Ducati Diavel 2014

Ducati Diavel 2014

Bana “Cruiser” Deme!

26 Haziran 2014 Yazı:Sanço Panço, Fotoğraflar:Sanço Panço, Milagro

Ducati’nin «şeytan» adını verdiği motoru görüp de şaşırmamak mümkün mü? Cruiser deseniz değil, oturuşu benziyor, ama 1200cc’lik 162 beygir gücünde bir motoru var, şehir içinde alçak yapısı sayesindeki kıvrak ve rahat kontrol edilebilmesine bakarak maksi-skuter desek, o da değil, çünkü deli gibi gitmek de mümkün. Tur motoru hiç diyemeyiz çünkü çıplak, rüzgar alır gibi görünüyor (sürüş testinden sonra pek de rüzgar almadığını gördük). Seyir (cruise) motoru desek, o hiç değil, piste-miste girince deli gibi gazlıyor. Hasılı, biz ne diyeceğimizi bilmedik, tam olarak anlamak için Monaco’ya, 2015 modelini sürmeye gittik.

 

Ducati Diavel 2014

 

Ducati Yeni Diavel’in paketini İsviçre’de, 84. Cenevre Motosiklet Fuarı’nda açtı. Motorun ikinci jenerasyonu olan bu versiyonda, modifiye edilmiş dar kafa (Testastretta) motoru ve egzozlar bulunuyor. Bunlara ek olarak gidon biraz daha yükseltilmiş, ön far led ampullerle daha süslü hale getirilmiş, bir de radyatör kenarı kapakları yenilenmiş. Fabrikanın yaptığı açıklamaya göre Testastretta motorun 11 derecelik sübap zamanı eşleşmesi hala aynı. Normalde WBSK’dan gelen bu motorun egzoz ve emme sübapları krankın bir tam dönüşü esnasında 11 derece boyunca aynı anda açık kalıyorlar. Bu sayede aslında çok performanslı bir motoru, az yakıt tükettirererek sivil bir motosiklette görebiliyoruz. Bu motor bir yarış motorunda kullanıldığında her iki sübap grubunun aynı açık kalma zamanı çok daha fazla olacak biçimde ayarlanıyor, ancak bu da yakıt tüketiminin artmasına sebep oluyor. Ducati’nin motorda revizyona gittiği yerler biraz daha iyi çalışılmış ve optimize edilmiş olan egzoz ve emme sübapları olmuş. Biraz daha çalışılmış bir sübap açılma zamanı ayarı ile tork eğrisi şimdi daha iyi hale gelmiş. Maksimum tork da daha düşük devirde elde ediliyor. Güç önceki modelde olduğu gibi 162 beygirde kalmış olsa da öncesinde 9.500 devir/dakikada elde edilen maksimum tork şimdi 9.250 devir/ dakikada elde ediliyor.

 

Ducati Diavel 2014

 

Şimdiye kadar Diavel’in tork değerleri ve çekiş hissiyatından şikayet eden olduğunu sanmıyoruz. Buna rağmen Ducati çift bujili, eliptik gaz kelebek gövdeleri ile beslenen motorun çekişini daha da iyileştirmek için çalışmış. Bundan başka 90 derecelik iki silindirli L motora 1198 Superbike motorunda kullanılan tipte pistonlar yerleştirilmiş. Aynı iyileştirme 2 sayı evvel test ettiğimiz Monster 1200’de de yapılmıştı. Böylece sıkıştırma oranı da 11:5:1’den 12.5:1’e yükselmiş. Bundan başka, enjeksiyonun yakıt püskürtme noktası, önceden görece soğuk sayılabilecek emme girişinin bulunduğu kısmın üzerindeyken, şimdi daha iyi bir püskürtme için oldukça sıcak sayılan emme sübaplarının üzerine yerleştirilmiş. Bu sayede atomize edilmiş yakıt ve hava karışımı silindir içine daha yaygın biçimde verilebiliyormuş. Egzoza gelecek olursak, boğa yılanını andırır devasa egzoz grubu hala benzer şekilde ve eski yerinde duruyor. 2-1-2 biçiminde şekillendirilmiş. Tek değişiklik, paslanmaz çelikten yapılan son susturucuların, devasa arka lastiği daha ortaya çıkartacak biçimde daha kısa tutulması ve uçlarının açılı biçimde kesilmesi.

 

Donanımdaki yeniliklere bakacak olursak, ilk göze çarpan nokta tamamı LED ampullerle donatılmış ön far grubu. İçiçe geçmiş uzun ve kısa farlar, bir daireyi tamamlıyor. Ön far taşıyıcı da yeniden tasarlanmış. Yeni tasarlanmış yan radyatör kapaklarının önünde yine LED ampullerden oluşan gündüz sürüş farları var, bunlar aşağıdan yukarı uzunlamasına yerleştirilmiş. Selenin üzerine de enlemesine şeritler yapılarak tipine son derece uyan bir görünüm yakalanmış.Önde 120mm çalışma payı olan siyah kaplamalı Marzocchi süspansiyonları tutan gidon başı ve alt tablasının eğik-açılı duruşları, görülmeye değer enteresan bir detay. Baz modelin ağırlığı 210kg. iken, karbona batırılıp çıkarılmış gibi olan Carbon modeli 205kg. ağırlığa sahip. Karbon tank giysisinin üzerine beyaz iki şerit atılmış. Bunların en önünde gösterge grubu yer alıyor. Grup diyoruz çünkü göstergeyi iki parçaya bölmüşler. Tepesinde uyarı ışıkları bulunan LCD ekran, gidona monte edilmiş ve görece yukarıda yer alıyor. Bu ekranda hızı, deviri, motor sıcaklığını ve benzeri bilgileri görebilirsiniz. Daha aşağıda, deponun üzerinde ve benzin depo girişinin önünde TFT (Thin Film Transistor) ekra bulunuyor. Bu ekran küçük ama bir çok bilgiyi içinde barındırıyor. Bu ekranda vites göstergesi, anlık ve ortalama yakıt tüketimi, yan ayak uyarısı, ateşleme haritalarının binbir çeşit ayarı bulunuyor. Harita seçimini sürerken de yapabiliyorsunuz, ancak ince ayarlar, ABS veya çekiş kontrol seviyelerini ayalayabilmek için motorun duruyor olması gerekiyor. Diavel’in 3 farklı ateşleme harita düzeni ve güçleri hala aynı; en güçlü versiyon sport modunda çekiş kontrol oldukça az müdahale ediyor, ve güç olarak 162 beygiri emrinize veriyor. Tur modunda güç aynı, lakin gaza tepkisi daha yumuşak, çekiş kontrol daha fazla etkili. Urban, yani şehir modunda güç 100 beygire düşüyor, çekiş kontrol tam olarak devrede.

 

Ducati Diavel 2014

 

Sürüş İzlenimleri

 

Monaco acayip bir yer; lüks arabalar, yüksek sosyete, kumarhaneler... Fransa bu bölgede kullanılamayacak ve yerleşmesi neredeyse imkansız bir kayalığı, Monaco Prensliği’ne vermiş, onlar da bu bölgede harikalar yaratmışlar. Üstüste duran binalar, harika bir sahil şeridi, ufacık bir ülke. Büyük bir tatil sitesi gibi aslında. Biz Monte Carlo’da, 1930’larda kurulmuş bir sahil otelinde kaldık.

 

Bugün yapılacak sürüşün toplam kilometresi 180 kilometre kadar. Başımızda Beppe Gualini isimli bir organizatör var, İtalyan. Yaklaşık 30 motorsiklet var, iki gruba ayrıldık. Diavel çatırtıları, özellikle tünellerde harika. Sabah erken vakitte Monaco’dan yola çıkıp tepeler doğru sürüyoruz. Bölge acayip kayalık ve yüksek olduğundan, döne döne aniden 1000 metreye yükseliyoruz. Motoru bize önce Urban modunda teslim etmişlerdi. Diğer haritaları da test etme fırsatı bulabildim. Buralar meşhur Monte Carlo Rallisi’nin spesyal etapları. İstanbul’un Bozhane’sinden daha fazla potansiyele ve daha güzel bir asfalta sahip olduğu kesin! Torino’ya doğru sürüyoruz. Yolda keskin dönüşler ve ani yükselmelerin yanında ilerisi açık uzun virajlar da var. Ducati ekibi motoru iyi tanıtabilmek için farklı yol şartlarından oluşan güzel bir rota çizmiş. Dar virajlarda şaşırtıcı derecede rahat dönen Diavel, uzun ve geniş açılı virajlarda adeta bir süper sportife dönüşüyor. Bu etapta motoru en güçlü moduna alıyorum.

 

Ducati Diavel 2014

 

Çift gösterge grubu oldukça güzel görünse de, özellikle depo üzerindekini görmek için gözleri yoldan ayırıp aşağı bakmak gerekiyor. Vites göstergesi de burada. Her ne kadar kocaman rakamlarla yazılmış olsa da, buna bakmak dikkat dağıtıyor. Gaz kolunun kumanda ettiği ateşleme modları, el gazda değilken sinyal düğmesini ittirmek yoluyla değiştiriliyor, oldukça kolay bir kullanımı var. Spor mod bir harika, gerçi 3.000-4.500 devirler arası popoda biraz titreşime sebep oluyor ama hızlanmalar bir acayip, gerisi kimin umurunda... İkiz V’nin hafif ve tatlı, ama derinden gelen vuruntuları, rahatsız etmekten uzak, ayrıca kaslı motor havasını tam yaşamanızı sağlıyor. ABS ve frenler oldukça iyi çalışıyor, ABS’nin modülaritesini ayarlamak mümkün. Frenler yeterli, gözleri yerinden çıkartıp korkutmuyor, zamanında ve yeterli tepkiyi verir özelliklere sahip.

 

Ducati Diavel 2014

 

Motor masif görünüşüne göre oldukça hafif hissediliyor. Düşük ağırlık merkezi sayesinde dengesi bir harika. Hava kuru ve güneşli. Tepelere doğru gazlamaya devam ediyoruz. Urban modunda bile güç oldukça yeterli geliyor. Otobanda kısa bir mesafeyi bağlantı amacıyla geçerken 150 üstü hızları deniyorum, motor harika hızlanıyor ve şaşırtıcı biçimde otobanda 120-150km/s hızlarda fazla rüzgar almıyor. Harika!

 

Hidrolik debriyaj biraz sert gibi hissediliyorsa da, hissiyatı iyi. Ducati Pirelli ile birlikte çalışıyor. Bu motoru Rosso II’lerle donatmış, özellikle 240’lık arka lastik sayesinde motor yatıkken bile gazı açıp rahatça hızlanabilmek güzel. Sağa sola rahatça devrilmesini, sürücüyü kucaklayarak alıp götürmesini sevdim. Oturuş pozisyonu kaslı motosiklet konseptine uygun biçimde tasarlanmış, gidonun genişliği çok çok iyi ayarlanmış her türlü hızda gidonu çevirmek kolay. Eleştiri olarak gidon turunun biraz kısa kaldığını söyleyebilirim.

 

Ducati Diavel 2014

 

Motor tek veya iki kişi için oldukça rahat. Ancak herhangi bir malzeme koyabileceğiniz hiç bir boş yeri yok. Oturuş poziyonuna gelince, motorun “içinde” oturuyormuş gibi bir hissiyata sahip. Yol bilgisayarı ve benzin göstergesi iyi çalışıyor. Tepelerdeki sürüş, tepelerden öğle molası verdiğimiz sahil kasabasındaki öğle yemeği ile sona ererken, motorun göstergesinde ortalama tüketimi 8,1 litre/100 km biçiminde okuduk. Bu kadar gazlamaya bana normal geldi.

 

Ducati Diavel 2014

 

Sonuç

 

Motoru çok başarılı buldum. Eskisi nasıldı bilmiyorum (pek fazla değişiklik olmadığına göre onun da sürüşü buna benziyor olmalı) ama, 2014 Diavel, klasik bir “kaslı motor” ya da “cruiser” değil, rahat rahat dolaşılabilecek süper bir alet. Sürüş modları olması güzel, en güçlü modu da “aşırı”lık içermiyor. Tipi biraz garip olmakla birlikte Ducati’nin bu son nesil motor ve egzozları o kadar güzel ses çıkartıyor ki, üzerinde olanı veya dışarıdan bakanı oldukça heyecanlandırıyor. Şehiriçi sürüşte oldukça rahat, spor sürüşte güçlü, uzun yol sürüşünde de rahatsız değil, hepsini yapmak mümkün. 0,5mkg›lık tork artışı şehir içinde size biraz daha yardımcı oluyor.

 

Ducati Diavel 2014

 

Eski modele göre daha çok çalışılmış ön LED far, süper egzoz boruları ve karbon versiyonun görünümü beni benden aldı. Gelgelelim, dark versiyonun 23.490 ve Carbon versiyonun 28.490 Euro’luk Türkiye fiyatları, zevke yönelik bu aleti lüks bir zevk haline getiriyor. Topluyor, çıkarıyor, taksitlere bölüyorum, hesabı tutturamıyorum. Hesabı tutturabilenler için motorun mayıs-yaz başında satışta olacağını söylemeden geçmeyelim. Süper alet.

 

Ducati Diavel 2014

 

Dark isimli modelde siyah gövde, siyah şasi, siyah jantlar ve siyah egzozlar bulunuyor. Monaco’da kullandığımız Carbon isimli modelde bütün gövde panelleri karbondan üretilmiş, üzerlerine beyaz bir şerit boya atılmış. Şasi aynı beyaz renge boyanmış. Egzozlar boyasız paslanmaz çelikten üretilmiş. Siyah Marchesini jantlar sürüşe keyif katıyor, daha hafif hafif alaşım alüminyum malzemeden işlenmişler. Star White olarak adlandırılan bu boyanın bir de kırmızı versiyonu var; ona da Ducati Kırmızısı demişler.

 

TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor: Testastretta 11°, 2 silindirli L-Twin, silindir başına 4 sübap, Desmodromic, su soğutmalı

Motor hacmi: 1198.4cc

ÇapxPiston kolu: 106 x 67.9mm

Sıkıştırma Oranı: 12.5:1

Güç: 162 bg - 9.250 devir/dak.

Tork: 130.5 Nm - 7,250 devir/dak.

*Veriler Ducati test aletlerinin sonucuna dayanmaktadır.

Yakıt Enjeksiyonu: Mitsubishi elektronik yakıt enjeksiyon sistemi, eliptik gaz kelebek gövdesi boğazları, tamamı elektronik kontrollü gaz koluna sahip (Ride-by-wire)

Vites kutusu: 6 vites, kaydırmalı debriyaj mevcut

Son dişliler: Ön dişli 15, arka dişli 43 diş

Şasi: Çelik boru şasi

Ön Süspansiyon: Marzocchi, tamamı ayarlanabilir, 50mm usd çatal

Ön tekerlek: 9 kollu hafif alaşım jant; 3.50 x 17 ölçülerinde, lastik: 120/70 ZR 17 Pirelli Diablo Rosso II

Arka Süspansiyon: Her şekilde ayarlanabilir Sachs süspansiyon, tek taraflı alüminyum arka maşa.

Arka tekerlek: 9 kollu hafif alaşım jant; 8.00 x 17 ölçülerinde, lastik: 240/45/ ZR17 Pirelli Diablo Rosso II

Ön/arka süspansiyon çalışma aralığı: 120mm/120mm

Ön Fren: 2 x 320mm yarı yüzer diskler, radyal monte edilmiş monoblok Brembo 4 pistonlu kaliperler, standart ABS

Arka fren: 265mm disk, 2 pistonlu yüzer kaliper, ABS standart

Gösterge: Renkli TFT Ekran, LCD ekran

Kuru/Yaş ağırlık: 205kg/234kg.

*Kuru ağırlıkta motosiklette akü ve sıvılar ağırlığa dahil edilmemiştir.

*Yaş ağırlıkta motorun kullandığı her türlü sıvı, akü ve %90 dolu benzin deposu ağırlığa dahildir.

Sele yüksekliği: 770mm

Aks aralığı: 1590 mm

Gidon açısı: 28°

Yakıt kapasitesi: 17 litre

Standart ekipman: Sürüş modları, güç modları, Ducati Güvenlik Paketi (DSP-Ducati Safety Pack, ABS+TC), elektronik gaz kontrolü, sele kapağı, hırsızlığı önleme sistemine hazırlık, ve DDA.

Garanti: Sınırsız kilometre, 2 yıl

Servis bakım aralığı: 15.000km /12 ay

Sübap kontrol aralığı: 30.000km

Emisyon: Euro 3 standartlarında

Renkler: Karbon (Kırmızı veya Beyaz), Dark

Fiyat: 23.490 Euro (28.490 euro-Carbon)

 

Distribütör: Korlas - www.korlas.com.tr