Motosikletlerde Pit Stop Uygulaması Nasıl Yapılır?

Motosikletlerde Pit Stop Uygulaması Nasıl Yapılır?

Motosiklete Dair Bilmeniz Gereken Ancak Sormaya Çekindiğiniz Her Şey

02 Mayıs 2014 Yazı:Moe

Formula 1, Nascar ve çeşitli dayanıklılık yarışlarından pit stop uygulamalarına yeterince aşinayız. Peki ya bu uygulama motosikletler için de yapılıyor mu? Bu pit stop uygulamasında motosiklet değişimine izin verilmiyor ancak gördüğünüz üzere yakıt takviyesi ve lastik değişimi yaklaşık 10 saniye gibi inanılmaz bir sürede tamamlanıyor.

 

Aşağıda da, geçen sene MotoGP Avustralya-Phillip Island yarışında uygulanmak zorunda kalan pit stop uygulamalarından bir fotoğraf görüyoruz.Burada yakıt takviyesi ve lastik değişiminden ziyade; önceden ayarları yapılmış, lastikleri ısıtılmış ve deposu dolu yeni bir motosiklete geçiş yapmak suretiyle uygulama gerçekleştiriliyor.

 

Motosikletlerde Pit Stop Uygulaması Nasıl Yapılır?

 

Bu fotoğraf, tam da Marc Marquez’in diskalifiye edildiği pit stop anında çekilmiş. Takım içerisindeki bir takım anlaşmazlık-yanlış anlaşılmalar neticesinde Repsol Honda sürücüsü pit stopa girmesi gerekenden 1 tur sonra girince diskalifiye edilmişti hatırlanacağı üzere. Daha önceki haberlerimizde belirttiğimiz gibi Phillip Island’ın yenilenen pist zemini lastiklerde çok fazla aşındırıcı etki bırakmış,bu yüzden geçen sene yarış direktörlüğü tarafından bu yarışın pit stop uygulaması ile bitirilmesine karar verilmişti. Ancak sürücüler genel anlamda bu uygulamadan ve yaşanan mağduriyetten hiç hoşnut kalmadı ve bu yüzden 2014 sezonu için Bridgestone aynı zafiyetlerin tekrarlanmaması adına Avustralya pistinde ek lastik testleri gerçekleştirdi.

 

2 MotoGP dünya şampiyonluğu bulunan Lorenzo, geçen sene Phillip Island yarışından sonra şu açıklamalarda bulunmuştu:”Benim için şüpheye yer bırakmayacak şekilde kötü bir uygulama, bu yarışta yapılan pit stop uygulaması. Normal yarışlara göre her şey daha kötü ve tehlikeli bir hal aldı. Pit’ten çıkarken ön karbon frenleriniz hala soğuk oluyor, ama en büyük tehlike pit çizgisinde gerçekleşiyor. Örneğin arkanızdaki sürücüden saniyeler farkla öndeyseniz ve pite girdiyseniz, motosikleti değiştirdikten sonra direkt arkanızdaki ile karşı karşıya gelebiliyorsunuz. Bu çok tehlikeli. Saatte 60 km hızla yapacağınız bir kaza bile çok büyük hasarlarla sonuçlanabiliyor.”

 

Bu sebeple bu sene MotoGP'de pit stop uygulaması yapılması beklenmiyor.