Perspektif Planlar

Perspektif Planlar

Motosiklette uzun vadeli planlar yapılabilir mi? Merak etmeyin antrenman planlarından söz ediyorum. Bugünkü gençlerimiz ile bundan 5 yıl sonrasında ulaşacağımız hedefleri kestirebilir miyiz? Motorlar, malzemeler, pist koşulları, antrenmanlar, antrenörler (!) ve en önemlisi finans yapımız bu amacın gerçekleşmesi için yeterli midir?

05 Haziran 2014

Kulüplere bakıyorum; bugünkü yapıları yalnızca lisans çıkartabilme ve kısa süreli kurumsal kimlik kıpırtıları içinde. Ama yakın zamanda müthiş ataklar gelecektir. Buna inanıyorum. Pistlere uzanıyorum, derin endişeler yaşıyorum. Kabul etmekte zorlanacağız ama yapmakta olduğumuz antrenman ve yarışlarda daha yüksek güvenlik standartlarını oluşturmamız gerekiyor. Hangi kategori olursa olsun bu konuda tüm tarafların derhal bir araya gelmesi gereklidir! Kazalar ve sebepleri araştırılmaya çalışılmaktansa onları önleyici bilgi, donanım ve yönetim sistemleri devreye sokulmalıdır. Motosiklet antrenmanları ve yarışlarının hiçbir saniyesi hafife alınmayacak sekansları içerir. Milisaniyeler çok kıymetli an’lardır. Öyle ki, artık yarışlardan bir hafta öncesinde bile sporcunun tüm günlük yaşantısı kayıtlara geçirilmeli, olası riskli durumlar analiz edilmelidir.

 

Aşırı ağrı kesici kullanımı, içerikleri farklı sıvı içeceklerin yapısı, tek tür beslenme alışkanlıkları, yeterli olmayan ısınma ve diğer bir sürü faktör yarış performansını olumsuz etkileyebilir. Yarıştan bir gün önce aşırı protein içerikli gıda alımı metabolizmayı asitik bir ortama taşıyabilir. Diüretik özellikli yiyecek veya sıvılar aşırı idrar oluşumuna neden olabilir. Yarış öncesi alkol içerikli sıvıların alımı susuzluğa sebep olur. Bu gibi alışkanlığı olanların bunu terk etmesi gereklidir. Yarış günü sabahından itibaren nasıl bir sıvı alınmasının yapılacağını daha önce yazdığımı hatırlıyorum.

 

Kullanılan malzemelerin kalite ve uyumluluğu sorgulanmalıdır. Kask, eldiven, tulum, çizme denip geçilmemeli, en uygun ürünler kullanılmalıdır. Motorun teknik ve performans hazırlığı çok iyi mekaniker ile çözülmelidir. Benim izlenimlerim, ne yazık ki bu çalışmaların tamamının motosiklet yarışçıları tarafından yapılmaya çalışılması şeklindedir. Bu durum değişmelidir.

 

Gelelim yarış takvimlerine: Çok yoğun programlar görünüyor. Hedef yarış mı olmalı yoksa her ayakta yeni başarılara mı imza atılmalı? Yarışlarda şampiyon olduk, ne yapacak sporcu? Milli mi oluyor? Hayır… Yalnızca bir kupa mıdır, bunca masraf, bunca çaba? Podyuma çıkmanın manevi değeri çok büyük ama artık içsel motivasyon yerini dışsal motivasyonlara bırakmış durumdadır. Yöneticilerimizin bu konuya dikkatle yaklaşması gereklidir.

 

Sporda kısa, orta ve uzun süreli planların yapılma zamanı gelmiştir. Uzun süreli olanın adı “perspektif” veya “çok yıllı plan” şeklinde anlaşılmalıdır. Yazıdan anlaşılacağı gibi o kadar büyük bir zaman dilimini içermektedir ki, bir adım atıldığında gelecek on adım sesinin hissedilmesi gereklidir. Buna, insan yapımız, liderliğimiz, finans düzeyimiz ve her şeyden önce de ruhumuzun derinliği katılmalıdır. Bu işleri kimler yapacak, nasıl yapacak ve rol model örnekler var mıdır? Bu sorular için farklı zamanlarda uygun cevaplar aramaya devam edeceğim.

İLGİLİ HABERLER
Motosiklette Yeni DönemTürkiye Motosiklet Federasyonu Başkanını seçmek için 26 Ekim 2016 günü genel kurul çalışmalarını tamamladı. Me....
Motosiklet Programları.
Motosiklet Kullanıcıları CemiyetiBana öyle geliyor ki, çok yakında ülke çapında bir “Motosiklet Kullanıcıları Cemiyeti” kurulacaktır. Çok farkl....
Nasıl Bir Federasyon?Olağanüstü günler yaşıyoruz. Hayat devam ediyor. Motorlar yollarda. Bazı arkadaşlarım Avrupa’nın çeşitli ülkel....
İstanbul Park...Geçtiğimiz yılın Aralık ayında Türkiye Motosiklet Federasyonu adına bazı ülkelerdeki pistlerde yarış planlamal....
Motosiklet.. Sen De Sür!Mayıs ayının ilk haftasonu kadınlar için mot osiklet sürme günü olarak kutlandı. Haziran ayında, bu defa “moto....