Hayra Alamet Değişimler…

Hayra Alamet Değişimler…

Motosikletle yüz yılı aşkın süredir iç içe olan batılı ülkelerle kıyaslarsak, motosiklet dünyamız hala ergenlik çağında diyebiliriz. Ergenlik çağında beklendiği gibi gelgitleri olan, atarlı ama bir o kadar da zayıf ve çelimsiz motosiklet dünyamız yavaş yavaş gelişecek derken, son yıllarda hızla değişmeye başladı.

01 Ağustos 2015
Cadde motorcuları gitti, pist motorcuları geldi.
İsmini İstanbul Bağdat caddesi boyunca gidip gelen motosiklet kullanıcılarından alan bu “hızlı” motorcular kayboldu; yerine özel motosiklet eğitimi almış, profesyonel olarak yarışmasalar bile hız tutkularını yarış pistlerinde tatmin eden motorcular geldi.
 
Mobiletler gitti, scooter’ler geldi.
Özellikle kırsal bölgede çok yaygın olarak ulaşım amacıyla kullanılan mobiletler, kentleşmeyle birlikte yerini, pratik kullanımı ve konforu nedeniyle scooter’lere bıraktı.
 
No-name Çin motosikletleri gitti, dünya devleri geldi.     
Beyazeşya satıcıları eliyle tüm Türkiye’ye yayılan, yedek parçası olmadığı için bozulunca tamiri yedek parça olarak kullanılan motosikletler gitti, yerine üretim gücüyle dünyanın önde gelen markaları geldi.
 
Mahalli motosiklet festivaller gitti, ulusal festivaller geldi.
Belediye başkanının gençliğinde motosiklet kullanması nedeniyle desteklediği panayır tadındaki yerel motosiklet festivalleri gitti, yerini ulusal çapta, devletin resmi organlarının desteğini almış, profesyonel etkinlik şirketlerinin de devreye girdiği festivaller aldı. 
 
Tek tip motosiklet kulüplerine özel motosiklet kulüpleri eklendi.
Sadece motosiklet kullanıcısı olmanın yeterli olduğu kulüpler yetmedi, aynı tip, aynı marka veya model motosiklet kullananların bir araya geldiği kulüp ve dernekler kuruldu.
 
Yetkin olmayan yetkili servisler gitti, nitelikli servisler geldi.
Kenar mahalledeki bir oto sanayiinde farklı markaları bünyesinde barındıran yetkili servis tabelaları kaldırıldı. Her bir marka denetim altında tuttukları belli standartlara sahip nitelikli servisler açmaya başladı. 
 
Özel tamirhaneler, garajlar kuruldu, tamircilik hobi oldu.
Motosiklet tamiri yolda kalmamak için öğrenilirken, şimdi eski motosikletleri toplamak, kendine özgü “costum” motosikletler yapmak,
motosiklet sohbetlerine mekan yaratmak için özel garajlar kurulur oldu.  
 
Yurtiçi gezilerinin yerini yurtdışı motosiklet turları aldı.
Sadece ülke sınırları içinde motosiklete binildiği, üç dört ülkelik turların “motosikletle dünya turu” klişeleriyle duyurulduğu günler geride kaldı. Motosiklet üzerinde deneyim kazanan yüzlerce motosiklet kullanıcısı her yıl dünyadaki farklı motosiklet rotalarında yol almaya başladı. Hatta motosikletli tur rehberliği profesyonel iş haline geldi. 
 
Motosiklet dünyası sözkonusuysa bunlara benzer daha birçok olumlu gelişmeden söz edebiliriz. Yeterli mi? Elbette yeterli değil; yanlışlıklar yok mu, elbette var! Ama gün, alacakaranlıkta ışığa dönme günü, umutlu olma günü!
 
Motorunuzun ve yaşam sevincinizin hep “on” olması dileğiyle…
 
İLGİLİ HABERLER
Euro Be, Kim Tutar Seni! Motosiklet pazarının ritmini belirleyen Euro bölgesi, motosiklet dünyasının kalbi olarak adlandırılır. Amerik....
Binbir Surat!Bilişim teknolojilerinin etkisiyle motosiklet üretiminde hız çağını yaşamaya başladık. Bilgisayarlar hayatımız....
Algı Operasyonu!Türk motosiklet sektörünün en önemli problemlerinden biri, motosiklet üzerindeki yerleşik algıdır. Türk toplum....
Kafayı mı yedin sen?Ne kadar zamandır düşünüyordun, aklına geldikçe kıpır kıpır ediyordu için. Sonunda kesin kararını verdin ve mo....
Mevzubahis Vatansa, Gerisi Teferruattır!Bu sayfalarda her fırsatta motosiklet sektörünün durumunu analiz ediyor, gelişmeleri masaya yatırıyoruz. Dünya....
Derdin Ne Senin?Türkiye’de yoldan geçen herhangi bir motosiklet kullanıcısını çevirip sorsanız; motosikletin avantajları ve de....