Elcikleri Tutuş Basıncı

Elcikleri Tutuş Basıncı

Düz yolda gidiyorsunuz diyelim, ölçü nedir? Hiç. Hafif bir dönüştesiniz hızınız 60 km. Ne kadar sıkılır? Hiç. Peki, dönüşe başlama noktasında kontra basarken? Yine hiç.

21 Temmuz 2016

Elcikler sıkılmamalıdır. İnanmayanlar denesin. Bir kere motoru viraja oturttunuz mu, o artık kendi yolunu bulur. Bu sırada sürücü motordan bir şekilde kayıp düşse bile motosikleti bir engele rast gelinceye kadar yatış açısını koruyacaktır. Bu sebeple dönüşte yapmanız gereken tek şey hızı sabit tutmak için usulünce gazı açık tutmaya, motoru boşta gezer duruma düşürmemeye çalışmaktır.



Bu durumda elcikleri tutmanız gerekli midir? Evet, tutmanız gerekli ama sıkmanız gerekmez. Sadece avuç içinizi elciğin üzerine koyun ve kontra basarken de tek elinizi devreye sokun. Ben şahsen, sadece bacaklarımla benim eski ZZR1400ü tutarak ellerimi bırakmış vaziyette slalom yapardım. Burada önemli olan süspansiyon, lastik ve balans ayarlarının ve şasenin hizalanmasının doğru olmasıdır.



Öyleyse niye elcikleri sıkı tutarız? Büyük ihtimalle bacaklarınızı çalıştırmıyorsunuz. Elciklere abanarak kendinizi motor üzerinde dengede tutuyorsunuz. Trafikte bazen sert frenleme yapmak ya da sert gaz verip kaçış manevralarına başvurmamız gerekebilir. Bu durumlarda farkında olmadan kasılırız ve sürüşe zarar veririz. Yani sürüşümüzün zorlaşmasına sebep oluruz. Gidon ağırlaşır, kafa açar ve hızlı yönlendirmemiz zorlaşır.


Elcikleri Tutuş Basıncı


Elcikleri Tutuş Basıncı



Şunlara dikkat edin:



1
. Sürüşte kollarınız geriliyor mu?

2. Elleriniz, kollarınız ve bilekleriniz bir müddet sürüş yaptıktan sonra ağrıyor mu?

3. Dönüşlerde zorlanıyor musunuz hatta motosikletiniz isteminiz dışı açılıyor mu?

4. Alt süratlerde veya dururken denge problemi yaşıyor musunuz?

5. Durduğunuzda ayağınızı yere koyarken bu biraz sert bir şekilde mi oluyor?



Bu sorulardan herhangi birine cevabınız ‘’evet’’ ise elcikleri gereksiz sıkıyorsunuz demektir. Elcikleri fazla sıktığınızda sizin beden geometrinizin yönlendirme yetisi de kayboluyor. Yüzey bozukluklarının sebep olduğu darbeleri de bedenimizde çok fazla hissederiz.



Elcikleri fazla sıkmak demek yüksek süratlerde kafa salınımına sebep olmak da demektir. Özellikle gazı tam çekmelerde çok tehlikeli olan kafanın hafifleyrek sağa sola salınımı (tankslapper) başlayabilir. Bu sebeple gevşek, kasılmadan gerilmeden tutuş öğrenilmelidir. Bunun için ilk adım bedeninizi o şekilde tutun ki kollarınızın ön kısımları yere paralel olsun. Bu sayede elcikleri yere paralel doğrultuda, en efektif biçimde itebilesiniz...



Bir kuşu tutar gibi. Ne elinizden kaçırın ne de sıkın.




İLGİLİ HABERLER
YENİ SÜRÜCÜLERE RÜZGAR UYARILARI Rüzgarın Sürüş Üzerindeki Olumsuz Etkileri Hakkında Bilinmesi Gereken Asgari Bilgiler... .
Motosiklet Sürüşünde Olabildiğince Problemsizlik İçinDertlerden uzak sürüş için ; iyi ve usta olmak mecburiyetindesiniz. Eğer zaten iyi iseniz kendinizi daha iyi y....
Ağır Vasıtalar İle İlgili Güvenlik UyarılarıAğır vasıtalardan, özellikle büyük kamyon ve tırlardan uzak durmak, yollarda maruz kalacağımız tehlike oranını....
Panik Duygusu İle Başa ÇıkabilmekPaniklemek insanın doğasında olan, zihinsel olarak aniden karşılaşılan tehlikeli durumlarda kontrolümüzden çık....
SÜRÜŞÜN 3 VAZGEÇİLMEZİ1. Tetikte olmak. Dinlenmiş, sakin olun ve alkol ya da başka uyuşturucuların etkisi altında olmayın. Yemek, te....
TRAFİKDE HOŞGÖRÜHoşgörü, yapılan her şeyin kolayca kabul edilip onaylanması değildir. Hoşgörü, başkalarının görüşlerini anlama....