Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor!

Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor!

Motoron’un düzenlediği senenin ilk pist günü etkinliği 2-3 Mayıs 2015 tarihlerinde gerçekleştirildi. Ancak bu sene ilk defa sürücüler Intercity Istanbulpark’ta bireysel olarak pist eğitimi almaya başladılar. İşte bu bireysel pist günü eğitimi/koçluğu etkinliğinin ilk talihlisi Gökhan Ulutaş ve usta eğitmen Armin Scherdan ile kısa bir röportaj yaptık...

17 Temmuz 2015 Yazı:Moe,Alişan Fidan

Daha önce haberini yaptığımız ( bkz : Bmw RaceCamp Egitmeni Armin Scherdan ile Özel Ders Fırsatı! ) BMW Race Camp eğitmeni Armin Scherdan'ın Türkiye'deki ilk öğrencisi Gökhan Ulutaş ile olan sohbetimize geçmeden önce dilersenz Alman eğitmenin geçmişine şöyle bir göz atalım:

 

Armin Scherdan Kimdir?


6 yaşında babasının yönlendirmesi ile motosiklete başlayan Scherdan, 12 yaşına kadar cross disiplininde kendini geliştirdi. Ardından asfaltla tanışan Alman eğitmen, 1986'da İspanya'ya taşınmasıyla burada Almanya'dan getirttiği motosikletleri ile iki teker tutkusunu devam ettirdi. 1992'de ilk çocuğu Diandra'nın doğması ve bir takım sağlık sorunları sebebiyle 1998'e kadar motosikletlere ara vermek durumunda kaldı.

 

Ancak iki teker virüsünü Scherdan'ın vücudundan asla atamadığını öğrenmesi çok da uzun sürmedi, ve 1999 yılında İspanya'nın yarış pistlerinde eğitmenlik yapmaya başladı. Yerel motosiklet kulüpleri ile çalışan ve profesyonel sürücüleri bir araya getiren Scherdan, böyle bir etkinlikte Manuel Gomez ile tanışır. Ardından ikili İspanya Dayanıklılık Şampiyonası 600cc kategorisinde yarışmaya karar verir. 2005 yılında hedef büyüten Scherdan ve Gomez BMW Power Cup motosikletleri ile İspanya Dayanıklılık Şampiyonası'nı kazanırlar.

Eğitmen ve yarışçı kimliği ile iki sene daha başarılı sonuçlar alan Armin Scherdan, 2007'de yarış defterini kapatarak kendini tamamen eğitmenliğe adamaya karar verir.

 

Bir çok yarışçının koçluğunu yapmış olan tecrübeli eğitmen, budan sonra İntercity İstanbul Park'ta  yapılacak olan Motoron Motosiklet Pist günü etkinliklerine katılacak ve her pist gününde 2 kişiye özel ders verecek. Armin Scherdan tarafından verilecek özel ders/koçluk hakkında bilgi almak için didem.tufekci@motoron.com.tr adresine mail atmanız ise yeterli...

 

Armin Scherdan'ın yanı sıra bir çok sürpriz tecrübeli eğitmenin katılacağı Motoron-Intercity Istanbulpark pist günlerinde bire bir ders ayrıcalığı ile güvenli, efektif ve sürekli gelişim vaat eden pist sürüşü fırsatları için websitemiz "www.motoron.com.tr" yi takip edebilirsiniz.

 

 

Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor!


 

Moe:Merhaba öncelikle biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

G.U.: Merhabalar, adım Gökhan Ulutaş, 32 yaşındayım ve tekstil işi ile uğraşıyorum. Evli ve bir çocuk babasıyım. Yaklaşık 3 senedir motosiklet kullanıyorum. Yani motosikletin zehrini çocukluktan almışız, çocukluktan beri isterken kullanmayı kendi çocuğum doğduktan sonra nasip oldu. Yani enteresan oldu biraz millet bırakır kullanmayı çoluk çocuğa karışınca, bende tam tersi oldu.



Moe: Peki ilk motosikletiniz neydi?

G.U.: İlk motosikletim CBR 250’ydi, ondan sonra yine Honda CBR 600RR’a geçtim. Şimdi ise Kawasaki Ninja 636 kullanıyorum. Eğitimi de şuan bu motosiklet ile alıyorum ve açık ara en beğendiğim motorum bu oldu kesinlikle... Şuan için ise bol bol eğitim alarak kendimi geliştirmeye çalışıyorum. 30000 km’lik bir tecrübem var, ama biraz önce Armin Hoca ile konuştuk, dedim işte benim 30000km’lik bir tecrübem var artık birşeyler biliyoruzdur falan yaptım; o da ben 30000km sadece pistte yapıyorum her sene dedi. Şaka gibiydi. Ama eğitim kesinlikle çok keyifliydi hoca mükemmel zaten.


Moe: Peki nereden duymuştunuz böyle bir eğitimin yapılacağını?

G.U.:Hocayı Motoron Dergisinden duydum, hem Facebook’tan takip ediyorum, hem de aboneliğim var zaten dergiye. Sürekli takipteyiz yani. Orada görünce haberini, dedim CSS’den önce ilk defa pistte sürme şansı! Kendi başıma piste çıkmaya güvenemiyordum açıkçası. Çünkü buradaki herkes yarışçı, tecrübeli insanlar neticede.


Moe:Sizi çekindirecek bir durum oldu mu bugün peki, önceden varsaydığıınz gibi?

G.U.:Yok, şaşırtıcı şekilde hiç de öyle olmadı! Zaten yarışçı arkadaşlar sağolsunlar bizi tedirgin edecek birşey yapmadılar. Herkes gayet bilinçli. Rahatsız etme gibi bir durum sıfır, herkes kendi çizgisindeydi. Hoca da sürekli uyarıyor zaten bir yandan güvenli sürmemiz için. Kendi çizgimizi takip ederek bayağı bir şey öğrendiğimi düşünüyorum. İyi bir tecrübe kazandım. Hani bundan sonra kendi başıma piste gelsem, çok çok büyük problem yaşayacağımı düşünmüyorum ama ben yine Armin Hoca ile devam etmeyi istiyeceğim. Bundan sonra sürekli hoca ile gelişime devam. Ne zaman ki tamam ben artık oldum diyebilirim, ozaman da kendi başım artık pist günlerine katılırım.


Moe: Peki hoca ile sürüş esnasında, yapılan doğrular yanlışlar hakkında, nasıl iletişim kuruyorsunuz? Seans bitimlerinde örneğin nasıl diyaloglar geçti?

G.U.:Şöyle yaptık; ilk başta hoca bir brifing yaptı işaret yolu ile birbirimiz ile nasıl anlaşacağımızı gösterdi, nelere dikkat etmem gerektiğini gösterdi, pistin haritası üzerinden hangi viteste nereye nasıl girelim, ne yapalım diye konuştuk, işte nerede fren yapmalı nerede gaz açmalı gibi, gaz açma ve fren yapma işaretleri ne olmalı hocanın yavaşlama işareti ne olacak onların hepsini gösterdi.Sonra piste çıktık beraber, bunların hepsini uyguladık, sonra döndük tekrar hataları gösterdi tek tek. Sonra bir daha gösterdi, bir daha çıktık, böyle böyle ilerledik. Yaptığım hataları o önde olduğu için, neyi yapmadığımı neyi eksik yaptığımı direkt arkasından görüyor ve anlık gösteriyor. O hem virajı alıyor, aynı anda hem de benimle işaret dili ile konuşuyor, gerçekten çok güzeldi anlık hatanızı-doğrunuzu görmek. Daha sonra döndüğümüz zaman da zaten tek tek anlattı, bak burada vücudunu çıkarıyorsun ama başını çevir, burada 4. Viteste giriyorsun ama 3. vitese alıp gazı açsan çok daha rahat alırdın virajı, şikana girerken şunu yap gibi. Tek tek herşeyi anlattı detaylı, bire bir eğitim gerçekten çok güzel bir şeymiş. Ben çok keyif aldım. Türkiye’de bulunmayacak nimet yani.


Moe: Peki piste girmeden önce neler hissettiniz?

G.U.: Piste girmeden önce dün akşam rahat uyuyamadım zaten. Gelince de önce çok tedirgindim, şimdi baktım herkes yarışçı adamlar. Antrenman yapmaya gelmiş hepsi, bunlar çiğ çiğ yerler bizi burada! İlk çıktım vızır vızır geçiyorlar, hoca sadece arkamda kal çizgini bozma onlar zaten senin yanından geçip gidecekler bir problem yok dedi. Gerçekten de öyle oldu ve bir problem yaşayacak herhangi atmosfer bile oluşmadı. Öyle bir ortam da yokmuş zaten. Adamlar yarışçı, tabiki bizden çok çok daha hızlı, çok çok daha iyi gidiyorlar ama ben de çok keyif aldım yani. Kendimi geliştirdiğimi de hissediyorum.


Moe: Peki ilk girdiğiniz turlar ile son turlar arasında nasıl farklılıklar vardı?

G.U.: Hoca şimdi işaretlerle anlaşırken doğru yaptığımda OK işareti veriyordu, ilk turda 1 kere falan gördüm Okey’i, ikinci girdiğimde işte iki üç kere, son girişimde 3. Seansta sürekli Okey’di tamam doğru yapıyorsun, evet doğru yoldasın, devam gibisinden. O beni baya bir memnun etti. Açıkçası hissediyorsunuzda viraja girerken bile, gelişim gösterdiğinizi. Söylediği şeyleri yaptığım zaman çok daha rahat, kasılmadan, gidona yapışmadan virajı aldığımı da hissettim. Gerçekten çok keyifli bir gündü benim için, gelişim ise inanılmaz.



Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor!




Moe: Bundan sonraki planda neler yapacağınızı konuştunuz mu nasıl bir yol çizdiniz?

G.U.: Şöyle, bundan sonraki eğitimlerde Mayıs sonunda bir daha gelecekmiş, bundan sonra da hep bulunacakmış zaten Motoron pist günlerinde. Bir dahaki geldiğimde vücut pozisyonu  üzerine çalışacağız. Bir sonraki aşama o gaz açma kapama, şurada vites düşürme falan onları geçtik,daha çok vücut pozisyonu üzerine, daha çok yatırabilme üzerine antrenman yapacağız.


Moe:Peki sizce yeterli miydi 3 seans sürüş?

G.U.:Yok fazlasıyla yetti ya. Yani 3 seans sonunda fiziken pestilim çıktı resmen. 4. Seans tek başına çıkabilirsin dediler ama yok yani, kalsın şimdilik dedim. Gerçekten bu kadar beklemiyordum. Öyle uzun kilometreler almıyoruz ama o kadar çok viraj var ki, bir de yoldakinin iki katı yatıyorsunuz burada ve fiziksel bir aktivite yapıyorsunuz... Çok daha fazla yoruyor insanı. Arkadaşım da buradaydı, o ikinci seanstan sonra havlu attı, kaçtı mesela. Ama ne olursa olsun her şeye değerdi.


Moe: Tavsiye eder misiniz peki?

G.U.: Kesinlikle tavsiye ederim, arkadaşlarıma da edeceğim zaten. Böyle video kayıtlarına baktığınız zaman aman allahım 300 le gidiyor bu insanlar deli,o hızda bu viraj nasıl dönülür falan oluyorsunuz ama gittiğiniz zaman aslında ne kadar güvenli olduğunu anlıyorsunuz burada sürüşün. Herhangi bir tatsızlık yaşamadım ben yani, sürekli her viraj noktasında görevliler vardı. Bir de pist günü yani, yarış değil kimse bir birine dokunmuyor daha güvenliydi... Her şey çok güzeldi benim için, emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Moe: Biz teşekkür ederiz, bir dahaki pist gününde görüşmek üzere.

 

 

30-31 Mayıs Pist Günü etkinliğinde de Armin Scherdan’ı İstanbul Park’ta yakaladık ve ona sorularımızı sıraladık! 

Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor!


 BMW Race Camp eğitmeni olan Armin Scherdan pist günleri dolayısı ile birkaç öğrencisine ders vermek için Türkiye’ye geldi ve bu onun Türkiye’ye ikinci gelişi olduğu için kendisinin bir usta gözüyle yaptığı gözlemlerini çok merak ediyorduk doğrusu. Scherdan pit alanında sürekli sağa sola koşturuyordu  fakat bu yoğun temposunun içinde ondan biraz vaktini istediğimizde bizi hiç kırmadı. Lafı fazla uzatmadan kendisi ile yaptığımız keyifli söyleşiye geçiyoruz.

 

Alişan Fidan:Merhaba. Biz sizi Motoron ekibi olarak çok iyi tanıyoruz fakat okuyucularımıza kendinizi biraz tanıtır mısınız?

Armin Scherdan: Tabii. Ben Almanya’da doğdum fakat 1986 yılından beri İspanya’da yaşıyorum. Burada İspanyol Enduro Şampiyonasında uzun süre yarıştıktan sonra supersport ve daha sonra superbike kategorilerinde yarıştım. Yarış kariyerim bittiğinden beri ki bu günümüzden neredeyse 10 yıl öncesi oluyor, sadece öğrencilerime nasıl motosiklet sürmeleri gerektiğini öğretiyorum. Ayrıca İspanya’da uluslararası bir motosiklet okulumuz var ve Motoron ekibi ile orada tanıştım. Ekiptekiler buraya gelip Türkiye’deki motosiklet camiasına bir göz atabilme şansını bana vererek bugün burada ikinci kez bulunuyor olmamı sağladılar.

 

A.F:Bu Türkiye’ye ikinci gelişiniz ve Türk motosiklet sektörü hakkında ufak da olsa bazı fikirleriniz şekillenmiştir diye tahmin ediyorum. Düşüncelerinizi bize açıklar mısınız?

A.S:İlk geldiğimde hayran kaldım ve çok eğlendim. Bu ikinci seferim ve yine çok mutluyum çünkü bu sefer birçok insan tanıyorum ve onların nelerle uğraştıklarını iyi biliyorum. Gelişen Türk motosiklet camiasının izlediği yol bence doğru bir yol. Çok iyi bir şekilde ilerliyorsunuz.

 

A.F:Peki ilk ve devamlı öğrenciniz Gökhan'a gelelim. Onun geçmişten günümüze olan gelişimi hakkında neler söyleyebilirsiniz?

A.S:Çok iyi diyebilirim çünkü geçen gelişimde onunla ilk kez pratik yaptım ve bu onun pistte ilk çıkışıydı. Bir amatör olarak çok dikkatli olmalısınız çünkü normal yolda sürmeye alışkınsınız ancak pist sürüşü sırasında ne yapacağınız ile ilgili hiçbir fikriniz yoksa bu sıkıntılar yaratabilir. Bugün benim buraya ikinci gelişim ve gerçekten mutluyum çünkü Gökhan ona geçen sefer öğrettiğim hiçbir şeyi unutmamış. İlerleyebileceğimizi hissediyorum çünkü Gökhan motosiklete çok hakim, üzerinde çok rahat ve kendine güveni tam bir şekilde duruyor... Ayrıca bu etkinliklerin tüm Türk motosiklet severler için de önemli olduğunu düşünüyorum çünkü güvenlik ve öğrenim kalitesi açısından piste gelmeye ilk başladıklarında bunu bir öğretmenle ya da yarış okuluyla beraber yapmaları bana göre en iyisi.

 

A.F:Grup eğitimleri ve birebir eğitimler arasındaki farkları bize biraz anlatabilir misiniz?

A.S:Eğer gelen öğrencimizin pist sürüşü hakkında hiçbir fikri yoksa grup eğitimi en iyi seçenek. Ayrıca arkamda 2-3 kişi birden olması işleri benim için kolaylaştırıyor fakat bu öğrencilerin homojen yani aşağı yukarı aynı süreleri atabiliyor ve ayni yetenek seviyesinde olmaları lazım. Aralarında 3-4 saniyeden fazla olan öğrencilerin olduğu bir gruba çok hakim olamazsınız. Buna ek olarak grup eğitimi sırasında herkes önündeki veya arkasındaki kişiye bakarak da bir şeyler öğrenebilir ve bu öğrencilerin sıfırdan başlayıp mükemmel noktaya birebir eğitimden daha hızlı gelmelerini sağlayan en önemli şeydir. Grup eğitimleri ve birebir eğitimler arasındaki farkları aşağı yukarı böyle özetleyebiliriz.

 

A.F:Türkiye’deki bundan sonraki planınız nedir acaba?

A.S:Burada ne olduğunu gördükten sonra ve Motoron ile geçirdiğim zamandan gerçekten hoşlandığımdan dolayı buraya tekrardan gelmeyi ve insanların okulumu tanımasını gerçekten çok isterim. Ayrıca Türk sürücüler benim İspanya’daki okuluma gelebilirler ve böylece onlara elimden gelen her şeyi öğreterek Türkiye’deki motosiklet camiasının geleceğini beraber daha iyi yerlere getirebiliriz.

 


Motoron Pist Günleri Eğitimleri Hız Kesmeden Devam Ediyor!