Nostaljik Motosiklet : Velocette LE

Nostaljik Motosiklet : Velocette LE

Motosiklet dünyasının “Tosbağa”sı olabilirdi, “Sallabaş”’ı oldu.

23 Şubat 2015 Yazı:İtalyanmaz

Bugün kullandığımız motosikletlerde yer aldığı haliyle ayak kontrollü vites düzeneğini 1920’li yıllarda İngiliz motosiklet camiasında hatırı sayılır bir aile firması olan Veloce  geliştirmişti. Firma İkinci Dünya Savaşı sonrasında, işlerini, birikimlerini ve bir araba alma hayallerini kaybetmiş olan orta sınıf kadınları için alternatif bir araç tasarlamaya karar verdi. Bu hafif, temiz, kolay idare edilebilen ve market torbalarını da  taşıyabilen bir motosiklet olmalıydı. Firma bu konsepte Velocette ismini verdi.

 

Nostaljik Motosiklet : Velocette LE

 

Firma Velocette’nin başarılı olacağından emindi. Bu yüzden, gelmesi kaçınılmaz olan yeni siparişlere yer açmak için hiç de fena kar bırakmayan mevcut tek silindirli motor imalatını azalttılar. Bu naif iyimserliğin ardında, tasarımcıların motosiklet için planladıkları detayların, satışların patlamasına sebep olacağı inancı yatıyordu.

 

Nostaljik Motosiklet : Velocette LE

 

Tasarımcılar, müşteri kitlesi olarak topuklu ayakkabı ve ofis giysileri ile işlerine giden kadınları hedeflediğinden, motosiklete ayak marşı koymanın uygun olmayacağını düşünmüşlerdi. Ancak o yıllarda elektrikli marş motorları oldukça ağır, pahalı ve güvenilmezdi. Bu yüzden motoru çalıştırmak için ateşleme zamanı ile hava ve benzin karışımını elle ayarlamayı gerektiren bir el marşı düzeneği oluşturdular. Bu detay, 3 bileşenden herhangi biri yanlış ayarlandığında, motoru çalıştırmayı imkansız kılıyordu.

 

Yine kadınların motosikleti keyifle kullanabilmeleri için ses ve titreşimin mümkün olduğunca azaltılması gerekiyordu. Bu yüzden 150 cc’lik motoru çift silindirli ve su soğutmalı olarak tasarladılar. Aynı zamanda bakım maliyetlerini en aza indirmek için, silindirler yatay olarak yerleştirildi.


Nostaljik Motosiklet : Velocette LENostaljik Motosiklet : Velocette LE



Kadınlar, bakımlı ellerini zincir temizliği ve ayarı için kirletmek istemeyecekleri için bu küçük motosiklet şaftlı olarak piyasaya sürüldü.

 

3 vitesli, 6 beygirlik bu motosiklet sessiz ve titreşimsiz çalışmakta o kadar başarılı oldu ki, sürücüler motorun çalışıp çalışmadığını anlamak için kadrandaki ateşleme ışığının yanıp yanmadığını kontrol etmek zorunda kaldılar.

 

Bu tasarım detayları motosikletin maliyetini rakiplerine kıyasla %60 kadar arttırdı. Dahası, 1950’li yıllarda İngiltere’de bile kadınlar motosiklet kullanacak kadar özgür değildi. Bunun için on yıllar geçmesi gerekecekti.

 

Sonuç olarak Velocette firma için büyük bir başarısızlık oldu. Ortaklarının nüfuzu sayesinde ağırlıklı olarak polis birimleri tarafından uzun yıllar kullanılan bu motosiklet, sele üzerinde birbirlerini başlarıile selamlayan  memurların verdiği ilhamla, “Sallabaş” (Noddie) olarak anıldı ve  nostaljik olacak kadar eskiyene dek unutuldu.

İLGİLİ HABERLER
MV Agusta Satışları 2015'te Yaklaşık %30 Arttı!MV Agusta, yurt dışı pazarlarındaki satış artışı sebebiyle toplam satışlarının %30 civarında arttığını rapor e....
2016'da 1000cc'lik 3 Yeni MV Agusta Geliyor!MV Agusta, yıllık toplantısında 2016 için 1000cc'lik 3 yeni model üreteceklerini doğruladı. Detaylar için deva....
MV Agusta'dan 4 Silindirli, 4 Yeni ModelCEO Giovanni Castiglioni'nin yaptığı açıklamaya göre, MV Agusta'nın yakın gelecek için yaptığı planlarda tamam....
2015 MV Agusta Turismo Veloce 800MV Agusta’nın yeni touring eseri sanki bir motosiklet değil, sportif bir uzay mekiği. .
2014 MV Agusta Turismo Veloce 800Birçok şirkette olduğu gibi, birkaç dönem öncesinde şirket mali zorluklarla karşı karşıya kaldı. Fakat Giovann....
2014 MV Agusta Turismo Veloce 800İtalyan firma Milan'da ilk sürprizleri yapanlardan biri oldu ve karşımıza bir touring modeli ile çıktı. .