HONDA CRF250L

HONDA CRF250L

Düşük bütçeler için kaliteli Enduro

23 Haziran 2013 Yazı: Sanço Panço

Epeyce bir süredir Honda Türkiye’nin sayfasında “CRF250L, pek yakında...” gibisinden bir yazı var. Herkesin ilgisini çeken bu araç gerçekten de Şubat Fuarı ile birlikte Türkiye’de piyasaya girecek. Peki nedir ne değildir bu model? Işıkları olan kros motoru mudur? Spesyal, yarışa uygun arazi motoru mudur? CRF250L, Honda’nın amatörler için ürettiği düşük bütçeli bir enduro motosiklet.

 

HONDA CRF250L

 

Motoru çok vahşi değil; 23 beygir güç üretiyor, su soğutmalı, tek silindirli bir 250’lik. Üzerinde sinyaller ve far tertibatı var, dolayısıyla bir spesyal değil. Çok özel olmadığı için de fiyatı ucuz. Honda’nın Tayland’daki fabrikasında ürettiği bu model, halen CBR250R’da kullandığı tek silindirli motoru kullanıyor. Honda bayilerinden edindiğimiz bilgiye göre motorun fiyatının 4.000 euro civarında olması bekleniyormuş.

 HONDA CRF250L

 

Kawasaki’nin de sattığı benzer özelliklere sahip KLX’in 5.000 euro fiyatla satıldığı düşünülürse, Honda’nın fiyatı oldukça avantajlı sayılabilir. Motoru Milano’daki son EICMA Fuarı’nda görme şansımız oldu. 21 inç ön 18 inç arka tekerlekler araziye de uyum sağlayabilmesine olanak verecek gibi. 144kg.’lık ağırlığı da fena değil. 80’li senelerin meşhur XR250’sinden de esintiler taşımasına rağmen motorun tipi oldukça modern, malzemesi kaliteli görünüyor. Basın gününde yapılan sürüşte, devir göstergesi olmadığı için devrin bilinmediğini, ancak motosikletin rahatlıkla 145 km/s. hıza ulaştığı bildiriliyor. Oldukça basit ancak zengin içerikli bir gösterge grubu var. Tamamıyla dijital olan göstergede, benzin durumu, hız, saat, iki tripmetre ve uyarı ışıkları bulunuyor. Hepsi son derece okunaklı. Devir ve hararet göstergeleri yok.

 

Yağ değişiminin 12 bin kilometrede veya senede bir, sübap kontrolünün 24 binde bir, iridyum buji değişiminin ise 48 binde bir yapılacak olması, motoru gerçekten bir “endurodayanıklı” motor yapıyor, maliyetleri de düşürüyor. Getirebileceğimiz tek eleştiri selenin iki kişi için biraz kısa görünmesi. Bunu da deneyip görmek lazım. Bunun haricinde Honda yine kullanıcı dostu bir motosiklet yapmış gibi görünüyor. Fuarda başında buluşmak üzere...

 

HONDA CRF250L İlk İzlenim yazısı Motoron Şubat 2013 sayısında yapılmıştır. Online olarak testin tamamına ipad, iphone ve android cihazlarınızdan uygulamamızı indirip Şubat 2013 sayısından erişebilirsiniz.

 

Apple Store İçin Tıklayınız.

 

Android Market İçin Tıklayınız.


Motoron Mayıs Sayısını Basılı Halini Satın Almak İçin Tıklayınız.


İLGİLİ HABERLER
2017 Honda Rebel ile Asi Özgürlüğe Bir Adım! Custom, havalı ve taze 2017 Honda Rebel, eski ve yeni tarzın karışımı, sempatik ve özgün bir model olarak orta....
Test: Honda’nın Orta Siklet Seyehat Motoru: Crossrunner 800xEski Crossrunner öldü, yaşasın yeni Honda Crossrunner 800x!.
Two Brothers Honda CBR 600RR (2013-2015) Black Series Egzoz.
GIVI TNH1144 Honda CRF1000 Africa Twin (16) Koruma Demiri.
2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016Yeni 2017 CBR1000RR Fireblade burada ve bu sefer gerçekten iddialı!.
2017 Honda CRF250 Rally - EICMA 2016 Honda, 2015'de Africa Twin ile başladığı Gerçek Macera deneyimini, 2016'da CRF 250 Rally ile devam ettiriyor. .