Öhlins Süspansiyonlar ve Yamaha R1M'ler Geri Çağırılıyor

Öhlins Süspansiyonlar ve Yamaha R1M'ler Geri Çağırılıyor

Öhlins süspansiyonlar ve Öhlins süspansiyonlu Yamaha R1M'ler geri çağırılıyor.

22 Nisan 2015 Yazı:Ahmet TEZCAN

Yamaha, yeni R1M modelini kullanım esnasında parçalanabilecek hatalı Öhlins arka amortisörleri nedeniyle geri çağırıyor. Ayrıca bu geri çağırma Öhlins tarafından da yapılarak 5 Kasım 2013 ve 20 Şubat 2015 tarihleri arasında üretilmiş stok ve TTX36, TTX GP, TTX RT ve TTX36 MKII gibi ikincil piyasa ürünlerini kapsıyor.

 

Öhlins Süspansiyonlar ve Yamaha R1M'ler Geri Çağırılıyor

 

Kanada Ulaştırma (Transport Canada) ve Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (Australian Competition and Consumer Commission) tarafından yayınlanan bildiri şöyle:"Bazı motosikletlerde, arka amortisörler doğru bir şekilde üretilmemiş olabilir. Amortisör kolu, amortisör tamamen yerine oturtulmadan sıkılmış olabilir ki bu da somunun gevşemesine neden olarak arka amortisörün doğru çalışmasını engelleyebilir ve hakimiyet kaybı sonucunda kazaya neden olabilir."

 

Başka bir kayıtta ise Öhlins'in ayrıca bazı direksiyon amortisörlerini de montaj braketlerinin kırılma ihtimali nedeniyle geri çağırıldığı yer alıyor. 934 adet arka süspansion ile birlikte toplamda bu geri çağırma 2,827 birimi kapsıyor.

 

Bahsi geçen birimler ikincil piyasada şu motosikletler için satılmış: Yamaha R1, R6 ve FZ6; Suzuki TL1000 R ve GSX1300R; Honda CB600RR; ve Ducati Monster 1000, 748, 848, 916, 996 ve 998. Bu geri çağırmaya ayrıca SD 000 ve SD 005 parça numaraları arasındaki evrensel direksiyon amortisörleri de dahil.