KTM RC390 SABREDEMİYOR!

KTM RC390 SABREDEMİYOR!

Resmi olarak tanıtımına yalnızca sayılı günler kala KTM'in yeni giriş seviyesi sporcuları internete sızmayı başardı

18 Aralık 2013

 RC390'ın yolda olduğu haberi uzun zaman öncesinden beri biliniyordu. KTM ilk olarak tanıttığı RC390 Cup ile yeni motosikletin nasıl olacağı ise belli olmuştu. Bu yarış versiyonu RC390 Cup ve standart yol motosikleti olan RC390'ı birbirinden ayıran ufak farklılıklar ise elbette karenajdaki renk ve desen farklılığı ve RC390 Cup'ta aracın yanına uzunlamasına yerleştirelen Akrapoviç egzoz sistemine karşılık KTM'in naked ve sportiflerinden alışıldığı üzere standart RC390'da gövde altına yerleştirlen susturucu.

KTM RC390 SABREDEMİYOR!

RC390

 

KTM yeni sporcusunda 373.2 cc'lik sıvısoğutmalı ve 43 beygir güç üreten tek silindirli bir motor kullanıyor ki bu kardeşi 390 Duke'ta kullanılanın aynısı. Elbette üzerine giydiği yarışçı karenajları sayesinde Duke'a göre biraz daha ağırlaşmış ancak yine de 147 kg'lık ağırlığıyla 43 beygir güce sahip olması onu güç-ağırlık oranında en iddialı motosikletlerden birisi yapıyor. RC390'ın, Duke 390'üzerine yarış tulumu geçirmiş hali olarak ortaya çıkması düşünülüyordu ancak göründüğü kadarıyla RC'nin daha güçlü ve keskin bir yol tutuşu sağlamaya yönelik yepyeni bir şasisi var. Tek parça olan bu şasi üzerinde aynı zamanda çıkartılabilir yolcu pegleri de bulunuyor.

 

Ailenin en küçük üyesi olan Duke 125'te bile RC8'inkini andıran ve bir o kadar da detaylı bir gösterge panelinden sonra RC390'da yetersiz bir gösterge beklemek yersiz olurdu. Yeni modelin LCD göstergesi gerekli olan temel bilgilerin yanı sıra vites ve benzin gösteresi, servis hatırlatıcısı ve shift light gibi ekstra özellikleri de barındırıyor.

  

Turuncu yarışçının tekerlekleri ise yolda daha iyi tutuş sağlayabilmek için mümkün olduğunca geniş tutulmuş. Önde 110/70 R17 arkada ise 150/60 R17 ebadındaki lastiklerle sportif kullanma uygun olduğunu belli ediyor. Motosikletin ağırlığına göre oldukça yüksek olan gücü sebebiyle iyi hızlanacağı ortada ancak KTM motosikletin yine iyi şekilde durması gerektiğini bildiğinden frenleri önde 300 mm'lik disk ve BYRBE marka kaliperlere emanet etmiş ve devre dışı bırakılabilen ABS standart olarak sunuluyor.

 

KTM RC390 SABREDEMİYOR!

Belki de KTM'in bu yeni sportifleri arasında en çok dikkat çekecek olanı kardeşlerin en küçüğü olan RC125. Bu sınıftaki en yaygın motosiklet olan Honda CBR 125R olsa da performans konusunda Yamaha'nın YZF-R125 arkasında kalarak sınıf liderliğini konu sportif kullanım olunca Yamaha'yabırakıyordu. Yeni KTM RC125, YZF-R125 için enbüyük rakip olacak gibi görünüyor. KTM tıpkıRC390'da yaptığı gibi daha sportif bir şasi ile 15beygirlik Duke 125 motorunu birleştirirse RC125şüphesiz küçük yarışçılar sınıfındaki en iddialıadaylardan biri olacaktır.

 

 

KTM RC390 SABREDEMİYOR!

 

 

 

1 MOTOR

Sıvı soğutmalı, tek silindir, 4 zamanlı, 373,2 cc DOHC motor. Maksimum güç 43 bg

 

2 SÜSPANSIYON

Yüksek kalite 43 mm WP ön süspansiyon, arkada da WP süspansion kullanılmış, ayarlı olup olmadığına dair herhangi bir bilgi yok, Eicma fuarında göreceğiz. Bir sonraki sayımızda detaylı bilgileri bulabilirsiniz.

 

3 ŞASELER

Duke şasesi gibi olsa da fotograftan gördüğümüz tamamen yeni bir şase. Duke'den daha kısa bir tekerlek arası mesafesi var.

 

4 GÖSTERGELER

LCD ekranda tüm gerekli bilgiler gözüküyor. Artı olarak vites göstergesi de buna dahil. Servis hatırlatıcı ve vites değiştirme lambası.

 

5 JANTLAR

17 inc ön ve arka jantlarda Metzeler Sportec M5 kullanılmış. Ön, 110/70 R17, arka 150/60 R17.

 

6 FRENLER

Tek disk önde 320 mm, BYRBE marka. İsteğe bağlı devre dışı bırakan ABS.

 

7 EGZOZ

Krenaj altına yerleştirilen egzoz bugüne kadar gördüğümüz en iyi entegre edilmiş egzoz. Egzozun yerleşimi motosikletin hacmine olumlu bir etki gösterdiği gibi ağırlık merkezinin de aşağıya çekilmesini sağlıyor.