Hız Bağımlısı Seppster 3 Speed

Hız Bağımlısı Seppster 3 Speed

Tgs-Motorcycle tasarımcısı ve firma ortağı Tobias Guckel, göz alıcı bir yapıta daha imza attı. Sıfırdan yaratılan bu custom motosiklet Avrupa Şampiyonası’nda 10. oldu. Biz de bu ayki Custom Choppers sayfalarımızda Sepsster 3 Speed Junkley’e yer verdik.

14 Mayıs 2014 Yazı:Ahmet Köseoğlu, Fotoğraflar:Frank Sander

Babaannemin ismi “Hatice” daha önce de Seppster 2 Ice Racer modeliyle misafirimiz olan Tobias Guckel’in yeni tasarımına pek gitmedi gibi... Zaten o özlü söz de böyle değildi galiba. Boş verin; bizi bu haliyle daha iyi anlattı. Chopper Custom köşemizi takip edenler daha önce sayfalarımızda yer verdiğimiz Seppster 2 Ice Racer’i hatırlayacaklardır. Çivili lastikleriyle dikkatleri üzerine çeken Ice Racer, geçtiğimiz yıl Dünya Şampiyonası’nda üçüncülüğü elde etmişti. Yeni tasarımın AMD Avrupa Şampiyonası’nda ilk 3’e girememesinin nedeni ise -bize göre- önceki modele olan benzerliği. AMD Şampiyonası’nda oy kullanan tasarımcılar ve custom severler daha önce görmedikleri bir şeyler arıyorlar. Fakat yine de Seppster 3’ün 2009 yılında üç ayrı şampiyonada birinciliği olduğunu belirtelim.

 

Hız Bağımlısı Seppster 3 Speed 

 

Seppster 3 Speed Junkley’e baktığımızda öncelikle boyasının kalitesi dikkat çekiyor. Beyaz, yeşil ve altın sarısı renkler motosiklete oldukça göz alıcı bir hava kazandırmış. Seppster 3’te neredeyse yürüyen aksamın tüm parçaları motosikletin sol tarafında düşünülmüş. Önde tek kollu çatal (ve mecburen disk fren de), arkada kullanılan tek kollu maşa ve maşanın iç tarafında disk fren, dış tarafında ise dişli, kayış aktarmalı Indian şanzıman ve hava filtresi dâhil olmak üzere solda. Böylece sağ tarafta oldukça temiz bir yüzey elde edilmiş. Fakat haliyle motosikletin ağırlık dengesi bozulmuş. Tobias dengeyi yeniden sağlamak için motoru şasinin sağına doğru kaydırmış. Böylece Seppster 3, yolda kullanılabilir bir tasarım olmuş.

 

Hız Bağımlısı Seppster 3 Speed

 

Sepsster 3’ün yarışçı ruhunu desteklemesi için “Street Fighter” tarzı bir sele kullanılmış. Gidona erişmek için uzun deponun üzerine yatmak gerek. Ayaklıklar da oldukça arkada. Yani Seppster’i kullanmak isterseniz mecburen yarış pozisyonuna giriyorsunuz. Tobias tasarımında, fren ve elektrik kablolarını ustaca saklamış ve Seppster 3’e hem ön hem de arka süspansiyon düşünmüş.

 

Hız Bağımlısı Seppster 3 Speed