MotoGP’de Lastik ve Fren Sistemi Değişiklikleri

MotoGP’de Lastik ve Fren Sistemi Değişiklikleri

2016 sezonu için MotoGP’nin resmi lastik tedarikçisi Dorna tarafından “Michelin” olarak ilan edildi.

23 Mayıs 2014 Yazı:Moe

 





2016 sezonu için MotoGP’nin resmi lastik tedarikçisi Dorna tarafından “Michelin” olarak ilan edildi. Böylece Fransız lastik üreticisi Michelin, 2016’da 8 yıl aradan sonra tekrar premier sınıfa dahil olmuş olacak, hem de bu sefer tek lastik üreticisi olarak. Ayrıca, 2011 yılında takım masraflarını eşit derecede kısmak adına 320mm’lik ön fren diski kullanma zorunluluğu getiren FIM, bu kararında geri adım atarak tüm takımların 340mm’lik ön fren diski kullanabileceğini açıkladı.  








MotoGP'nin Yeni Lastik Tedarikçisi 2016 İtibariyle Michelin:


Daha önceki haberlerimizde Bridgestone’un MotoGP’den çekileceğini ve 2016 sezonu için resmi lastik tedarikçi firma adaylarının başvurularını 1 Mayıs-22 Mayıs 2014 tarihleri arasında yapılacağını duyurmuştuk. (bkz:

Bridgestone ile MotoGP’nin Yolları 2015’te Ayrılıyor)

Dorna, resmi başvuru tarihinin bitmesinin ardından Pirelli ve Dunlop ile yapılan görüşmelerin sadece ilk aşamada kaldığını ve nihayetinde MotoGP resmi lastik tedarikçisi ünvanı için resmi olarak başvuran tek şirketin “Michelin” olduğunu açıkladı. 

 

MotoGP’de Lastik ve Fren Sistemi Değişiklikleri

 

2015 sezonunun sonunda 7 yıllık MotoGP serüvenine de son verecek olan Japon lastik üreticisi Bridgestone, arzu ettikleri teknik gelişimi gösterdikleri ve dünya çapında bir marka olma yolundaki hedeflerini gerçekleştirdiklerini belirterek ayrılık kararını İspanya-Jerez Grand Prix’sinde açıklamıştı hatırlanacağı üzere.

 

Hem Dorna hem de Bridgestone için oldukça sancılı geçen (ve hala geçiyor olan) 2013-2014 sezonunun ardından 2016’da Michelin ile MotoGP yeni bir döneme başlayacak. Fransız lastik üreticisinin 2CT (iki bileşenli lastik), 2CT+ (çift bileşenli ve stabil virajlar için lastik kenarlardaki yumuşak hamurun altına orta sertlikte hamur kullanarak yüksek yatış açılarında bile lastiğin sağlamlığını,rijitliğini koruyan sistem), XST X-Sipe ve XST+ X Sipes ( lastikte yağmurlu hava şartları için özel üretilen kılcal su tahliye kanallarıyla donatılan teknoloji) gibi bir çok yenilikçi ve modern teknoloji ile sektörün öncü firmalarından bir tanesi olması ve Dorna’nın MotoGP’ye yeni bir tat, yeni bir teknoloji ve yeni bir bakış açısı isteminin örtüşmesi bakalım 2016 sezonundaki yarışlara nasıl katkı sağlayacak...

 

Michelin'in 2CT teknolojisini kullandığı Pilot Power lastikleri için tıklayınız...


 

MotoGP’de Lastik ve Fren Sistemi Değişiklikleri

2CT+ teknolojisini kullandığı Pilot Power 3 lastikleri için tıklayınız...

 

MotoGP’de Lastik ve Fren Sistemi Değişiklikleri

MotoGP’de Lastik ve Fren Sistemi Değişiklikleri

 

 

XST X-Sipe teknolojisini kullandığı Pilot Road 3 lastiklerini incelemek için tıklamanız yeterli...


 

Diğer Michelin lastikleri için tıklayınız...


MotoGP Ön Fren Disklerinde 340mm Opsiyonu:

MotoGP’de Lastik ve Fren Sistemi Değişiklikleri

 

Ayrıca yazının başında bahsettiğimiz gibi MotoGP’de yapılan bir diğer değişiklik ise ön fren disklerinde… 2011’de harcamaları kısmak adına ön fren disklerinin 320mm’ye sabitlenmesi kararı alınmıştı .Ancak bu karar, çok hızlı dönülen ve sert frenajlar gerektiren Mugello GP’sini kapsamıyor ve bu pistte 340mm’lik diskler kullanılıyordu. 2012 sezonundan itibaren gitgide artan motosiklet ağırlıkları ve hızlanan motosikletler, daha güçlü frenlere ihtiyacı da beraberinde getirdi. Bu yüzden Dorna, Mugello’da hala 340mm’lik ön fren diski kullanımını zorunlu tutarken, diğer pistlerde 320mm veya 340mm’lik disk kullanımını opsiyonel hale getirdiğini açıkladı. Yani takımlar iki seçenekten birini istedikleri gibi kullanabilecekler. Bu karar şimdilik en çok frenlemede sıkıntılar yaşayan Ducati ve Yamaha sürücülerinin işine yarayacak gibi görünüyor.

 
İLGİLİ HABERLER
2015 MotoGP İçin Bridgestone'dan Yeni Renkler!2014 yılında başarıyla uygulanan renkli lastik işaretleme sistemi, yeni renkler de eklenerek 2015 yılında da u....
Bridgestone ile MotoGP’nin Yolları 2015’te AyrılıyorMotoGP’nin 2009’dan beri resmi lastik tedarikçisi olan Japon lastik üreticisi Bridgestone, MotoGP ile yolların....
Bridgestone Katar’da Hızlı Bir Yarış Temposu BekliyorMotoGP’nin resmi lastik tedarikçisi Bridgestone , son yapılan Losail testlerinin sonuçlarına dayanarak sezon a....
Bridgestone’dan MotoGP için yeni lastik işaretleme sistemi2014’ün ilk MotoGP yarışından itibaren kullanılmak üzere tasarlanan,yeni renklendirilmiş işaret sistemi Japon ....
Bradley Smith, Aleix Espargaro'nun Gerisinde Kaldı.İngiliz sürücü Bradley Smith, Katar'da yapılan Losail International Circuit testinin açılış gecesinde Aleix Es....
Aleix Espargaro Katar'daki Sürüşünden MutluForward Yamaha açık sınıf sürücülerinden biri, Katar'da ev sahibi fabrika sınıfı bir sürücüyü geride bıraktığı....