İlk Elektrikli ATV, Artega Karo!

İlk Elektrikli ATV, Artega Karo!

2007 senesinde faaliyetlerine başlayan ve spor arabalar üreten Alman firma Artega, 2015 Frankfurt Motor Show’da elektrikli Artego Karo ATV’yi gözler önüne çıkardı.

05 Ekim 2015 Yazı:Özlem Köseoğlu

Elektrikli dört teker Karo’da adeta bir jet skinin, ATV’nin ve scooter motosikletin havası harmanlanıp sunulmuş durumda. Çift kişilik ve yollarda keyif vadeden tam bir eğlence aracı!

 

Karo konsept ATV, 208x130x115 cm ölçülerinde ve 145 cm lik bir aks mesafesine sahip. Eş zamanlı yüksek bir motor performansına sahip olan kalbi, 5.3 kwh lık lityum-iyon bataryalar ile hayat buluyor. Bu motor da gücü arka tekerleklere veriyor. Artega, motoru ve elektronik olarak sınırlandırılan maksimum hız seçeneklerini, Alman motosiklet ehliyet düzenlemelerine göre bir araya getirmiş. En üst seviyedeki motor ünitesi, sürekli 23 beygir güç, maksimumda 51 beygirlik bir güç ve 100 nm tork sunuyor. Artega, 4.5 saniyede 80.50 km/h lik bir hız öngördüğü ATV için maksimum hızı 105 km/h olarak tayin etmiş.


İlk Elektrikli ATV, Artega Karo!

 

“Yol ATV” si ve “Eğlence Aracı” olarak ilan edilen Karo, suskun bir commuter gibi görünse de içinde ayrı bir hafta sonu kaçamağı havasını barındırıyor. Alçak şasisi, fiberglas gövdesi adeta bir yarış arabası tasarımından ilham alınmış ve üzerindeki bir ya da iki sürücü ile go-kart hissi vermek üzere dizayn edilmiş. Yüksek seviyede çelik takviyeli olarak araca entegre edilmiş ayak korumaları güvenliği bir adım daha ileri götürüyor ve çamur sıçramasına karşı koruma sağlıyor. Ayrıca yüksek çözünürlüklü dijital gösterge paneli de sistemle ilgili bilgi okumaya yardımcı oluyor.


İlk Elektrikli ATV, Artega Karo!


Karo’da aynı zamanda akıllı telefon ya da bağlanmış diğer cihazlar sayesinde müzik dinlenebilen, su geçirmeyen bir Bluetooth hoparlör bulunuyor. Bu Karo’nun hem içerisinde ya da dışarısında taşınabilir bir hoparlör.

 

Kolayca şarj edilebilmesi için 3-kw şarjı ve kablosu, aracın panelinde yer alıyor. Artega, araca yaklaşık 2.5 saatlik bir şarj zamanı öngörmüş. Ayrıca Artega’nın bu konsepte inandığı ve üretime gireceğini düşünerek hazırladığı konuşuluyor.