Gerçek Bir Yarışçı: Tolga Uprak

Gerçek Bir Yarışçı: Tolga Uprak

Şampiyonlar şampiyonu, mütevazı ama bir o kadar da hırslı, samimi tavrı ile kendine hayran bırakan defalarca Türkiye Pist Şampiyonluğu’nu göğüslemiş genç bir sporcu Tolga Uprak!

19 Ağustos 2015 Röportaj&Fotoğraf:Özlem Köseoğlu

Girdiği klasmanlarda 14 kez üst üsteş elde etmiş ve halen aktif olarak pist yarışlarında lider olan yarışçımızı yakından tanımak istedik. Tolga Uprak ile sözleştiğimiz gün ve saatte buluşmak üzere heyecan içinde motoruma atlayıp Eypbike’ın yolunu tutuyorum. Yolun yoğunluğunu düşünüp röportajın da heyecanıyla erken çıkınca yarım saat kadar erken varıyorum. Mis gibi kokan kahveler eşliğinde Eypbike’ın sahibi, İzmir’in Aprilia, Piaggio, Victory, Indian, Vespa yetkili bayii, çok değerli arkadaşım Eyüp Kelleoğlu ve arkadaşlarımızla beraber sohbet ediyoruz. Eyüp’ e bu buluşmayı organize ettiği için ve yardımlarından dolayı teşekkür ediyorum. Tam o anda ve tam buluşma saatinde bir motosiklet yanaşıyor. Kaskın ardında ise keskin derin bakışlarını tanıdığımız gerçek bir yarışçı Tolga Uprak! Çaylarınız hazırsa, buyurun tadına doyum olmayan sohbetimize…


Kısaca kendinden bahsedebilir misin?


1980 Almanya doğumluyum. Profesyonel ve hobi olarak motor sporları ile uğraşıyorum. İzmir Eypbike’da çalışıyorum ve aynı zamanda pist, ileri sürüş eğitimleri veriyorum.


Motosiklet merakı kaç yaşında ve nasıl başladı? Küçük yaşlarda yarışçı olmak gibi bir hayalin var mıydı? Ayrıca ilk kullandığın motosiklet ne idi?


İzmir’de iyi dostum Can Göksay DT 125 sahibiydi. Geceleri babasından gizlice motosikleti kaçırırdık. Her zaman artçı idim. Bir gün ver kullanacağım dedim ve işte buradayız. 1997 yılında ilk defa yarışları izlemeye gittiğim gün bir karar vermiştim. İlk motosikletim Kawasaki Ninja ZX6R. Ne kadar hatalı bir başlangıç yaptığımı anlamak ise çok kısa sürdü.


Genelde aileler, motosiklet kullanmak ya da yarışçı olmak gibi meselelere karşı çıkar. Sizde ne idi durum, sana bu konuda destek oldular mı? Motosiklet merakında ve profesyonel olarak başlamanda, en büyük destekçilerin kimlerdi?


Ailem bu işe başlarken maddi olarak gerçekten çok destek oldu. “Zaten sonuncu olur bir daha da yarışmaz” diye düşünürlerken ben yarışı kazandım ve işin rengi tamamen değişti.


Şu anda bulunduğun yere gelmekte yaşadığın en büyük sıkıntın ne oldu?


Bu ülkede önünün açılması için maalesef bir tarafa yakın olman gerekiyor. Ben de bunu asla yapmadım, kendi çabalarımla buradayım. Ne yazık ki sırnaşıklık ve arsızlık yapmayı ve yaptırmayı seven insanlar var her tarafta.



Gerçek Bir Yarışçı: Tolga Uprak



Motor yarışçısı olmasaydın hangi mesleği tercih ederdin?


Yeni yerler görüp sonrada evime dönmeyi seviyorum. Yarışmasaydım yine bana sınırlar çizmeyecek bir hayat seçerdim. Çünkü macerayı ve heyecanı seviyorum.


Şu ana kadar yarışlarda kullandığın, kendi stiline uygun en iyi motosiklet hangisiydi? TMF yarışlarında kullandığın motosikletleri bizim için kıyaslayabilir misin? Ayrıca şimdi kullandığın motosiklet, WSBK ‘ da şampiyon bir motosiklet, bu konuda neler hissediyorsun?


Ben farklı tarz ve çizgilerinden dolayı İtalyan motosikletlerini çok seviyorum. Pistte herkese nasip olmaz ama şu anda satılan bütün motosikletlerle yarıştım ve zafer kazandım diyebilirim. Aprilia RSV4 yeni 200 PS’lik RSV-RF modeli ile ezberleri bozdu diyebilirim. Her şey kontrol altında ve limitlerde stres yaratmıyor. Ben çok eğleniyorum onunla yarışırken ve sonuçlar, zamanlar oldukça iyi. Umarım herkes bir gün bu eğlenceye dahil olur.


Bir yarışçıdan bunu duymak gerçekten güzel. Bugüne kadar yarışlar sırasında yaşadığın ve aklında kalan en komik ve en zor anını bizimle paylaşır mısın?


Etraftaki insanların (pilotların) bilgi kirliliği son derece komik olabiliyor bazen, bilenimiz çok bizim. Benim en zor anlarım yarışabilmek için verdiğim mücadele. En kolay ve en rahat kısımları ise start ışıkları sönünce yarışın başlaması.


Bugüne kadar geçirdiğin en iyi sezonun, en zor sezonun, en iyi yarışın, yarışlara nasıl hazırlandığın hakkında bilgi verebilir misin?


2012 sezonu oldukça güzeldi. Askerden gelmiştim herkeste her şey vardı, benim ise hiç bir şeyim yoktu ama yine de şampiyon olmuştum ve benim için çok anlamlıydı. 2004 yılında rahmetli kardeşim Sinan Sofuoğlu ile yaptığım 3.Ayak İzmir Yarışı ile ilk defa o gün gerçekten motor sürmeye başlamıştım. Bu da benim o dönem şartlarına bakarsak gerçekten iyi bir yarışımdı. Yarıştan önce ise, biraz motosiklet antrenmanı Enduro ve bir süre rahatlamak amacıyla spor salonuna gidiyorum.


Yeni motorundan bahsedelim biraz da, Aprilia RSV4 geçen senelerde kullandığın motorlar ile kıyaslamak gerekirse ne gibi farklılıkları var?


Aynalarını söktük ve yarışları kazanıyoruz. Standart hali ile Aprilia’yı sürmek zaten zevk veriyor, sanırım rakiplerim de aynı zevki tadıyor!


Yarışlar esnasında doğal olarak kötü zamanları da görüyoruz. Yaşanan bir kaza anına mutlaka şahit olmuşsundur, o anlarda neler hissediyorsun?


Yarışlarda büyük bir kaza olursa zaten seans duruyor, ama ufak kazalarda yolumuza devam ediyoruz. Anlatacak çok anı var ama ne yazık ki hatırlamak istediğim iyi hikayeler değil.


Avrupa ile Türkiye ‘yi motor yarışlarında kıyaslayacak olursak en büyük farklılık nedir?


Onlar profesyonel ortam ve şartlar altında profesyonelce yarışıyorlar. Biz ise ilkel şartlarda “profesyonelcilik” oynuyoruz. Bu sevilen ve değerli sporun Avrupa standartlarında ve aynı profesyonellikle ülkemizde de yapılmasını gönül ister. Ama ne yazık ki gerçek böyle değil.


Biraz da fiziğin öneminden bahsedelim. Formda kalmayı nasıl başarıyorsun? Motor dışında başka bir spor yapıyor musunuz?


Kilomu çok iyi kontrol ediyorum, hiçbir zaman fazla kilom olmaz. Her şeyi yerim ve eğer çok yersem de bir iki gün dikkat ederim, az yerim. Sporu fazla yapmıyorum fizik olarak biraz şanslıyım, çalışmalardan kolay netice alıyorum. Zaten formda kalmak en başta sağlıklı yaşam için çok önemli. Bildiğin gibi trafikte, özellikle ülkemizde motosikletlerin sürücüler tarafından fark edilmesi ile ilgili ciddi sorunlar var. Bu konuda ne gibi iyileştirmeler yapılabilir? Türkiye’de birilerinin sizi fark etmesini beklemektense araç sürücülerine siz kendinizi fark ettirmelisiniz. Ne yazık ki gerçek böyle, bizler ne kadar kendimizi göstermeye çalışsak da, sürücülerin bizleri görmesini sağlayamıyoruz. O yüzden gerek reflektörlü kıyafetlerle gerekse konumlamayla, yani aynalarından sürücülerin bizleri görebileceği şekilde teker izinde ve ayna hizasında olmaya özen göstermeliyiz. Hiçbir zaman “Karşı taraf yapmaz, çıkmaz, geçmez, şerit değiştirmez” deyip o şekilde hareket etmemeliyiz. Her zaman temkinli ve hatta paranoyak vaziyette motosikletlerimizi gerekli eğitimleri alarak dikkatli bir şekilde kullanmalıyız.


Ayrıca motosiklet kullananlara tavsiyelerin neler olabilir?


Ekipmanınız tam olsun, düşük cc ile başlayın, acele etmeyin, en fazla 5 dakika geç gidersiniz, hayat güzel!


Motor yarışçısı olmak isteyen arkadaşlarımızın yapmaları gerekenleri kısaca sıralayabilir misin? Ve kaç yaşında başlamak gerekli? Böyle bir sınır var mı?


Motosiklet yarışları en başta pahalı ve maliyetli bir spor, bunu karşılayabilecek bütçesi olmayan ya da sponsor desteği olmayan bir sporcu hiç bu hayale kapılmasın. “Ben yetenekliyim birisiyim, beni fark ederler” durumu, ne yazık ki bu ülkede geçerli olan bir durum değil. Gelip bizleri bulsunlar yönlendirir ya da yardımcı oluruz. Yaş sınırı yok ve 3 tekerlekli bisiklet sürebilen her çocuğa göre bir kategori var. Yani gönlünüzden geçtiği sürece, gerekli destek ve yoğun bir çalışmayla aşılamayacak engel ve hatta kazanılmayacak yarış yoktur. Yeter ki isteyin!


Şimdi iki sene öncesine gidelim, 2013 yılında Türkiye Motosiklet Federasyonu’nun düzenlediği Türkiye Pist Şampiyonası sonrasında konuşan CMS Yönetim Kurulu Başkanı Berat Ösen “Eypbike, Tolga Uprak ve CMS olarak Racing Academy projesinden” bahsetmişti. Bu proje ile ilgili bir girişimde bulunuldu mu?


CMS ile sponsorluk anlamında bu yıl birlikte değiliz, ancak projelerimiz diğer bir yandan sürüyor, önümüzdeki sezonlarda bunu birlikte hayata geçireceğiz.



Gerçek Bir Yarışçı: Tolga Uprak



Gelecek nesillere ışık olacak bir Rider Academy kurmayı düşünüyor musun? Böyle bir düşüncen varsa, bu konuda girişimlerin neler?


Elbette düşünüyorum, hatta çok sevdiğim birinin böyle bir Rider Academy projesi var. Umarım o da birkaç yıl içerisinde bu hayalini gerçekleştirir, biz de destek oluruz.


Gelecekte yapmak istediğin projelerin var mı? Yurtiçi, yurtdışı projelerin nelerdir? Hangi yarışlara katılmayı düşünüyorsun?


Her yıl biraz daha yavaşlayacağıma hızlanıyorum ve bir Avrupa Şampiyonası’nda iki sezon yarışmak şu anki planlarımın bşında geliyor ve yurt dışı eğitim programına ağırlık vermek istiyorum.


Hayırlısı olsun, inşallah hepsi gerçekleşir. Bu camiada bir idolün var mı? Ve MotoGP ‘ deki favorin kimdir?


Benim bir tek idolüm var; o da Toprak Razgatlıoğlu. Moto GP’de ise Casey Stoner dönsün diye bekliyorum, bu tiyatroyu ancak o bitirir.


Motor yarışçısı olarak gerek federasyondan gerekse sponsorlarından yeteri kadar destek alıyor musun?


Ne yazık ki federasyondan herhangi bir destek almıyoruz. Sadece gelip yarış düzenliyorlar. Aslında birebir iletişimde hepsi güzel ve düzgün insanlar, ama federasyon çatısı altında iken bize aynı değeri gösteremiyorlar. Biz Eypbike ailesi olarak kendi imkanlarımızla yarışıyoruz. Sponsorumuz Aprilia Marka.


Son olarak eklemek istediğin bir şey var mı?


Sevgili Motoron ailesine teşekkür ederim. Ayrıca destekçimiz ve takipçimiz olan herkese teşekkürler.􀀟

İLGİLİ HABERLER
İzmir Park’ta Tolga Uprak Aprilia RSV4 ile yine birinci!Türkiye Pist Şampiyonası'nın 3. Ayak yarışı İzmir Ülkü Yarış Pisti'nde yapıldı..
Tolga Uprak Üçüncü Kez ŞampiyonTolga Uprak, Türkiye Motosiklet Federasyonu’nun düzenlediği 2014 Türkiye Pist Şampiyonası’nda üst üste üçüncü ....
Türkiye Pist Şampiyonası 19-20 Nisan'da İzmir Park’ta koşulacak.Türkiye Pist Şampiyonası'nın ikinci ayağı 19-20 Nisan 2014 tarihlerinde İzmir Park’ta yapılacak. .
Uprak Dünya Süperbike Şampiyonası'nda Yarışacak2012 Türkiye 1000 cc A grubu ve TMF GP Şampiyonu Tolga Uprak Dünya Şampiyonası'nda mücadele edecek..
Türk Yarışçılar Avrupa'da!Türkiye Pist Şampiyonasının başarılı yarışçıları Tolga Uprak ve Sezgin Güney Belçika Francorchamps mücadelesin....
Tolga Uprak Polonya'da 9.2012 Türkiye Şampiyonu Tolga Uprak UEM Alpe Adria Şampiyonası Polonya yarışına katıldı..