Lazareth’in güç gösterisi: LM 847

Lazareth’in güç gösterisi: LM 847

Fransız üretici Lazareth farklı bir yorumla karşımıza çıkıyor.

04 Mart 2016 Yazı:Sabahattin Aluç

Cenevre’de tanıtımı yapılan LM 847, 4.7 litrelik bir V8 Maserati motoruna sahip ve 7000 devirde 470 beygir güç üretebiliyor! 4750 devirde 620 nm tork üretebilen bu tasarımın ilginç yanı ise arkadaki iki lastiğin her biri ayrı bir zincirden güç alıyor olması. Bu sistemin kusursuz çalışmasını sağlamak için de otomatik şanzıman tercih edilmiş. Doğru duydunuz, bu motosikleti kullanırken vites değiştirmeniz gerekmiyor!


Ön tekerler de arkadakiler gibi farklı salıncaklara bağlanmış ve birbirinden bağımsız şok emicilere sahip. Böyle güçlü bir aleti durdurmak için arka frenler geleneksel disklere sahipken, ön taraf için yine alışıldığın dışında bir fren sistemi tercih edilerek fren diskleri jantların üzerine monte edilmiş. 400 kiloluk ağırlığının da gücünden aşağı kalır yanı yok diyebiliriz.



Lazareth’in güç gösterisi: LM 847



Bu motosikletin tasarımı daha önceden tanıdığımız, gücünü V10 Dodge Viper motorundan alan Dodge Tomahawk’a oldukça benziyor. Motorun teknik özellikleri ve oturtulduğu şasinin Yamaha’nın Tesseract konseptine olan benzerlikleri de dikkatimizden kaçmadı. Motorun kuyruğu da doğrudan Ducati 1299 Panigale’den alınmış. Bu parça orijinal haliyle kullanılmış olsa da 2.6 metre uzunluğunda olan bir canavara monte edildiğini unutmamak gerek. İnce detaylara bakıldığında ise Rizoma aksesuarlar görülüyor.




Lazareth’in güç gösterisi: LM 847



Lazareth’in güç gösterisi: LM 847



Lazareth’in güç gösterisi: LM 847




Dört adet Michelin Power Cup Evo ile donatılmış olan LM 847, üç ve dört tekerlekli tasarımların hayat bulduğu bu günlerde, uzun süre hatırlanacak bir yorum olarak yerini almış bulunuyor.



Lazareth’in güç gösterisi: LM 847