Ducati Scrambler’a 1100cc’lik “Büyük Abi” Mi Geliyor?

Ducati Scrambler’a 1100cc’lik “Büyük Abi” Mi Geliyor?

Hipsterların çok sevdiği Scrambler’a 1100cc’lik bir “Büyük Abi” versiyonu geleceği söylentisi ortalığı karıştırdı.

19 Şubat 2016 Yazı:Alişan Fidan

Ducati bugüne kadar yaptığı en büyük haber sızıntısını çok başarılı olan Scrambler’a 1100cc’lik bir versiyon geleceği haberiyle yaptı.

Scrambler Sixty2 lansmanında Ducati’nin proje menajeri Federico Sabbioni şu haberi ağzından kaçırdı: “Motorlarımız var ve daha büyük motora sahip birşeyler yapabiliriz. Düşündüğümüz bir çok şey var. Volkandan fışkırırcasına çok fikir konuşuluyor. Duruma göre bakacağız.”

 

Ducati Scrambler’a 1100cc’lik “Büyük Abi” Mi Geliyor?


Panigale’nin 200 beygire sahip olan motoruna heveslenmeyin tabii. Sabbioni, Scrambler’a eklenecek olan tüm motorların Scrambler fikrine uygun olacak olan iki valfli hava soğutmalı motorlar olacağının üstüne bastı.

Sözlerinin devamında “Bu tip motorları uygulamaya devam edeceğiz. Daha önceden de bir sürü farklı motorları denemiştik ve farklı cc’lerde ne sonuçlar alacağımıza dair tecrübemiz mevcut. Scrambler’a 800cc’lik bir versiyon eklememiz modelin popülerliğini büyük oranda artıracak. Hatta belki daha büyük bir motor da ekleyebiliriz.” dedi.

Ducati’nin şu anda üretimde bulunan en büyük Desmodue motoru hali hazırda Scrambler’da kullanılan hava soğutmalı 800cc’lik motor.

Fakat 1100cc’lik Desmodue Evoluzione adı verilen en son 2013 yılında üretimi durdurulan Monster EVO’da kullanılmış bir motor daha mevcut. Tabii ki Ducati mühendislerinin motoru Euro 4 standartlarına uygun hale getirmesi gerekecek.


Ducati Scrambler’a 1100cc’lik “Büyük Abi” Mi Geliyor?


Ducati’nin Sixty2 ismini kullanmasıyla (1962 yılında üretilen 250cc’lik orijinal Scrambler’a atıf) beraber, bizim düşüncemiz bundan sonra gelecek olan Scrambler’ın daha alınabilir 250cc’lik bir versiyonu olup olmayacağıydi. Ducati’den bir yetkiliyi yakalamışken bu sorumuzu da yöneltiyoruz ve aldığımız cevap çok netti.

Böyle bir şeyin marka prestijine zarar vereceğini söyleyen Sabbioni sözlerine şöyle devam etti: “250cc çok ufak. Biz en ufak sınıfın 400cc’lik twin motor olduğunu düşünüyoruz ve marka imajımızı daha alt sınıfa çekmemeye gayret gösteriyoruz. Eski Scrambler’ı 30 yıl sonra tekrardan kopyalayıp üretmek istemiyoruz. Bizim istediğimiz geçmişimize sadık kalarak yeni teknolojileri ve inovasyonları kullanarak motosikleti yeniden tasarlamak.” dedi.

Fakat gerçek soru şu; Hipsterlar 100 beygire sahip bir Scrambler ile ne yapacaklar?

İLGİLİ HABERLER
2017 Ducati Monster 797 - EICMA 2016 Ve Monster 2017'de yeniden hava soğutmalı L-Twin motor bloğuna kavuşuyor. Hava soğutmalı Ducati Monster 797, İ....
2017 Ducati Scrambler Desert Sled - EICMA 2016 Ducati, Milano-EICMA fuarında Scrambler ailesinin yeni üyesini gözler önüne serdi. Yeni Ducati Scrambler Deser....
2017 Ducati Multistrada 950 - EICMA 2016 Ducati Multistrada ailesi genişliyor! Küçük kardeş Multistrada 950, Milano, EICMA 2016 fuarında gözler önüne s....
2017 Yeni Ducati Modelleri Dünya Prömiyeri!İtalyan Ducati, More Than Red” (Kırmızıdan Daha Fazlası) ve “Evolution Never Stops” (Gelişim Hiçbir Zaman Bitm....
MotoGP: Sepang Yarış Sonuçları Toplam on sekiz yarışlık 2016 MotoGP sezonunun on yedinci yarışı, sezon boyunca farklı dokuz galip pilot, inan....
2017 Ducati Scrambler Desert Sled & Scrambler Cafe RacerDucati’nin yayınladığı saniyelik videolar, yeni 2017 Ducati Scrambler Desert Sled’in ve Cafe Racer’ın EICMA’da....