İstanbul Park...

İstanbul Park...

Geçtiğimiz yılın Aralık ayında Türkiye Motosiklet Federasyonu adına bazı ülkelerdeki pistlerde yarış planlamaları yapma amaçlı kısa süreli bir seyahat yaptım. Viyana’ya uçtuktan sonra kiraladığım araçla, Slovakya, Macaristan, Hırvatistan ve Yunanistan’daki pistleri yerinde inceledim, yarış koşulları hakkında bilgi aldım. Bu seyahatimde KMSK adına Özdem Veli Erdem yer aldı.

21 Temmuz 2016

İlk olarak Bratislava’daki pisti ziyaret ettik. Slovakya’nın başkentine yakın bir bölgedeki bu tesiste gözümüze ilk çarpan dört katlı bir otel ve hemen yanında yer alan restoranı idi. Piste yarış için gelen hemen herkes bu otelde konaklama yapabilecek, yemekle ilgili herhangi bir sorun yaşamayacaktı.



Pistin direktörü, finans meneceri ve halkla ilişkiler sorumlularıyla kahve eşliğinde toplantı yaptık. Toplantımız pisti tamamen gören bir binada gerçekleşti. Bu tesis, bir yarış için ne gerekiyorsa hemen her ihtiyacın karşılanacağı şekilde tasarlanmış.



Konuşmanın daha başında “Sizde İstanbul Park gibi muhteşem bir pist varken neden burada yarış yapmak istiyorsunuz?” sorusu ile karşılaştık. Bu bizi şaşırtmadı. Böyle bir piste sahip olduğumuzu, fakat yarışçılarımızın Avrupa topraklarında bulunan diğer pistlerde başka sporcularla beraber yarışmalarının motosiklet sporlarının gelişimini kamçılayacağını söyledik.



Pistin uzunluğu ve genişliği uluslararası düzeyde her türlü yarışın düzenlenmesini karşılar özellikteydi. İsteklerimizi bildirdik. Onlar çalışmalarını yapıp daha sonra tekliflerini bize gönderdiler.



Ardından Macaristan’a ulaştık. Orada da benzer özellikte idi her şey. Hırvatistan ve Yunanistan incelemelerini tamamladık. Şimdi İstanbul Park’a gelmek istiyorum:



Bu pist, ilk olarak Formula 1(F1) yarışları için tasarlandı. Aynı özellikler motosiklet yarışları için geçerli olduğu için motosiklet ailesi bundan çok memnun kaldı. Hem F1 ve hem de MotoGP yarışları burada yapıldı. Dünya, zaten bildiği İstanbul’u bu defa hızın üstadlarını izleme şansı buldu.



Pistin yapısı, mesafesi, optimal genişliği, seyirci tribünleri, araçlar için uygun otopark yerleri, sosyal ofisleri, ulaşımda otoyol genişliğindeki yolları ve diğer özellikleri ile muhteşem bir pist aslında...



Çok küçük bir anlaşmazlık veya yanlış anlaşılmadan kaynaklandığına inandığımız bir pürüz nedeni ile motosiklet pist yarışlarını burada yapamıyoruz. Pist yarışları ya İzmir’de ya da komşumuz Yunanistan’ın Serez şehrinde yapılıyor. Artık bu güzel ülkenin en muhteşem şehrinde yarışmak istiyoruz. Bu dilek yalnızca benim değil, tüm yarışçılar ve onların seyircilerinden geliyor.



Orada yapacağımız yarışlar çeşitli medya şirketleri tarafından daha kolay izlenebilecek, televizyonlarda yayınlanacak ve en önemlisi, sporcularımız çok güvenli bir pistte yarışıyor olacaklar.



Anlaşmazlıkları sona erdirip, çözüm odaklı girişimleri yapıp gelin şu pistte yarışalım. Orada buluşalım. Hızın doruklarını yaşayıp, keyfimize yeni ufuklar açalım. 􀀟

İLGİLİ HABERLER
Motosiklette Yeni DönemTürkiye Motosiklet Federasyonu Başkanını seçmek için 26 Ekim 2016 günü genel kurul çalışmalarını tamamladı. Me....
Motosiklet Programları.
Motosiklet Kullanıcıları CemiyetiBana öyle geliyor ki, çok yakında ülke çapında bir “Motosiklet Kullanıcıları Cemiyeti” kurulacaktır. Çok farkl....
Nasıl Bir Federasyon?Olağanüstü günler yaşıyoruz. Hayat devam ediyor. Motorlar yollarda. Bazı arkadaşlarım Avrupa’nın çeşitli ülkel....
Motosiklet.. Sen De Sür!Mayıs ayının ilk haftasonu kadınlar için mot osiklet sürme günü olarak kutlandı. Haziran ayında, bu defa “moto....
Motosiklette Ne Kadar Başarılıyız?Bazen şapkamızı çıkarıp masaya koymamız gerekiyor. Bir tek Kenan ve Toprak’dan söz etmemiz yeterli midir? Rodi....