklı taşıyıcı vardı. Yarı aktif süspansiyonlar, sürüşü kolaylaştıran yardımcı ateşleme haritaları, kalkış yardım kontrolü ve buna benzer bin türlü ekipmanla birlikte yeni modelin satış fiyatının 100 bin TL’yi bulacağını tahmin ediyoruz.

 

 

BMW NineT

 Çıplakların Yılı

BMW'nin 90. yılı anısına yaptığı retro görünüşlü, ağzımızın suyunu akıtan harika alet fuara gelecek mi, gelmeyecek mi bilmiyoruz ama, gelse, hatta test sürüşüne açılsa diye umut besliyoruz. Önde normal süspansiyon, arkada şaft, ortada BMW'nin hava-yağ soğutmalı 110 beygirlik boksör motoru.

 

 

 

BMW 1200GS ADVENTURE

 

Çıplakların Yılı

 Çıplakların Yılı

1. nesil Adventure, düz modeline göre oldukça büyük bir ön depoya sahipti. Bu sene sona eren 2. nesil Adventure2da ön taraf acayip büyümüş, buna rağmen üzerindeki kat kat giysiler sebebiyle Adventure'ın cüssesi düz versiyona yakın görünüyordu. Bu üçüncü nesilde motor iyice sivilleşmiş görünüyor. Harika bir seçenek, ama 27-29 bin arası olursa, biraz düşünülmesine sebep olabilir. Edvençır meraklıları dikkat etsin, ikinci ellere nur yağabilir.

 

 

 

DUCATI MONSTER 1200S

 

Canavarın motoru şimdi %45 daha güçlü

 

 Çıplakların Yılı

 

Görünen o ki, canavar serisinin 1100cc’lik hava soğutmalı motoru ömrünü doldurdu. Önce Hypermotard yeniden tasarlandı ve binlik motor ortadan kalktı, şimdi de son kalan örnek Monster, artık su soğutmalı motorla üretiliyor. Multistrada da kullanılan, süper spor bir makinadan alınan 11 derecelik darkafa (Testestretta) yeni Monster 1200’de 135 beygir güç üretiyor. Bu motor önceki sayfalarda yer alan S1000R’dan tam %10 daha fazla tork üreten bir karaktere sahip. Ateşleme haritaları ve çekiş kontrolü standart, büyük servis artık 24 bin kilometrede bir yapılıyor (milattan önceki Ducati’ler 12 bin kilometrede bir epeyce pahalı bir bakıma girmek zorundaydı, Multi 1200 ile bu değişti).

 

Çıplakların Yılı

 

Motosikleti şasisi, Panigale’deki gibi küçücük ve silindir kafalarının üzerine takılan üçgen bir boru strüktürden oluşuyor. Tek taraflı arka salıncağı da motora asmışlar. Arka süspansiyon Sachs, ön çatal ise Kayaba’dan, frenler ise Brembo’dan alınmış. Ducati dersine iyi çalışmış ve yeni Monster’i eskisine göre daha işe yarar biçimde tasarlamış. Uzatılmış aks mesafesi sayesinde yolculu sürüşte zıplamalar daha az oluyor ve rahat ediliyor, gidon daha yukarıda ve sürücüye yakın, sürücü selesi iki kademeye ayarlanabiliyor ve de yakıt tankı 4 litre daha büyük. Hafiften sirk etkisi gösteren şenlikli ekranın 3 farklı ayarı var, isteğinize ve kullandığınız yere göre tema-ışık değiştiriyor. S versiyonu da var. 10 beygir güçlü, Öhlins süspansiyon var ve daha güçlü frenlere sahip, parası da ona göre, haliyle... Korlas’ın açıkladığına göre baz versiyon 17.900 euro, S ise 20.900 euro.

 

 

 

DUCATI PANIGALE SUPERLEGGERA

 

Çok-egzotik Panigale 500 adet üretilecekmiş

 

Çıplakların Yılı

 

Türkiye fiyatı açıklandı; 84.490 euro, yani bugünün kuru ile 255 bin lira. Motoru daha da güçlendirilmiş, ağırlığı azaltılmış bu acayip modelin motoru 200 beygir güç üretiyor ve ıslak ağırlığı sadece 177 kg. Ağırlığı düşürebilmek için monokok ön şasi ve jantları magnezyumdan, egzoz ve arka süspansiyon yayını titantumdan, krankı da tungstenden yapmışlar.

 

Çıplakların Yılı

 

Değerli madenler kullanarak heykel yapar gibi işlemişler anlaşılan. Bol karbon da var. Daha ne olsun. 255 bini verip aldınız aldınız, bir ikincisi yok.

 

 

 

HONDA NC750S/X VE INTEGRA

 

Çıplakların Yılı

 

Honda'nın dost canlısı 2 silindirlisi 700 cc. olarak bu sene epeyce insanı motosiklet camiasına dahil etti. Motorun bir problemi yok, yok ama, düşük devirli torku yüksek ama gücü düşük motoru, insanda motordan çok iki silindirli bir araba kullandığı izlenimi bırakıyor.

 

Çıplakların Yılı

Çıplakların Yılı

 

Fuardan sonra bütün sene zamlanarak artan fiyatlar sebeiyle, eğer niyetiniz varsa, Honda satın almak için en iyi dönem, fuar zamanı. Üstelik bu üçlünün 5'er beygir daha güçlü olan 750cc'lik versiyonları geliyor.

 

 

 

HONDA CB650F VE CBR650F

 

Çıplakların Yılı

 

Honda her ne kadar bu motorların Hornet ve CBR600F'ten farklı olduğunu söylese de, genç tasarımcılardan oluşan yeni bir grubun yaptığı motorun başlangıç noktası silindir çapı ve motor gövdesinin eski versiyonlara dayandığını söyleyebiliriz. Performanslı ama çok tüketen motorlar yerine, orta devirlerde torku-çekişi yüksek, ama yüksek devirlerde eskisine göre daha güçsüz motor yapma, yeni politikaları sanırım.

 

Çıplakların Yılı

 

Bunlarda da durum aynı, motoru yeniden ele almışlar, beygiri ve yakıt tüketimini düşürmüşler. Muz şekilli arka maşa alüminyumdan yapılmış. Çıplak olanın ıslak ağırlığı 206 kg. olarak ölçülmüş. Giysili olan versiyon da, çıplağın aynısı, eski 600F'in yerini almış. Fuara gelince nasıl göründüklerini daha yakından inceleyebileceğiz.

 

 

 

HONDA CB500 SERİSİ

 

Çıplakların Yılı

 

F, S ve X versiyonlarından oluşan 3 farklı model sonunda Türkiye'de. Skuterden hemen sonra vitesli ve daha büyük bir motora geçmek isteyenler için çok ideal, klasik Honda kalitesinde. NC serisinden daha ucuz olması bekleniyor. En dişli rakibinin ise Yamaha'nın MT07'si olacağı tahmin ediyor.

 

 

 

HONDA CBR300R

 

Çıplakların Yılı

 

Ön farları ve rengiyle küçük bir Fireblade görünümündeki küçük CBR'nin üretimi, bilemediğimiz bir sebeple 2014'ün son aylarına ertelenmiş. Dolayısıyla fuarda göremeyeceğiz, öğrendiğimiz kadarıyla. Hoş, gelse de, 250 cc üstü için varolan %37'lik vergi sebebiyle fiyat uçurtma gibi olacaktır, orası da ayrı.

 

 

 

HONDA PCX 150

 

Çıplakların Yılı

 

PCX150- Türk skutercilerinin sevgilisi PCX125 artık 150’lik su soğutmalı motoruyla karşınızda. Motorun görünüşü ve bütün ölçüleri 125’likle aynı, gücü 11,7 beygir yerine 13,6 beygir daha fazla. 2 beygir fark, neredeyse %20 daha güçlü demek. Beğendik. İtalya’daki fiyat farkı 100 euro, haydi skuturcular yeni PCX’e...

 

 

 

HONDA CROSSTOURER

 

Çıplakların Yılı

 

Bize gelecek mi bilmiyorum ama, kamuflajlı yeni bir üretim var; dikkat edin de motorunuz parkettiğiniz yerde kaybolması. Rakibi olan GS'in bazı sahiplerinin bazıları, Honda'yı çok iyi hızlanan bir motor olarak tanımlıyorlar. Ama yine bu sürücüler, GS'i daha rahat bulduklarını ifade ettiler. Rahat olabilir, ama neredeyse yarı yarıya fiyat farkı var, bakalım Honda'nın fuar fiyatı ne olacak?

 

 

 

HONDA FORZA 300

 

Çıplakların Yılı

 

FORZA 300- PCX’in büyük boyutlusu gibi. Harika bir 300’lük motoru var, ama Türkiye’de 250cc üzerine bindirilen ÖTV’ye takılıyor. Gelecek mi bilmiyoruz, gelse de ÖTV yüzünden pahalı olabilir. Honda’nın buna 250’lik motor koydurabilse, maksi-skuter düşkünü Türk sürücüler sayesinde satış patlaması yaşayacaklar, haberleri yok.

 

 

 

TRIUMPH

 

Çıplakların Yılı

 

Marka bu fuara yeni distribütörle giriyor. Korlas’ın geniş bir model yelpazesini getirmesini bekliyoruz. 2014 model olarak gelecek olan Triumph’ların cruiserdan superspora, Thunderbird nostaljisinden Tiger endurolarına kadar bütün çeşitlerini fuarda görebiliriz gibi.

 

 

 

 

KAWASAKI

 

Fuara her sene olduğu gibi, katılmıyor. İlginizi çeker diye iki yeni modelinden bahsedelim dedik.

J300- Kawasaki skuter işine girmeye karar vermiş. Avrupa pazarını hedefleyen firmanın Amerika’yı yeniden keşfedecek hali yok ya, Kymco’ya gidip anlaşma yapmış. Kymco’nun Downtown 300’ünü baz alarak J300 isimli modeli üretmiş. Ön 14, arka 13 inç jantlar ve 28 beygirlik bir motorla donatılmış. Arkada çift amortisör, sele altında kapalı bir kask alan bölmesi var. Öndeki camı ise devasa, sürücüyü iyi koruyacak gibi görünüyor. Bacak bölümü, ayak bölümü oldukça rahat ve büyük tutulmuş.

 

Çıplakların Yılı

 

Z1000- Kawasaki yeni bir canavar yaratmış. Görünüş, detaylar, bir acayip. Çizgiler birbiriyle uyumlu, saldırgan bir hali var. Gösterge saati de motorun çizgisine uygun, ama ikiye bölünmüş devir saati biraz garip; ilk üç bin devir dijital saat üzerinde, gerisi için en yukarıda klasik ledli devir göstergesinde devam ediyor. Motorun altyapısı 2014 Z1000SX ile aynı; 4 beygirlik güç artışı ve 142 beygirlik motor. Bu gücü ise sadece ABS ve radyal kaliperli Tokico frenlere emanet etmişler. Çekiş kontrol yok. Büyük pistonlu BPF Showa çatal mevcut.

 

 

 

 

HARLEY DAVIDSON

 

Çıplakların Yılı  

 

Street 750- Harley gençleri de kendisine çekme konusunda çok istekli. 13 yıldır ilk defa yeni bir modelin paketini açıyor. 500 ve 750 cc’lik iki motor versiyonu kullanılmış Harley bu motoru “geleceğe olan yolumuz” diye tanımlıyor. Fuarda var mı?

 

 

 

 

SUZUKI V-STROM 1000


Yeni V-Strom 1000, yine, yeni, yeniden...

 

Çıplakların Yılı

 

Geçen sene “konsept” adı altında yepyeni bir ürünmüş gibi gösterdiler, bu sene de satılabilir hale getirmişler. Belli ki uğraşmışlar ama, bir kaç sene önce üretimi sona eren binlik V-Strom’dan ön far haricinde ne farkı var, tam çözemedik. Motor aynı motor, gücü 98’den 101 beygire çıkmış. Bakalım bizim fuara gelecek mi?

 

 

 

 

YAMAHA MT-07

 

Yeniden hayata geçirilen MT serisi 2. yeni modeline kavuşuyor

 

Çıplakların Yılı

 

Bir okuyucumuz Ekşisözlük ve Facebook sayfasına yazmış; “Milano Fuarı sayısında kapakta kocaman MT-07 vardı, merak ettim aldım, sadece 2 satır yazı çıktı, şaşırdım” demiş. Evet haklı! biz de şaşırdık. Yamaha bu modeli herkesten son derece iyi saklayarak fuara getirmişti ve henüz kimse motorun nasıl bir şey olduğunu bilmiyordu. Yamaha Türkiye satış ekibi ise o günkü kurlar üzerinden çarpma-bölme yaparak motorun Türkiye’ye geldiği zaman 16.000 TL’ye satılabileceğini söylüyordu. Okuyucumuz haklı; fazla bir şey yazamadık, çünkü 2-3 ay önce motosiklet piyasaya çıkmamıştı, Milano Fuarı’nda da sürmek mümkün olmadı. Mecburen teknik verileri ile yetinmek zorunda kaldık. Okurumuzun “fuarda çekilmiş fotoğraflardan alınan bir fotoğraf” konusunda pek bozulduk, çünkü oralara kadar gitmiş ve bütün fotoğrafları sizin için biz çekmiştik. MT07’nin basın lansmanı, yani gazetecilere motoru sürdürdükleri ilk testler, şu anda, yani Şubat’ın ikinci haftasında Kanarya Adaları’nda yapılıyor. Yamaha Türkiye ekibi bizi oraya götürmediği için bu sayıda uzun bir testini okuyabilecekken, maalesef hala motorun sürüşünün neye benzediğini bilemiyoruz. Türk motosiklet forumları motorun fiyatı üzerine dönen tartışmalarla çalkalanıyor. 16 mı, 16-18 mi, yoksa 20 mi olacak. Bunu tahminen İstanbul’daki fuarda göreceğiz. Açıkçası kendi adıma ben, 16-18’ci gruptayım. 16 olursa hemen borç harç kendime de bir tane alıyorum.

 

Çıplakların Yılı

 

Gelelim motora; üreticilerin yaptığı “yakında geliyor, geriye sayıyoruz” reklamlarının aksine, Yamaha motoru gizli saklı üretmiş, MT-09’un arkasına saklayarak piyasaya çıkarttı. İkinci bir “yeni model”in bu kadar çabuk piyasaya çıkması da bu sektörde pek beklenmeyen hızlı bir atak. Anlaşılan Yamaha bu yıl oldukça iddialı oynamaya karar vermiş. Söylediklerine göre; bu motor MT-03’ün yerini almak üzere tasarlanmış; deneyimli sürücüler, acemi sürücüler veya yeni bir tat arayanlar, kendilerine bu motorda bir şeyler bulabileceklermiş. Güzel. MT-09’un paralel 3 silindiri varken, bunda paralel 2 silindir var. TDM, R1, Super Tenere’de yaptıkları gibi bunun krankı da 270 derecelik açı ile çalışıyor ve 689cc’lik 8 sübaplı motor 75 beygir güç üretiyormuş. Honda’nın 50 beygirlik 700’lük motorlarından sonra Yamaha’nın bu verileri insan merak ve heyecan uyandırıyor. Bu krank açısı ile çalışan motorlar V2’ye benzer bir egzoz gürültüsü çıkarttığı için, sadece 75 beygirlik motorun değil, egzozdan çıkan sesin de Türk sürücüsünü mutlu edebileceğini düşündürüyor. 24 derecelik spor sayılabilecek ön çatal açısı, 179 kilogramlık ıslak ağırlık motorun kolayca idare edilebileceğini ve oldukça oyuncu olabileceğini hissettiriyor. ABS opsiyonel, tank 14 litrelik. Türkiye’ye gelsin de, bitsin bu hasret (ya da fiyat tartışması) diyoruz!

 

 

 

YAMAHA MT-09 STREET RALLY

Yeni üç silindirli şimdi değişik giysileriyle sahneye çıkıyor

 

 Çıplakların Yılı

 

MT-09’u sevmemek mümkün mü? Güçlü bir motor, hafif bir görünüm, sürekli gazlama isteği uyandıran egzoz sesi, güzel bir sunum. Çoğu fotoğrafta farı falan çirkin duruyor ama inanın yakından çok güzel. Zaten üzerine çıkınca da insanın gözü pek bir şey görmüyor. Şimdi Street Rally denilen, çeşitli plastiklerin giydirildiği bir versiyonla karşımıza çıkıyor.

Çıplakların Yılı

 

Bu versiyon fura gelecek mi bilmiyoruz ama, kısıtlı sayıda gelip hemen tükenen normal versiyon MT-09’u fuarda bu yüksek kurlara rağmen hala 24 binden satarlarsa kaçırmadan alın, plastikler sonra da takılabiliyor.

 

 

 

KTM

 

Çıplakların Yılı  

 

1290 SUPER DUKE R- Fiyat acayip, 22.900 euro, üstüne üstlük senede ödenecek vergi de 1300cc’lik motor yüzünden iki katına çıkıyor. Buna rağmen motor gerçekten harika. Ön tekerlekler sürekli havada. 189 kilogram ağırlığa 180 beygirlik motor, çekiş kontrol ve ABS.

 

 

 

 

VESPA PRIMAVERA

 

Çıplakların Yılı

 

Vespa’nın daha önce 1967’de çıkartmış olduğu Primavera modelinden yola çıkılarak tasarlanmış bu model, aslında halen üretimde olan LX modeli ile teknik açıdan hemen hemen aynısı. 3 sübaplı 150cc’lik modelinde 50km/s. ile gitme sabrı gösterebilirseniz o zaman 1 litre ile 64 kilometre yol gidebiliyor. Önü, sipariş ile satılan 946 modeline benziyor. Sele altı 14,3 litreden 16,6 litreye büyümüş. Sinyaller ve stop lambasında led lambalar kullanılmış. Gösterge tablosu yenilenmiş, daha geniş bir alanda oval biçimli, analog hız göstergesi var. Bu göstergenin hemen arkasında saat, genel kilometre ve benzin göstergesini barındıran bir de dijital gösterge koymuşlar. Kumanda düğmelerinin takılı olduğu gidon üzerindeki yerler, eski modellerden esinlenilerek metal görünümlü tasarlanmış. Fiyatının güncel LX 150 gibi 3.800 Euro civarında olması bekleniyor.

 

 

 

YAMAHA XT1200Z SUPER TENERE

 

Olmazsa olmaz iyileştirmeler

 

 Çıplakların Yılı

 

Zaten iyi bir motordu. Gelgelelim piyasaya biraz geç çıktı. 2010’da 1200GS’e rakip olarak satışa sunulduğunda rakibi neredeyse 7 yaşındaydı. Çok geçmeden de epeyce elektronik destek ve yeni motor kazanan GS, KTM 1190, Aprilia Caponord 1200, Ducati Multistrada ve Honda Crosstourer V4 çıtayı çok yukarılara taşıdılar. Tenere de bunlardan geri kalmamak için 2014’e makyajlanarak giriyor. Yeni silindir kafaları, km milleri ve egzoz sayesinde 2 beygir daha güçlendirilmiş, sürüş modlarına ayar çekilmiş ve vites geçişleri yumuşak hale getirilmiş. 4 kademeye ayarlanabilen cam ve cruise control standart olarak sunuluyor.

 

Çıplakların Yılı

 

Ekran yeni baştan tasarlanmış, sinyaller, yan ayak, gidon, sürüş pozisyonu, sele ve gövde panelleri gözden geçirilmiş. Yani aslında motoru yeniden yapmışlar, eski Super Tenere’ye benzetmişler diyebiliriz. ZE versiyonu, donanımlısı demek oluyor. Bundaki elektronik süspansiyonu 84 farklı biçimde ayarlayabileceksiniz. Bu modelde ayrıca ısıtmalı elcik, orta ayak ve top-case bulunuyor. Süper.

 

 

 

 

APRILIA RSV4

 

Çıplakların Yılı

 

RSV4 2013'de yapılan değişikliklerden sonra ilk defa karşımıza çıkacak. Daha büyük depo, ABS, ve 185 beygir bütün ihtişamı ile karşımızda olacak. Motor neredeyse 600cc. ebatlarındaki boyutları sebebiyle ilk bakışta çok ihtişamlı görünmeyebilir ama, üzerine çıkınca işler değişiyor.

 

 

 

APRILIA RS4 125

 

Çıplakların Yılı

 

RSV4 görünümlü 125'lik. Efsanevi 2 zamanlı RS125'ten sonra, şimdi artık 4 zamanlı motoruyla karşımızda. Dikkat; sarı renkleri göz alabilir. Fiyat olarak Duke 125 seviyesinde, Honda'nın 125'liğinden pahalı. Ama görüntü ve boyutlar Honda'ya göre tartışmasız daha iyi.