Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

Her daim uç noktalarda seyreden bir segmentte Honda'nın VFR'si, hiç bir zaman rakiplerine göre en hızlı, en hafif, en çevik veya pistlerde en performanslı sürüşü vaat eden bir motosiklet olmadı... Ancak geçmişten bu yana yollarda rahatlıkla kullanılabilecek spor bir motosiklet anlayışı ile harmanlanan VFR, segmentinin ağırbaşlı abisi duruşunu hala korumaya devam ediyor. VFR soyağacı incelememiz ikinci bölümü ile karşınızda...

26 Ekim 2014 Yazı:Moe

Yazımızın ilk bölümü için bakınız: Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-1: Bir Efsanenin Doğuşu

 

 

Kaldığımız yerden devam ediyoruz...

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

...

1988- RC30:

VFR 750R ya da Amerika'daki ismi ile RC30; pist için, deyim yerindeyse, baştan yaratıldı. Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

Ayrıca 1988 senesinde, Honda'nın giriş seviyesi motosikleti VTR 250 de gözler önüne serildi. Amerika'da abisi Interceptor'un adını alan motosiklete o günlerde pembe renk tonları sebebi ile "Barbie-ceptor" adı takılmıştır, yaratıcı öyle değil mi!

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

1990- Üçüncü Jenerasyon:

1990 yılı, üçüncü jenerasyon VFR 750F ile saf-sportif genlerin daha net bir şekilde kırıldığı yıl oldu ve motosiklet, sport-touring kategorisinin öncü isimlerinden biri olmaya başladı...

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

1992- NR750:

Bir VFR olmasa da, bu yıl 50,000$ değerindeki oval pistonlu NR 750 piyasaya sürüldü... Hala Honda'nın V-4 motor düzenindeki başyapıtı olarak gösterilen ve tamamen el yapımı olan motosiklet, yaklaşık 200 adetlik sınırlı bir sayıyla direkt Japonya'da üretilmiştir. Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

1994- 750cc'nin Sonu:

4. jenerasyon, 750cc'lik VFR'lerin de sonu anlamına geliyor... 3. jenerasyondan yaklaşık 10 kilo daha hafif olan bu son VFR750'de efsanevi oval pistonlu NR750'nin teknoloji ve çizgilerini görebilmek mümkün. RC45 olarak da adlandırılan modelin motor bloğundaki yeni Programmed Fuel Injection (PGM-FI, programlanmış yakıt enjeksiyon sistemi) teknolojisinin yanı sıra değişen şasi ve sofistike süspansiyon sistemleri, motosikletin segmentine demir bir yumrukla girmesi anlamına geliyordu.

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

1998- 5. Jenerasyon:

Honda'nın 5. jenerasyon V-4 düzenine sahip olan motosikleti VFR 800 tanıtıldı. Bu ilk VFR 800'ün motor  bloğu; daha geniş motor hacmi, daha uzun stroku ile, RC45 superbike motorundan itina ie geliştirildi. Bu aynı zamanda Amerika kıtası için, Interceptor isminin de geri dönmesi anlamına geliyordu. "Barbie-ceptor" travmasını atlatmak bu kadar uzun sürmüş anlaşılan!

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

2002- Zamana Meydan Okuyan Motosiklet:

Ve motosiklet aleminin Ajda Pekkanı piyasaya çıktı! Türkiye'de de oldukça tutmuş olan 6. jenerasyon VFR, efsanevi kasası ile gözler önüne serildi. Honda linkli ABS ve VTEC valf aktivasyon sistemini ilk kez de bu motosiklet üzerinde piyasaya sürdü. (VTEC, 6800 devrin altında silindir başına düşen 4 valften sadece 2sinin kullanılması prensibine dayanıyor, bu hem yakıt ekonomisine hem de düşük devirlerdeki canlılığa pozitif olarak katkıda bulunuyordu. )

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

2006- V-4 MotoGP'de:

Honda, MotoGP'de kullandığı 1000cc'lik V-5 konfügirasyonlu motor bloğuna sahip RC211V'sini; 2006'da 800cc'lik V-4 motor bloğuna sahip RCV212V ile değiştirdi. Bu radikal değişimin sebebi elbette MotoGP'deki zorunlu kural değişiklikleri idi.

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

2007- 25. Yıl:

Honda, HRC'nin (Honda Racing Corporation) 25. yılına özel tasarımını VFR üzerinde sergiledi. HRC'nin klasik renkleri olan beyaz/kırmızı/mavi renklerin, VFR'Nin fütüristik tasarım ile birleşmesinin sonucu şu şekilde ortaya çıkmıştı:

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

2008- V-4 Konsept:

Hamamatsu orijinli firma, 2008 Intermot Köln motosiklet fuarında V-4 konseptini tanıttı. Teknik olarak tekerlekleri bile olmayan motosiklet, sonra çıkarılacak olan VFR1200F'den izler taşıyordu; X şeklindeki ön far, ve bordo ağırlıklı tasarımı gibi...

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

2010- VFR 1200F:

7. jenerasyonda VFR, steroid takviyesi aldı ve hacmini 1200cc'ye çıkardı! Diğer tüm VFR'lerin aksine yeni 76 dercelik V-4 motor bloğu, Honda'nın off road/CRF serilerinden aldığı Unicam teknolojisi ile buluştu. Ülkemize hala girememiş olsa da Honda, tam otomatik veya tuşla kontrol edilebilen vites sistemine olanak tanıyan çift debriyajlı transmisyon sistemini de bu yılda VFR 1200F'de sergiledi... VFR 1200F test yazımız için bakınız: Test: Honda VFR 1200F

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

2014- VFR800 Interceptor:

Uzun süredir özlenen VFR 800, revize edilmiş karenajlar, fren sistemi ve çekiş kontrolü gibi güncellemeler ile sahalara geri döndü... Bu modelin, halefi olan 6. jenerasyon VFR'nin başarısını yakalayıp yakalayamayacağı ise an itibariyle büyük bir merak konusu. Yeni VFR 800 hakkındaki detaylı incelememiz için: Honda VFR 800

Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-2: Efsane Devam Ediyor

 

 

Ayrıca son olarak, VFR için derlediğimiz ikinci el rehberimizi şu linkten inceleyebilirsiniz: İkinci el rehberi; 1998-2001 HONDA VFR800

İLGİLİ HABERLER
Dünden Bugüne Honda VFR, Bölüm-1: Bir Efsanenin DoğuşuHer daim uç noktalarda seyreden bir segmentte Honda'nın VFR'si, hiç bir zaman rakiplerine göre en hızlı, en ha....