Kırmızı Şeytan

Kırmızı Şeytan

Kırmızısı tamam da neden “Şeytan” ?

12 Ağustos 2013 Yazı:Ahmet Köseoğlu, Fotoğraflar:Frank Sander

Kırmızısı tamam da neden “Şeytan”?

 

Aslında Sinister Industries’in işletmecisi John Shoep gördüğünüz bu kırmızı Chopper’a ünlü Amerikalı oyuncak devinin ismini vermiş “Radio Flyer”. Ancak sadece başlıkları okumakla yetinenlerden biri değilseniz birazdan neden “Şeytan” yakıştırmasını yaptığımızı öğreneceksiniz! 

 

Kırmızı Şeytan 

John Shope’s Sınıster Industries’in (www.sinisterindustries.com) kurucusu ve işletmecisi John Shope, Arizona Scottsdale’deki en iyi custom motosiklet üreticisi. Bazılarının “sanatçı” olarak sıfatlandırdığı John Shope yaratıcılığının nereden geldiği sorusuna “Motosiklet yiyip, motosiklet içip, motosikletle uyuyorum” diyerek cevap veriyor. “Tasarımlarımın özgün ve kullanışlı olmalarının dışında şaşırtıcı olmalarına da önem veriyorum” diyen John, bu işe ilk olarak 1980ler’de Harley-Davidson motosikletleri modifiye ederek başlamış.

 

Şaşırtıcılık, John Shope’nin Radio Flyer tasarımında da başrol oyuncularından biri. Tasarımda kullanılan kırmızının tonu custom motosikletlerde çok tercih edilen bir renk değil. Ancak ön çatal, egzoz boruları ve yer yer motor bloğunda kullanılan bronz renkle birlikte, jant tellerinde, depoda, çamurlukta ve selede kullanılan beyazlar motorun kırmızıya boğulmasını engellemiş. Hatta Radio Flyer’a sportif bir hava vermiş.

 

Kırmızı Şeytan

 

Genel görünüm itibariyle akıcı hatlara sahip tasarımın deposunun her iki tarafında aerodinamik boşluklar var. Bu boşlukların ne kadar gerekli oldukları tartışılır ancak depoyu fulleme maliyetini düşürdükleri kesin. Sırası gelmişken çamurluk, depo, egzoz boruları, şasi, gidon ve yağ karterinin tamamen John Shope tarafından el yapımı olduklarını belirtelim.

 

Kırmızı Şeytan

 

Radio Flyer’ın farı ve gidonun solunda yer alan ayna dizaynı (yeterince kullanışlı olmasa bile en azından bir ayna mevcut) motosiklete yakışmış. Şık ön çataldan da çok konfor beklememek gerek. Önde kullanılan tek disk fren, 2000 cc’lik modifiyeli motora sahip Radio Flayer’i ne kadar iyi durdurur bilemem fakat daha önce gördüğümüz hiç ön freni olmayan modellerden sonra bu da birşey... Arkada ise aynı zamanda dişli görevi gören disk fren tasarımı kullanılmış. Bu dişli-disk tasarımı arka tekerleğin bir tarafının boş olmasına izin vererek jantın daha iyi ortaya çıkmasını sağlıyor.

 

Kırmızı Şeytan

 

Ne? Bunlar size şaşırtıcı gelmedi mi? O zaman buyurun... Radio Flyer’ın asıl sürprizi alışılmışın dışında öne doğru uzanan egzoz borularında gizli. İşte “şeytan”’ın sırrı da zaten orada yatıyor. Dikkatlice bakacak olursanız egzoz borularının tam uçlarına doğru birer kırmızı elektrik kablosu uzandığını fark edeceksiniz. O kabloların ucunda da birer buji yani ateşleyici var. Egzoz borularının içerisine verilen yanıcı gaz egzoz dumanıyla birlikte dışarıya atılırken bu bujiler yardımıyla ateşleniyor ve o iki egzoz borusu bir anda lav silahına dönüşüyor. Bu tasarım da tamamen John Shope’ye ait.

 

Kırmızı Şeytan

 

Bu egzozların ne işe yaradıklarını John’un kendisini teker yaparak geçen Hayabusalı arkadaşını nasıl cezalandırdığını Moto Video köşemizde bulabilirsiniz.