Kral Arthur ve Sir Lancelot

Kral Arthur ve Sir Lancelot

Kral Arthur’un Yuvarlak Masa Şövalyeleri’nden biri: Sir Lancelot'un metal ve benzine bulanmış hali...

12 Ağustos 2013 Yazı:Ahmet Köseoğu, Fotoğraflar:Horst Roesler

Sir Lancelot’u yaratan Sick Bastard Choppers’ın kurucusu ve ekibin başı, Dog Bite (Köpek Isırığı) lakaplı Dan Dausey. Aynı zamanda tasarımcı olan Dan Dausey: “Kendimi bildim bileli chopperlere hayranım ve işim beni heyecanlandırıyor” diyor. Ekibin diğer demirbaşı ise sayısız ödül sahibi, The Kida (Çaylak) lakaplı usta ve tasarımcı Armindo Alves. Armindo Alves’in metal üzerindeki yeteneği muazzam. Mankenlik, oyunculuk ve moda tasarımcılığı gibi birçok farklı iş tecrübesinin olduğunu belirten Armindo; “Sonunda, hayatımın geri kalanını bu işte geçirmeye karar verdim.” diyor. Sick Bastard Choppers’ın "özel" tasarımcısı Adam Canni, boyacısı ise metal üzerinde 18 yıllık deneyim sahibi Dennis Verga.

 

Kral Arthur ve Sir Lancelot

 

Sick Bastard Choppers ekibi, 5000 saatlik bir emek neticesinde ortaya çıkardıkları motosiklete; savaşta ve barışta ideal kralın simgesi, efsanevi Kral Arthur’un, Britanya Krallığı’nı korurken en çok güvendiği kişinin, -yine efsanevi bir şahsiyet olan- Fransız askeri Sir Lancelot’un (Lancelot du Lac- Gölün Şövalyesi) ismini vermiş.

 

 Kral Arthur ve Sir Lancelot

 

Motosikleti dikkatlice incelediğinizde Sir Lancelot isminin, daha projenin başında belirlendiğini görebilirsiniz. Motosikletin jant tasarımlarında, ön çatal ve arka maşasında, şasisinde, gidonunda ve tabi ki özellikle deposunda yenilmez şövalye Sir Lancelot’un ruhunu görmek mümkün.

 

 Kral Arthur ve Sir Lancelot

 

1700 cc’lik Accurate Engineering Knucklehead (Harley-Davidson devşirmesi) motoruyla göz dolduran Sir Lancelot’ta 6 vitesli şanzıman kullanılmış. Ön tarafta tek kollu çatal başlangıcı biraz kaba gibi görünse de arkada kullanılan tek kollu maşanın, War Eagle (Savaş Kartalı) güzelliğine hayran kalmamak elde değil. Ön ve arka süspansiyon tamamen gizlenmiş. Depodaki balık sırtı yapı, tasarımında oldukça büyük emek ve işçilik barındırıyor. Motosikletin alışılmışın dışındaki “War Eagle Soft Tail” şasisi de ön kısımdaki sivri boynuzu ile “yaklaşmayın” der gibi duruyor. Sir Lancelot’un “Tehlikeliyim” diye bağıran diğer unsurları ise; gidon uçları, ayaklıkları ve sivri ok tasarımlı vites kolu. Doğrusunu isterseniz o vites kolunun portatif yapıda olup olmadığını merak ettik. Eğer öyleyse bizdeki "haydarın" yerini kolayca alır... Tek kollu maşanın tuttuğu arka tekerlekte fren diskini aramak yersiz çünkü fren diski ön zincir dişlisinin arkasına gizlenmiş.

 

 Kral Arthur ve Sir Lancelot

 

Sick Bastard Choppers’ın boyacısı Dennis Verga; “Sir Lancelot’u boyarken şövalyelere yakışan metal renginden başka bir renk aklıma bile gelmedi.” diyor. Gerçekten de Kawasaki yeşili zırhı olan bir şövalyeyi ben de düşünemiyorum. Ama mat siyah da fena olmazdı sanki. Yoksa o da çizilir miydi? Edebi efsane Yuvarlak Masa Şövalyesi Sir Lancelot’un  tek kusuru kralının hanımına (Lady Guinevere) aşık olmasıydı. Sick Bastard Choppers’ın müthiş tasarımının tek kusuru ise üzerinde Lady Guinevere’ye yer olmayışı. Sick Bastard Choppers: www.sickbastardchoppers.com

 

Kral Arthur ve Sir Lancelot

Eagle War özel şasi sayesinde Sir Lancelot’un motor bölümünde sade, bir o kadar da şık bir görüntü elde edilmiş. Vites kolu tasarımında ise Orta Çağ şövalyelerinin kullandığı mızraklardan ilham alınmış.

 

Kral Arthur ve Sir Lancelot