MotoGP, DHL ile Resmi Lojistik Ortaklığı Anlaşmasına İmza Atıyor!

MotoGP, DHL ile Resmi Lojistik Ortaklığı Anlaşmasına İmza Atıyor!

MotoGP ve DHL lojistik ortaklığı konusunda son gelişmeler...

20 Temmuz 2015 Yazı:Özlem Köseoğlu

Dünyanın önde gelen lojistik şirketi DHL, dünyanın başlıca motosiklet yarışı olan MotoGP Dünya Şampiyonası ile üç yıllık bir ortaklık kurduğunu duyurdu. Ortaklık, MotoGP Dünya Şampiyonası ve diğer kategorileri olan Moto2TM ve Moto3TM‘nin lojistik ihtiyaçlarını desteklemeyi kapsayacak.

“Dünyadaki en eski motor sporları serisi ve iki teker üzerinde gerçekleşen başlıca yarış organizasyonu olan MotoGP Dünya Şampiyonası ile olan bu yeni ortaklık, DHL’in motor sporları ve otomotive sektörlerinin seçilen tedarikçisi olduğunu gözler önüne sermektedir.” şeklinde konuşan DHL Express CEO’su Ken Allen sözlerine şöyle devam etti. “Şampiyonanın lojistik operasyonunun gerisinde olma şansı ve MotoGP’ye katılanlara yüksek kalitede uluslararası nakliye servisi sunmak konusunda çok heyecanlıyız.” “Dünya klasmanında ortaklık portfolyosunda bulunan diğer motor yarışları serisi ile bize hem dünya çapında inanılmaz tutkulu ve sadık bir hayran kitlesi ile sıkı ilişki kurmak hem de kendi müşterilerimiz, çalışanlarımız ve ortaklıklarımız için daha yüksek enerjide deneyimler yaratmak amacıyla MotoGP Şampiyonası bize büyük bir şans verecek.”


MotoGP, DHL ile Resmi Lojistik Ortaklığı Anlaşmasına İmza Atıyor!


MotoGP yayın haklarını elinde tutan medya şirketi Dorna Ticari Bölge Genel Müdürü Pau Serracanta’nın konu hakkında yaptığı açıklama ise şu şekilde;“DHL gibi bir firmayla bu anlaşmaya varmış olmaktan dolayı çok memnunum çünkü sonuç her iki taraf için çok faydalı olacak,” “MotoGP Dünya Şampiyonasının görevlendirdiği birçok yayıncılık platformları aracılığı ile DHL yarış pistlerinde öne çıkan görüntülerin ve rekabetin keyfini çıkaracak. Ve ayrıca MotoGP etkinliklerinde konuklar için değişik birçok organizasyon düzenleme şansından yararlanacak. Bunun yanı sıra Dorna’da, şampiyonanın üzerine kurulduğu ‘hız, yetenek ve verimlilik’ değerlerimizi sürdürmemize olanak verecek olan, dünyayı saran bir lojistik servisinden faydalanacak.”


MotoGP Dünya Şampiyonası’nın her sezonunda, 80’den fazla motosiklet, takımların ve şampiyona organizatörlerinin ihtiyacı olan 350 tonluk ekipmanın, sadece 9 ay içerisinde toplamda yaklaşık 90,000 km lik bir mesafeyi aşarak deniz, hava ya da karayolu ile taşınması gerekiyor. Motor sporlarının ekipmanlarına özel ambalajlama, yükleme-boşaltma çözümleri, MotoGP Dünya Şampiyonası’nın gerçekleştiği her bölgedeki taşıma ve gümrük mevzuatları konusundaki derin bilgisi ile DHL “yarıştan önceki yarış”ın sorunsuzca ve zamanında gerçekleşmesini sağlamaya yardımcı olacak. 


Lojistik aktivitelerinin yanı sıra, ortaklık aynı zamanda geniş çaplı pazarlama fırsatlarını da içerecek.  Bunlara ek olarak müşteri konukseverliği ve müşteri pazarlama girişimciliği için logo kullanımı ile DHL, 207 ülkede canlı televizyon izleyicisine ulaşarak MotoGP yarışlarındaki pist kenarı şerit reklamlarından da yararlanma şansı yakalayacak.