Motosiklette Patlak Bir Lastikle Nasıl Başa Çıkarım?

Motosiklette Patlak Bir Lastikle Nasıl Başa Çıkarım?

Yolda giderken motosikletimizin lastiğiniz patladı ve ilk defa bu durumla karşılaştınız ne yapmalısınız veya ne yapmamalısınız?

14 Mayıs 2014 Yazı:Motoron

Motosiklette Lastiğiniz Patladı, Ne Yapacaksınız?

Panik yapmayın. Modern iç lastiksiz lastikler nadiren patlarlar. Genelde yavaşlayıp gereken önlemi almanızı sağlayacak şekilde sizi yeterince uyarırlar. Eğer delinen ön lastikse ön freni kullanmaktan kaçının, gidonu yumuşakça tutun ve ağırlığınızı arka tekerleğe vermeye çalışın. Viteslerle ve arka frenle durmaya çalışın. Eğer delinen arka lastikse ağırlığınızı iyice öne kaydırın ve ön freni kullanarak durun.

 

Şimdi seçim yapmanız gerekiyor. Motorunuzu daha rahat ve güvenli bir yere itebilir veya olduğunuz yerde durumu çözmeye çalışabilirsiniz. Şayet söz konusu ön lastikse olduğunuz yerde kalmanız daha doğru olacaktır. Ama delinen arka lastikse, dikkatlice ve düşük süratle, ağırlığı öne vererek ve gaz koluna nazik davranarak bir sonraki lastikçiye gitmek daha yerinde olacaktır. Ancak bu şekilde gitmek lastiğinize ciddi şekilde zarar verecektir. Eğer lastik ömrünün sonuna geliyorsa zaten muhtemelen tamir etmeye değmez. Delik yanaklarda veya lastiğin kenarlarındaysa isteseniz de tamir edilemez. Bu durumda delik bir lastikle birkaç kilometre gitmenin bir zararı olmaz. Ama eğer lastik yeniyse ve delik lastiğin %75’lik orta bölümünde yer alıyorsa muhtemelen tamir edilebilir, yani korumayı gerektirir.

 

Servisi ayağınıza çağırmak pahalıya mal olabiliyor o yüzden eğer çıkartabiliyorsanız jantı kendiniz çıkartın ve ya otostop çekin ya da bir taksi çağırın ve lastikçiye kendiniz gidin. Hem daha ucuz hem de daha hızlı olacaktır.

 

Bir dahakine yanınızda bir lastik tamir takımı taşıyın. Yapacağınız bir fitil yama sizi birkaç dakika içinde yeniden yola koyabilir ama bunun geçici bir çözüm olduğunu unutmayın. Tavsiye: Eğer tamir takımınızı pek kullanmıyorsanız arada bir kontrol edin çünkü kauçuk solüsyonu sonunda kuruyacak ve yenisiyle değiştirmeniz gerekecektir.

 

Kimyasal lastik deliği tıkayıcıları ufak deliklerde işe yarasalarda lastiğin iç kısmını berbat ettiklerinden ve sonradan lastiğe yama yapan lastikçiler bunu temizlemekle uğraştıklarından can sıkıcı olabiliyorlar. Bu konuda uzmanın da fikrini aldık. SMD Lastikleri’nden Paul Fairclough: “Gerçekten can sıkıcı oluyorlar. Onlardan nefret ediyoruz. Zaten çoğu zaman işe yaramıyorlar. Aynı şey lastiğin içine önceden sıkılan kimyasallar için de geçerli. Bisikletlerde tamam ama motosikletlerde işe yaramıyorlar. Hatta durumu daha da kötüleştirebiliyorlar. Şöyle örnek vereyim. Genelde lastiğin sırt kısmına yakın bir yere çivi girer. İlk başta içerideki kimyasal işe yarar ama çivi de gittikçe batmaya devam eder ve sonunda yanak kısmını da delerek dışarı çıkar.”