KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi

KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi

2017 MotoGP sezonu öncesinde çeşitli testlerle geliştirilen ve testleri devam eden RC16 hakkında genel bilgi ve test sürücüsü Mika Kallio’nun fikirlerine göz atalım. Bu arada markanın Moto2 projesinin de resmi olarak açıklandığını belirtelim.

16 Eylül 2016 Yazı:Özlem Köseoğlu

MotoGP’nin Avusturya raundunda Red Bull Ring Spielberg’te KTM sonunda MotoGP projesi “KTM RC16”yı resmi olarak sunmuştu. Pek çok basın bildirisi ve fotoğraflar eşliğinde aylar süren testler gerçekleşmişti. Temmuz ayında Red Bull Ring’te KTM’in de katılımıyla özel MotoGP testi yapılmıştı. Fakat 14 Ağustos tarihindeki Avusturya GP’sinde, markanın takipçileri ve medya ilk defa motosikleti yakından görme şansına erişmişti. Bu model hakkında birkaç sürpriz olduğunu belirtmek lazım: 1000cc V4 motor, basınçlı hava valfi, çelik boru (trellis) kafesli şasi ve alüminyum arka masa. Frenler Brembo iken süspansiyonlar WP ve egzoz ise Akrapovic’ten. Elektronik aksam ise MotoGP Magneti Marelli Elektrik Kontrol Ünitesi.


KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi


KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi

Test Sürücüsü Mika Kallio

Yüksek Rakamlar

Nispeten daha ilginç olanı ise maksimum motor devri ve beygir gücü rakamları. Tork, beygir gücü ve devir değerleri gibi tüm resmi rakamlar ne yazık ki her zaman aynı ve güvenilir olamıyor. KTM, RC16’nın 250 ile 270 rakamları arasında bir beygir gücü ürettiğini iddia ediyor, çoğu MotoGP motorunun 260 ile 275 beygir güç ürettiğine inanıldığı gibi RC16 da muhtemelen % 10 fazlasını üretebildiği düşünülebilir. Tüm bunlar tabii ki ezberden yazdığımız bilgiler değil. Pistten gelen raporlar, KTM’in maksimum hızdan geri kalmadığı yönünde. Fakat buna rağmen Test Sürücüsü Mika Kallio, bir grup muhabire halen Ducati’nin biraz daha altında olduklarına inandığını iletip “Motor tarafında, iyi bir seviyedeyiz. Hala geliştirecek kısımlarımız var, şu anda Ducati açıkça en hızlı motosiklet, biz henüz oraya ulaşamadık fakat diğer motorlara çok yakınız. Çıkış tarafında, arka yol tutuşu geliştirmemiz gerekiyor. Motorda çokça güç var, fakat çıkış tarafında, potansiyelin hepsini kullanamıyoruz. Herkes, bu konuda Ducati’nin iyi olduğunu görebiliyor.” açıklamasını yapmıştı.


KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi

Testler Esnasında RC16


KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi

Sebastian Risse

 

KTM Teknik Direktörü Sebastian Risse ise 90 derecelik V4 motor ile güçlendirilmiş RC16 hakkında sözlerini seçerek konuşuyor: “Motor tasarımı, bir fabrika mühendisliğinden beklenene yakın kalitede. Motor ateşleme konusunda henüz netleşmeyen konular olduğunu söyleyebilirim. Özellikle elektronik aksam ile ilgili olarak bunun sadece ateşleme ile ilgili olmadığını belirtmeliyim ve bu konuda daha yapacak çok şey var.”


KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi


KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi


Şasi – Süspansiyon: Red Bull ve kendi turuncu renkli üniforması ile giydirilmiş KTM RC16’nın, pistteki diğer motosikletlerden iki büyük farklı süspansiyon ve şasi özellikleri bulunuyor. KTM, pistte herkesin kullandığı Öhlins haricindeki WP süspansiyonlarını kullanan tek motosiklet olacak. Ayrıca yine pistte alüminyum şasi üzerine kafesli çelik şasi kullanan tek motosiklet olacak. Peki, bu KTM için bir dezavantaj olacak mı? Her şeyin ötesinde diğer fabrika motosikletleri aynı şasi ve süspansiyonu bir sebepten dolayı kullanıyor olabilirler. Fakat bir yandan da KTM için Öhlins yerine WP süspansiyon seçimi akıllıca olmuş denilebilir çünkü iki firmanın dahil oldukları her bir yarış dalında birlikte çalışma geçmişleri bulunuyor.


Spielberg’te testler esnasında, KTM RC16’nın, inanılmaz tur zamanlaması yapan en hızlı Ducati’lerden bile birkaç saniye geride olması, halihazırda rekabetçi bir paket olduğunu göstermeye yetiyor.

 

Bu arada şu anki Tech 3 Yamaha takım arkadaşları Bradley Smith ve Pol Espargaro, RC16 model ile 2017 senesinde KTM’in pilotları olacaklar. Bu arada KTM, MotoGP 2016 sezonun finalinde Valencia müsabakasında boy gösterecek.


KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi


Trellis (Kafes) Şasi: Gelecek sezon MotoGP’de KTM için yarışacak olan Pol Espargaro ise bu şaşi konusunda düşüncelerini şu şekilde dile getirdi: “Bu tipteki bir şasi, işe yarayacak mı kontrol etmemiz gerekiyor. Eğer işe yaramazsa çok mücadele vermemiz gerekecek. Düz pistte hızlı giden ve idare etmesi zor bir motosiklet yerine virajlarda iyi iş çıkacak yavaş bir motosikleti tercih ederim. Yamaha ile alışkın olduğumuz şasiden daha sert olacak gibi, bu farklı bir sistem.”


KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi

KTM Group CEO’su Stefan Pierer


Modelin ilk resmi tanıtımında konuşan KTM Group’ın CEO’su Stefan Pierer, “Yarışmak, bizim felsefemiz ve motivasyonumuz. Eğer bu segmente girersek, eminim ki öğrenme yetimiz gelişecek fakat podyuma hatta hayalim olan MotoGP Dünya Şampiyonluğu’na bile ulaşacağız.” açıklamasını yaptı.


KTM RC16 MotoGP ve Moto2 Projesi

KTM Moto2 Yarışçısı

 

Şimdi gelelim KTM’in Moto2 projesine. Bu proje, Brad Binder ve Miguel Oliveira gibi pilotların yer aldığı takımı yöneten Aki Ajo ile 13 Eylül 2016 tarihinde KTM tarafından resmi olarak açıklandı. Bu proje de RC16 gibi, ilgi çekici bazı elementler içeriyor. Bunlar neler mi? RC16 gibi çelik boru (trellis) kafesli şasi, markanın vazgeçilmezi WP süspansiyonlar ve ayrıca Moto2 Honda CBR600RR motorunun teknik özelliklerini barındıran alüminyum arka masa.

 

Öyle görünüyor ki mücadeleci bir WP KTM Moto2 ve KTM RC16 pek çok yarışa seyirci kalmayıp gelecek senenin Moto2 ve MotoGP Dünya Şampiyonası’nda gözler KTM üzerinde olacak.


Daha fazla görsel için: http://www.motoron.com.tr/FotoGaleriDetay/ktm-rc16-motogp/0-677

İLGİLİ HABERLER
Uzatmalı Sevgili: KTM 1190 Adventure TestiUzatmalı sevgili; Bir ayrılıp bir barıştığınız sevgili çeşidine deniyor. Neden mi bu başlığı attım? Bunu anlam....
KTM DUKE 790 Concept - EICMA 2016Yeni Duke konsepti ile Avusturyalı üretici çok iddialı!.
2017 KTM 1290 Super Adventure R - Intermot 20162017 model KTM 1290 Super Adventure R, Köln'de yapılan Intermot Motosiklet Fuarı'nın ikinci gününde ortaya çık....
FIM Supersport 300, 2017 İçin Başlıyor! Yeni FIM Supersport 300 Dünya Şampiyonası, 2017 için resmi olarak duyuruldu. Bu önemli Şampiyona heyecanında ş....
1290 Duke GTÇok değil iki yıl önce, KTM 1290 Duke lansman filmlerinden ve teaserlarından da hatırlayabileceğiniz gibi,144n....
Yamaha MT07, KTM Duke 690 ve Suzuki SV650 modelleri karşılaştımasıMahşerin Üç Atlısı Orta Sınıf Çıplakları Pistte Çarpıştırdık Suzuki SV 650 • Yamaha MT07 • KTM Duke 690 .