Lifan KP150 ile Bir Yıl; Lifan KP150 ile 6.700 km yol yaptık

Lifan KP150 ile Bir Yıl; Lifan KP150 ile 6.700 km yol yaptık

Lifan KP150 ile bir yılı devirdik, bu süre zarfında Lifan KP150 yakıt tüketimi nasıldı? Lifan KP150 kullanıcı yorumları nelerdir? Lifan KP150 ile yaşadığımız herşey yazımızda.

08 Mart 2016 Yazı:Onur Akış, Fotoğraflar:DM

Lifan KP 150 Uzun Dönem test

Bu yıl içerisinde kullandığımız ve kendisinden vazgeçemediğimiz test motorlarımızın başında Lifan KP150 geliyordu. Lifan’ı dere tepe demeden, İstanbul’un her yerinde ve bazen de çevresinde, genelde tek kişi, zaman zaman yolculu olacak biçimde kullandık. 6.700 kilometre yaptığımız motor ile bir yılın nasıl geçtiğini pek anlamadık çünkü motor her türlü yol koşulunda çok keyifliydi.


Öncelikle Lifan dış tasarım konusunda derginin tüm test pilotlarından dolgun yapısı ve detayları sebebiyle tam puan aldı. Motor zayıftan kiloluya hiç bir sürücümüzün altında kaybolmuyordu. Rahat ve kolay kullanılabilir bir yapıya sahip olması sayesinde İstanbul trafiğinde aralara girmek çıkmak çok kolaydı. Her gün geçtiğimiz Boğaz Köprü’sü trafiğinde dahi manevraları ve aralardan geçme imkanları devam ettiğimiz üniversiteye gidip gelirken bize büyük kolaylıklar sağlıyordu. Ön farın sağladığı ışık son derece yeterli, dolayısıyla geceye kalsanız bile hem tasarımı, hem de aydınlatması yeterli olan far sayesinde eve dönüşler kolay oluyordu.




Diğer aksamlara da bir göz atacak olursak, güvenlik açısından ön ve arka frenlerin disk oluşu sürücüye daha fazla güven veriyor. Bu fren sisteminin performasına uygun olarak ön ve arka süspansiyonların da performası gayet yeterli. Ön süspansiyon yeterli kapanma mesafesine sahip, sonunu görmek pek mümkün değil. Arkada ve ortada kullanılan mono-tek süspansiyon, bu sınıfta kolay bulunan bir özellik değil. Dolayısıyla hem konforu, hem de virajlarda sağladığı rijitlik sayesinde daha güvenli yol tutuşu, daha keyifli bir sürüş imkanı sağlıyor. Göstergeye gelecek olursak, sürücünün elde etmek istediği her türlü bilgiyi kendisine sunuyor. Vites göstergesi, devir saati ve dijital kilometre göstegesi bu sınıfta pek bulunmayan özellikler. Göstergelerin tasarımı da son derece şık. Ayrıca sürüş sırasında da oldukça kolay okunabiliyor.



Lifan KP150 ile Bir Yıl; Lifan KP150 ile 6.700 km yol yaptık



6700 km boyunca motoru dağ, taş, ağır trafikte kullanıp biraz zorladığımızı düşündüğümüzden, keyfi olarak yağını iki kere değiştirdik. Ayrı bir yağ filtresi yok, dolayısıyla doldur boşalt yaptık. Her seferinde aldığı 1 litre yağ haricinde başka da bir masrafı olmadı. Herhangi bir yola çıkışımızda, kafamızda hiç bir soru işareti olmadan çıktığımız güvenilir bir motor yapmış Lifan. Görüldüğü üzere bir masrafımız da olmadı. Koruma demiri ve ön cam standart olarak geldiğinden, ekstra masraf olarak şayet isterseniz arkaya bir çanta takabilirsiniz, bunlar da bilindiği üzere pahalı değiller artık. Biz sırt çantası kullanmayı tercih ettiğimiz için bu konuda da sıkıntı yaşamadık. Kış geldiğinde ANLAŞ tarafından verilen kış lastiklerimiz 17 inçlik ön-arka tubeless jantlarımıza çok güzel uydu. Bir kış lastiği yolu daha fazla tuttuğu için performansın biraz da olsa düşmesini, manevranın ise biraz daha ağırlaşacağını bekliyorduk.



Lifan KP150 ile Bir Yıl; Lifan KP150 ile 6.700 km yol yaptık



Lifan KP 150 Yakıt Tüketimi

Ancak beklediğimizin aksine Anlaş çok iyi bir iş çıkartmış. Lastiklerin biraz daha ağır hissedilmesi haricinde motorun performansında bir düşük görülmediği gibi, virajlardaki tutuşu da son derece tatminkar hale geldi. Belki de çoğu insanın merak ettiği ve önem verdiği bir konu olan yakıta gelecek olursak, Lifan KP 150’nin en çok beğendiğimiz diğer bir özelliği de bu konu oldu. KP 150’nin 100 kilometredeki yakıt tüketimi yol şartlarına göre yaklaşık 2 ile 2,5 litre arasında değişiyor. Bu tüketim esnasında zaman zaman 120-125km/s hızlarda gazladığımızı, trafikte atak olabilmek için düşük vites-yüksek devirde sürdüğümüzü göz önüne alacak olursanız, Lifan’ın bu konudaki başarısı bir kez daha anlaşılabilir.



Lifan KP150 ile Bir Yıl; Lifan KP150 ile 6.700 km yol yaptık


Önümüzdeki sezon için heyecanla spor versiyonu teste bekliyoruz.


Lifan KP150 Perfomans

Bu tüketime karşı performansı diğer 150’liklere taş çıkartacak cinsten. Su soğutmalı tek silindirli motor, problemsiz olduğu kadar canlı ve yüksek performanslı. Sonuca gelecek olursak, 1 sene boyunca az yakan,iyi giden, güzel görünüme sahip, masrafı olmayan Lifan KP 150 ile çok güzel vakit geçirdik. Hani olur da geri isterler diye kendimize ikinci bir Lifan bile aldık. Bu fiyat kategorisinde, problemsiz ve iyi gazlayan bir motora sahip olmak istiyorsanız, Lifan KP 150 tam aradığınız cinsten bir seçim olacaktır. Yeni yılda motora binmeye devam edeceğiz, fuar sonrasında da giysili ve çok çekici yarış versiyonunu test etmeyi ve sizlere yazmayı umuyoruz.

İLGİLİ HABERLER
Lifan Kp150 5500 km Test Sonuçları5.500 km sonrasında Lifan KP150'nin performansı nasıl? Lifan KP150 Yakıt Tüketimi Nasıl? Trafikte kullanımı, L....
Lifan KP150 Hero Thriller 150 KarşılaştırmasıLifan KP150ve Hero Thriller karşı karşıya, hangi motor daha az yakıyor? Lifan KP150 ve Hero Thriller detaylı ....
Lifan KP150 ile 4.500 Km Uzun Dönem TestiLifan KP150 ile 4.500 km yol yaptık, bu süreçte Lifan KP150 yakıt tüketimi nasıldı? Lifan KP150 performansı na....
Lifan KP150 İnceleme; KP150 ile 1.600 km yol yaptıkLifan KP 150 ile yaptığımız 1.600 km içerisinde neler yaşadık? Lifan KP150 şehir içi kullanımı nasıl? Lifan KP....
Lifan KP150 İlk SürüşLifan’ın su soğutmalı Lifan KP150 nefis yeni motoruna ilk biz bindik! Lifan KP150 nasıl? Lifan KP150 İlk sürüş....