Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya

Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya

Mondial RX3 ile Çin’den Barcelona’ya uzanan bir gezginin hikayesi, Mondial fabrika gezisi ve Mondial RX3i Evo’ya kısa bir bakış

06 Ekim 2015 Yazı:Özlem Köseoğlu, Fotoğraflar:Xi Zhenzhong, Özlem Köseoğlu, Mondial Fotoğraf Ekibi

Henüz 2 aylık bir motosiklet kullanıcısı olan ve gerçekleştirmek istediği hayalleri ile maceraperest genç bir gezgin Xi Zhenzhong ile beraberiz. “Hayallerim Batıdan Doğar” (My Dream Rises in The West) ismini verdiği çılgın seyahati hakkında yaptığımız eğlenceli röportajımız için Mondial Nazillide’yiz. Çok sıcak ve mis gibi bir gün, sanki bir gün önce sele teslim olmuş şehir değilmiş gibi İzmir’de pırıl pırıl bir hava vardı. Sıcak bastırmadan sabahın serinliğinde motosikletime atlayıp Nazilli’deki UMA (Uğur Motorlu Araçlar A.Ş.)’nın bünyesinde bulunan Mondial fabrikasının yolunu tuttum.


Güzel bir yolculuk sonrası vardığımda Mondial’de ilgili arkadaşlar sıcak bir hoş geldin ile beni fabrikada karşıladılar. Çinli Gezgin Xi Zhenzhong ve eşi Tu xin ise yenice gelmişlerdi ve dinleniyorlardı. Tanışmanın ardından ben de biraz soluklandım ve ufak ufak konuşmaya başladık. Gitmemdeki amaç hem gezgin Xi Zhenzhong ile röportaj, hem Mondial fabrika gezisi ve hem de RX3i Evo’nun hakkında fikir sahibi olmaktı. Hepsi de oldukça keyifli sohbetler eşliğinde gerçekleşti. Mondial’e misafirperverliği için tekrar teşekkürlerimi sunuyorum.


Kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz?


29 yaşındayım, Çin’in Changsha şehrinde yaşamaktayım. Kısaca bana Xi de diyebilirsiniz. İş olarak medya ve reklamcılık ile uğraşmaktayım, evliyim. Motosiklet ve bisiklet sürmeyi, seyahat etmeyi, özellikle dağ manzarası olan temiz hava alabileceğim yeni yerleşim yerleri görmeyi bir hayat felsefesi olarak görüyorum. Maceracı bir ruha sahip olduğumu söyleyebilirim.


1.

Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya


2.

Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya


3.

Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya


4.

Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya


1.Xi’nin gittiği ülkelerde, Barcelona Futbol Takımı fanatiklerini bulmak için seçtiği yollardan birisi. Elinde “Barcelona Futbol Takımı’nın bir fanatiğiyim. Motosikletim ile Changsha Çin’den Barcelona İspanya’ya seyahat ediyorum ve benim gibi takımın fanatiği olan arkadaşları arıyorum. Eğer futbolu ve Barcelona Futbol Takımı’nı seviyorsanız, lütfen Barcelona Futbol Takımı’nın bayrağına bir imza da siz atın. İyi dileklerinizi ve selamlarınızı takımın Camp Nou stadına götüreceğim.” yazan bir bayrak ile kendisi gibi fanatik olan arkadaşları arıyor.

2.Xi’nin yolculuğu esnasındaki Barcelona fanatiklerine imzalattığı Barcelona Futbol Takımı bayrağı

4.Xi’nin yaptığı toplam kilometre


Bu seyahate çıkmaktaki başlıca amacınız nedir?


Herhangi bir sponsorunuz var mı? Motosikletimle Çin’in Changsha şehrinden İspanya’nın Barcelona şehrine gitmek bu gezimin başlıca amacı… Bunun arkasında da Barcelona Futbol Takımı’na olan düşkünlüğüm yatıyor. Gittiğim ülkelerde çeşitli yollarla ulaşabildiğim Barcelona Futbol Takımı fanatiklerine, yanımda bulunan takımın bayrağını imzalatıyorum ve motosikletim Zongshen RX3 ile gerçekleştirdiğim seyahatimin final noktası olan Barcelona’da bu bayrağı Barcelona Futbol Takımı’na teslim etmeyi planlıyorum. Seyahatimin bir diğer amacı da otuzuncu doğum günümü benim için önemli bir yeri bulunan Barcelona’da kutlamak. Sponsor meselesine gelince, seyahatim konusunda beni destekleyen herhangi bir sponsorum yok. Xi’nin gittiği ülkelerde, Barcelona Futbol Takımı fanatiklerini bulmak için seçtiği yollardan birisi. Elinde “Barcelona Futbol Takımı’nın bir fanatiğiyim. Motosikletim ile Changsha Çin’den Barcelona İspanya’ya seyahat ediyorum ve benim gibi takımın fanatiği olan arkadaşları arıyorum. Eğer futbolu ve Barcelona Futbol Takımı’nı seviyorsanız, lütfen Barcelona Futbol Takımı’nın bayrağına bir imza da siz atın. İyi dileklerinizi ve selamlarınızı takımın Camp Nou stadına götüreceğim.” yazan bir bayrak ile kendisi gibi fanatik olan arkadaşları arıyor.



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya

Xinjiang Eyaleti, Çin


Hangi ülkeler seyahat planınız içindeydi?


Barcelona’ya kadar olan rotanızdan bahsedebilir misiniz? Kaç kilometrelik bir seyahatten bahsediyoruz? “Hayallerim Batıdan Doğar” (My Dream, Rises in The West) ismini verdiğim bu seyahatin toplamında 19 ya da 20 ülke tamamlamış olacağım. Şu ana kadarki rotamda kendi ülkem Çin’den başlayıp Kırgızistan, Özbekistan, Kazakistan, Rusya, Gürcistan’dan geçerek yaklaşık 21.000 kilometre yapmış bulunuyorum. ST Petersburg, Rusya’da çok görmek istediğim bir yer olduğu için kuzeye kadar çıkıp tekrar Moskova’ya inip yoluma devam ettim. Ardından Gürcistan ve şu anda geçtiğim altıncı ülke olan Türkiye’deyim. Yaklaşık 84 gündür yollardayım. Bundan sonraki rotam ise Yunanistan ve oradan feribot ile geçeceğim İtalya, Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Almanya, Hollanda, Belçika, İngiltere, Fransa, Lüksemburg, İsviçre, Monaco, Portekiz ve en son İspanya olacak. Türkiye’den sonra ise beni yaklaşık 50.000 km’lik bir seyahat daha bekliyor.


Ne kadar zamandır motosiklet kullanıyorsunuz?


Çin’de motosiklet kullanmakla ilgili neler söyleyebilirsiniz? Henüz 2 ay önce motosiklet kullanmaya başladım. (Bu sırada çılgınca gelen cevap karşısında şaşkınlığımızı koruyamadığımızdan dolayı kendisi de dahil olmak üzere hep birlikte gülmeye başlıyoruz.) Genelde çabuk öğrenirim, özellikle araba, bisiklet ve motosiklet kullanmayı da hızlı bir şekilde öğrendim. Bu, motosikletle yaptığım ilk seyahatim. Çin’de motosiklet kullanmak çok zor çünkü devlet tarafından konulan gerçekten farklı ve sıkı kurallar var. Örneğin bir haftadan fazla bir süre Çin sınırında resmi evrakları bekledim. Trafiğin yoğun olduğu büyük şehirlerde motosiklet kullanmanın yasak olması da başka bir örnek.


1.

Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya


2.

Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya


1. Kazarman, Kırgızistan

􀀙2. Kazarman, Kırgızistan. Xi’nin zor yol koşullarında motosiklet sürdüğünün net bir resmi



Bu yolculuğa çıkmaya nasıl karar verdiniz?


Yaklaşık 2 sene önce bu seyahat programını hazırlamaya başladım. Rotayı planlamak yaptığım ilk işlerden birisiydi, daha sonrasında resmi evraklarımı tamamlamaya başladım. Tura başlamadan önce Çin’de, birçok ülkeye giriş çıkış yapacağım için gereken tüm resmi evrakları tercüme ettirdim. Bu da nerdeyse 5 ayımı aldı. Barcelona Futbol Takımı’nın stadı yani Camp Nou’yu görmeyi çok istiyordum. Ama orası benim için çok özel olduğu için uçakla gitmek yerine, hep aklımda kalacak, hatırlayacağım bir şekilde yani motosikletimle gitmeyi tercih ettim. Henüz 10 günlük evliyken bu seyahate başladım, eşim dün Çin’den Türkiye’ye uçakla geldi. Türkiye’den Yunanistan ve İtalya’ya birlikte seyahat edeceğiz. Fırsat bulup çıkamadığımız balayı tatilini İtalya’da yapacağız. Ardından eşim Çin’e geri dönecek, bense kaldığım yerden motosikletimle yola devam edeceğim.



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya

Tiflis, Gürcistan


Peki bu yolculuğun amacından Barcelona Futbol Takımı haberdar mı?


Kendileri ile iletişime geçebildiniz mi? Öncelikle Çin’de sosyal medya araçları yasak olduğundan seyahatim ile ilgili herhangi bir bilgi paylaşımı bu alanlardan yapamadım. Barcelona Futbol Takımı’na ise mail ile ulaştım, fakat ne yazık ki ciddi bir geri dönüş alamadım. Daha çok otomatik bir cevap şeklinde resmi bir mail aldım.


Seyahatiniz sırasında karşılaştığınız en büyük problem neydi?


Özellikle Kırgızistan, Kazakistan ve Özbekistan’daki kötü yol ve kötü hava şartları karşısında zor anlar yaşadım. 45 derece üstü bir sıcaklıkta, oldukça uzun kilometrelerce benzin istasyonu olmayan, çölü andıran yollarda sıkıntılı zamanlar geçirdim. Yanıma iki şişe benzin alarak yoluma devam ettiğim zamanlar oldu. Bir de Özbekistan’da yollarda herhangi bir trafik levhası olmamasına rağmen, bir polis memuru bana radar için para cezası kesti. Parayı ödedim ve ancak o şekilde yoluma devam edebildim.



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya

Kapadokya, Nevşehir


Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya

Volga, Rusya


Seyahatiniz esnasında farklı insanlarla iletişimi nasıl sağladınız?


Seyahatiniz sırasında sizi gören insanların tepkileri nasıldı? Türkiye’de en beğendiğiniz yerlerden bahseder misiniz? Biraz İngilizce ve biraz da global dil olan mimiklerle anlaşabiliyorduk. Özellikle Rusça konusunda yanımda bulundurduğum çeşitli dillerdeki sözlük bana çok yardımcı oldu. İnsanların tepkisi çoğu zaman arkadaşça idi ve özellikle Rusya’da çok yardımsever bir yaklaşımla karşılandım. Seyahatim sırasında hikayemi merakla dinlemek isteyen birçok Türk ile de karşılaştım. Türkiye’de en beğendiğim yerlere gelirsek, doğal güzelliklerinden dolayı Sivas’ın ilçesi Zara, yaptığım balon seyahatiyle birlikte Kapadokya ve muhteşem denizi ile Fethiye’yi gerçekten çok beğendim. (İzmir’e gelince fikrinin değişeceğini söylüyorum ve nitekim İzmir’i gördükten sonra listeye İzmir’de ekleniyor.)


Bu kadar uzun bir tur esnasında “Buraya gelmemeliymişim, hata yaptım” dediğiniz bir yer oldu mu hiç?


Hayır, hiç olmadı. Sadece Kırgızistan’da 400 kilometre boyunca zorlu yol koşullarından dolayı biraz problem yaşadım. Karşılaştığım çoğu kişi uzun seyahatler boyunca sıkılıp sıkılmadığımı sordu. Fakat motosikletle seyahat etmek çok eğlenceli ve gerçekten çok zevklidir. Kendi kendinize kalıp kendinizle konuşabiliyorsunuz, müzik dinleyebiliyorsunuz, şarkı söyleyebiliyorsunuz ve doğayla baş başa bir şekilde motosiklet sürüyorsunuz. Kesinlikle hiç sıkıcı değil, aksine son derece keyifli. Kendi kendinize kaldığınızda televizyon seyredip kitap okursunuz, motosiklet kullanmak ise hayatın içinde olmak demek.



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya


Mondial RX3i Evo ile Ufak Bir Tanışma



İlgilendiğiniz başka spor var mı?


Bisiklet sürmek, motosiklet kullanmak ve futbol diyebilirim. Ama futbol oynamıyorum, sadece her türlü futbol maçını izlemek ilgimi çekiyor.


Çalışıyor musunuz?


Medya ve reklamcılık üzerine çalışıyorum. Bu sektörde iş bulmak çok zorlu olmadığından döndüğümde yeni bir iş ve kariyer ile yoluma devam edeceğim.


Bu zorlu yollarda RX3’ü kullanmaktan memnun kaldınız mı?


Ve motosiklet sürücülerine, RX3 ile seyahat etmelerini önerir misiniz? Evet, kesinlikle, benim için oldukça rahat bir motosiklet. Özellikle oturuş pozisyonu bakımından uzun seyahatler için kesinlikle tercih edilebilecek güzel bir motosiklet. Örneğin 800 km gibi bir mesafeyi hiçbir sorun yaşamadan 13 saatte tamamladım. Motosiklet kullanan sürücü arkadaşlarıma RX3’ü kesinlikle tavsiye ederim. Sadece belki biraz daha yüksek cc bir motora sahip olsa çok daha atak ve güzel olabilir. Çünkü uzun yolculuklarda özellikle düzgün yollarda biraz daha hızlanıp zamandan kazanılabilir. Onun haricinde bu kadar uzun yolu RX3 ile kat etmiş bir sürücü olarak görünüşü ve özellikle konforu ile tercih edilebilecek bir enduro olduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya

Kapadokya, Nevşehir. Xi, Kapadokya’daki balon turundan çok keyif aldığını belirtti


Motosikletle, gelecek için başka seyahat planlarınız var mı?


Henüz planlamış değilim. (Eşi de dahil olmak üzere yorum yapmadan hep beraber gülüyoruz.)



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya



Son olarak bu tür uzun yola çıkacak motosiklet sürücülerine ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz?


Uzun seyahate çıkacak motosiklet sürücülerine öncelikle gidecekleri rotayı düzgün bir şekilde planlamalarını ve her ülkenin farklı kültürünü, yasal düzenlemelerini göz önüne almalarını özellikle öneririm. Eğer yalnız seyahat edeceklerse kişisel eşyalarını, korumalı kıyafetlerini ve motosiklette ufak tefek tamir yapabilecekleri aletleri yanlarına almalarını kesinlikle tavsiye ederim. Yola çıkacak ve yolda olan tüm sürücülere kazasız, güzel, güvenli ve keyifli yolculuklar dilerim. Xi’ye ve eşine röportaj için teşekkür edip röportajın sonunda çaylarımızı yudumlamaya başlıyoruz. Mondial, Xi’ye çok güzel bir kask hediye ediyor ve bu sırada Xi’nin mutluluğu yüzünden okunuyor. Daha sonrasında İzmir’e geldiklerinde beni aramaları için numaralarımızı kaydediyoruz. Gerçekten de İzmir’e geldiklerinde beni arıyorlar ve Alsancak’ta buluşuyoruz. Kendilerine öncelikle motorun güvenli bir şekilde durabileceği rahat bir otel buluyoruz. Ardından İzmir kordonda gün batımı eşliğinde güzel bir yürüyüş ve yemekle sohbetimize devam ediyoruz. Kaldıkları iki gün boyunca Efes, Şirince, Çeşme rotalarında sürüş yapıp o güzelliklerin keyfini çıkarıyorlar. İkinci buluşmamızı da Balçova tarafında ayarlıyoruz ve gittikleri her yeri ne kadar çok beğendiklerinden konuşuyoruz. Ayrıca İzmir’in gerçekten yaşanabilecek çok güzel bir şehir olduğunu hayranlıkla dile getiriyorlar. Çılgın seyahatin devamında ertesi gün yola çıkma vakti geliyor. Kendilerine güzel ve güvenli yolculuklar diliyorum.


Röportaj ve fabrika gezisi ile beraber Mondial RX3’ü, fabrikada test etme şansı da yakalamış oldum. Ofis binasının önünde beni bekleyen kırmızı siyah renkli RX3i Evo ile tanışmak için sabırsızlanıyordum. Motosiklete adaptasyonum bir anda oldu diyebilirim. Motoru çalıştırır çalıştırmaz ayaklığın kalkması şaşırtıcı derecede güzel düşünülmüş bir detay. LCD gösterge panelindeki dijital vites ve hız göstergesi gayet şık bir görünüme sahip. Aynaları ile arka görüş açısı güzel, fakat yine de hayat kurtaran bakışını hiç bir zaman eksik etmiyoruz. Motosikletin oturuş pozisyonu oldukça rahat, kesinlikle kasılmadan kendinizi motosikletin ergonomisine bırakabiliyorsunuz. Sürüş pozisyonunun ve selenin rahatlığı, ön koruma camı ile birlikte birleşince uzun yolda da sürücüye bir konfor kazandıracağı apaçık hissediliyor. Görünüşündeki ihtişama göre gayet düşük olan 163 kilo ağırlığının verdiği his motosiklette güçlü bir hakimiyet sağlıyor. Böylece dönüşlerdeki kıvraklık sürücüye güven hissi vermeye yeterli oluyor. 795 mm sele yüksekliği ile gayet rahat bir şekilde ayaklarımı yere basabiliyordum.



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya



Böylece hakimiyet konusundaki ikinci önemli konuyu da aklımda netleştirmiş oluyorum. 250 cc ve tek silindirli, dört valfli su soğutmalı motor performansını uzun yolda deneyip yorumlamanın çok daha doğru olacağına inanıyorum. Ama fabrika içinde denediğim kadarı ile ivmelenmesi gayet güzel. Fren konusuna gelince, panik frende arka fren ve mutlak bir ön fren kullanımı ile motosiklet tamamen belirlediğim yerlerde keskin bir duruş sergiledi. RX3i Evo’nun fabrika çıkışlı arka çantası ve yan çantaları gayet yakışıklı ve yüksek bir Enduro görünümü yakalamasına yardımcı oluyor. Çantalara kask sığmaması bir dezavantajmış gibi görünse de fabrika çıkışlı halinde üç çantanın da bulunması hiç çantasız olmamasına göre yine de bir artı sayılabilir. Sportif ve bir o kadar da maceracı bir ruha sahipseniz, RX3i Evo sergilediği performans ve Enduro havası ile sizin motorunuz olabilir. Hem motora yeni başlayanların hem de tecrübeli sürücülerin tercih edebileceği bir motosiklet olduğuna inanıyorum.


Ayrıca hafif kilosu ve yakışıklı Enduro dizaynı ile bayanların da kesinlikle tercih edebileceği bir motosiklet olabileceğini düşünüyorum. Mondial RX3i Evo, bir Enduro olarak ihtiyaçları karşılayacak bir motor olarak göze çarpıyor. Tüm özellikleri ile ve yukarıdaki artıları da göz önüne alındığında 10.799 TL fiyatı ile kendi sınıfının bir adım önünde olacağa benziyor. Test sürüşü sırasında gerçekten çok keyif aldım, açıkçası bu eğlenceli ve sportif motosiklet ile uzun yola çıksam nasıl olurdu diye düşünmeden edemedim. Buraya kadar gelmişken Uğur Şirketler Grubu bünyesindeki UMA (Uğur Motorlu Araçlar A.Ş.)‘nın kendi tescilli markası olan ve Türkiye’nin motosiklet liderliğini satış rakamlarıyla on senedir elinde tutan Mondial fabrika turu yapmadan geri dönmek istemedik. Dış görüntüsünden farklı olarak, içine girince oldukça büyük, son derece düzenli ve iyi organize edilmiş üretim alanı dikkati çekiyor. 2004 yılında motosiklet sektörüne hızlı bir giriş yapan Mondial, kurulduğu günden bugüne kadar her sene “Türkiye’nin En Çok Satan Motosiklet Markası” olmayı başarmış. 2014 yazında dünyanın en büyük scooter, ATV, maxi scooter üreticisi olan Kymco’nun distribütörlüğünü de çatısı altına alarak büyümeye devam ediyor.



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya



Avrupa Standartlarına uygun yıllık yaklaşık 200.000’e yakın üretim kapasitesi bulunan Mondial fabrikasında yurt dışından gelen yedek parçalar, bayilere verilen yedek parçalar ayrı ayrı alanlarda düzenli bir şekilde depolanmış. Üretime giren motosikletler, bantlardan çıktıktan sonra çeşitli testlere tabi tutularak birçok farklı adımı sağlıklı bir şekilde aşması sağlanıyor. Ziyaret sırasında, özellikle kurye kullanımına çok uygun olan 125 NT Scooter’ın far ışık şiddeti ve fren testine şahit oldum. Sonuçları gösteren bilgisayar ekranı ve tekrarlanan denemeler, teknisyenlere test sırasında yardımcı oluyor. Yapılan test sonuçlarına göre gerekli aksiyonlar alınarak motosikletlerin nihai kullanıcının beklentilerini üst seviyede karşılayacak şekilde teslim edilmesi sağlanıyor. Bir diğer dikkatimi çeken konu ise Mondial’in fabrikada bir de kendine ait bir fotoğraf stüdyosu bulunması. Burada motosikletlerin 360 derece fotoğrafları ve çeşitli videoları çekilerek internet sitesinde (http://www. mondialmotor.com.tr) ve medyada ilgili modellerin tanıtımında kullanılıyor. Mondial, kurduğu bu stüdyo ile dışarıdan bir desteğe ihtiyaç duymadan, kendi personelleri ile reklam konusunun da üstesinden gelerek son derece akıllıca bir yaklaşımda bulunmuş.



Mondial RX3 İle Çin'den Barcelona'ya



Yetkili bayilerine ve servislerine her türlü desteği sağlayan Mondial için eğitimin ne kadar önemli olduğu fabrikada bulunan Teknik Servis Eğitim Bölümü’nün varlığından da anlaşılıyor. Belirli aralıklarla verilen yetkili servis teknik eğitimleri ile nihai tüketicilerin müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmayı başarıyor. Ayrıca Mondial, gerek kıyafetler (önlükler) gerekse yıkama makinaları gibi birçok konuda yetkili servislerine katkıda bulunarak desteğini hiçbir şekilde esirgemiyor. Üretim bantları, kalite kontrol ve test alanları, paketleme bandı, sevkiyat depoları ve özverili çalışanları ile Mondial her şeyin en ince detayına kadar düşünüldüğü ve üretimi hakkıyla yapan bir fabrika. Ayrıca çalışanların Mondial’e inancı ve sadakati gözle görülür derecede sağlam, bu durumun büyümesinde etkisinin yadsınamayacak kadar çok olduğu hemen belli oluyor. Mondial kendinden son derece emin adımlarla, yaptığı işin arkasında duran sağlam bir marka ve sektördeki haklı büyümesine devam ediyor. Son olarak bizzat beni karşılayan, fabrika gezisinde yardımcı olan, test sürüşü yapmamı sağlayan ve röportaj sırasında eşlik eden Mondial’de görev yapan arkadaşlara sıcak karşılamaları ve misafirperverlikleri için teşekkür ediyorum.􀀟

İLGİLİ HABERLER
Mondial RX3i Evo İle Kalıplarını Kırmaya Hazır Mısın? Ergonomik yapısı ve spor dizaynıyla sürücüsüyle mükemmel uyum içinde olan yeni RX3i Evo, yollarda etkileyici p....
Mondial RX3i Evo Türkiye Ekibi İle Bozdağ FestivaliUğur Motorlu Araçlar (UMA) sponsorluğunda gerçekleştirilen ve RX3i Evo kullanıcıları Facebook sayfası yönetici....
Mondial RX3: 250 cc'lik Enduro!Mondial, Enduro motosiklet sevenler için başlangıç motosikleti niteliği taşıyan RX3 modelini görücüye çıkardı..