Motosikletlerde Pit Stop Uygulaması Nasıl Yapılır?

Motosikletlerde Pit Stop Uygulaması Nasıl Yapılır?

Formula 1 ,Nascar ve çeşitli dayanıklılık yarışlarından pit stop uygulamalarına yeterince aşinayız.Peki ya bu uygulama motosikletler için de yapılıyor mu?

16 Mart 2014 Yazı:Moe

Aşağıdaki videomuz Amerikan AMA Pro Pist yarışlarından ,Yamaha takımının Florida'daki pit stop antrenmanlarından geliyor:

 

 

Bu pit stop uygulamasında motosiklet değişimine izin verilmiyor,ancak gördüğünüz üzere yakıt takviyesi ve lastik değişimi yaklaşık 10 saniye gibi inanılmaz bir sürede tamamlanıyor.

Aşağıda da ,geçen sene MotoGP Avustralya-Phillip Island yarışında uygulanmak zorunda kalan pit stop uygulamalarından bir fotoğraf  görüyoruz.Burada yakıt takviyesi ve lastik değişiminden ziyade ; önceden ayarları yapılmış ,lastikleri ısıtılmış ve deposu dolu yeni bir motosiklete geçiş yapmak suretiyle uygulama gerçekleştiriliyor.

 

Motosikletlerde Pit Stop Uygulaması Nasıl Yapılır?

 

 

Bu fotoğraf, tam da Marc Marquez’in diskalifiye edildiği pit stop anında çekilmiş. Takım içerisindeki bir takım anlaşmazlık-yanlış anlaşılmalar neticesinde Repsol Honda sürücüsü pit stopa girmesi gerekenden 1 tur sonra girince diskalifiye edilmişti hatırlanacağı üzere. Daha önceki haberlerimizde belirttiğimiz gibi Phillip Island’ın  yenilenen pist zemini lastiklerde çok fazla aşındırıcı etki bırakmış,bu yüzden geçen sene yarış direktörlüğü tarafından bu yarışın pit stop uygulaması ile bitirilmesine karar verilmişti. Ancak sürücüler genel anlamda bu uygulamadan ve yaşanan mağduriyetten hiç hoşnut kalmadı ve bu yüzden 2014 sezonu için Bridgestone aynı zafiyetlerin tekrarlanmaması adına Avustralya pistinde ek lastik testleri gerçekleştirdi.

 

2 MotoGP dünya şampiyonluğu bulunan Lorenzo, geçen sene Phillip Island yarışından sonra şu açıklamalarda bulunmuştu:”Benim için şüpheye yer bırakmayacak şekilde kötü bir uygulama,bu yarışta yapılan  pit stop uygulaması. Normal yarışlara göre her şey daha kötü ve tehlikeli bir hal aldı. Pit’ten çıkarken ön karbon frenleriniz hala soğuk oluyor,ama en büyük tehlike pit çizgisinde gerçekleşiyor. Örneğin arkanızdaki sürücüden saniyeler farkla öndeyseniz ve pite girdiyseniz, motosikleti değiştirdikten sonra direkt arkanızdaki ile karşı karşıya gelebiliyorsunuz.Bu çok tehlikeli.Saatte 60 km hızla yapacağınız bir kaza bile çok büyük hasarlarla sonuçlanabiliyor.”

Bu sebeple bu sene MotoGP'de pit stop uygulaması yapılması beklenmiyor.

 

İLGİLİ HABERLER
Motosiklet Yakıt Tüketimini Azaltmanın Yedi Yolu! Motosikletimizin yakıt tüketimini önemli ölçüde azaltmanın birkaç ipucuna gelin beraberce bir göz atalım. .
Motobakkal: İğneden İpliğe Her Şeyİstanbul Maslak’ta faaliyet gösteren Motobakkal ve kurucusu Melih Hanöz ile bir görüşme yaptık. Her türlü moto....
Motosiklet ile Fas GezisiFas sahip olduğu doğal güzellikleri, farklı kültürü, tarihi şehirleri ile ziyaret edilmeyi fazlasıyla hak ediy....
Brembo RCS14 Fren Gücü!Brembo RCS14 ile donatılmış Yamaha X-max’e Volkan Işık pistinde bindik. .
Motosikletle Dünyanın Ortasına Doğru YolculukDünyanın ortası neresidir? Nasreddin Hoca’ya sormuşlar zamanında. Onun mizah dolu cevaplarına hayranım ve Kony....
Motosiklet Sele Tararımcısı Yağmur DöşemeSürücünün poposunu ağrıtan motosiklet selesi dayanılamayacak işkencelerin başında gelir. Zaman içinde bozulan,....