Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık

Piaggio Medley İlk Sürüşünü İtalya Porto Ercole’de Yaptık

Piaggio’nun yeni Medley modeli. 150cc’lik yepyeni modern bir motor bloğuna sahip Medley, Piaggio ürün gamındaki boşluğu doldurmak üzere tasarlanmış.

08 Haziran 2016 Yazı:Sanço Panço, Fotoğraflar:Piaggio

Piaggio’nun orta sınıf yeni skuterini tam yerinde, İtalya Porto Ercole’de sürdük.


Euro4 egzoz emisyonlarının yürürlüğe girmesi ile birlikte pek çok firmada yeni modellerin ön plana çıktığını görüyoruz. Bunlardan bir tanesi de Piaggio’nun yeni Medley modeli. 150cc’lik yepyeni modern bir motor bloğuna sahip Medley, Piaggio ürün gamındaki boşluğu doldurmak üzere tasarlanmış. 2.690 euro fiyat etiketine sahip Liberty ile 8.650 euroluk Beverly 350 arasında kendisine yer bulan Medley, Türkiye’de 3.590 euroluk fiyat etiketiyle satışa sunulacak. Daha önce benzer fiyat etiketi ile satılmakta olan Aprilia Scarabeo 200’ün Euro4’e uyumlu olmaması sebebiyle sessiz sedasız ortadan kalkması ile birlikte, yerini Medley dolduracak gibi görünüyor.




Tipine baktığımızda, Medley büyük ön tekerleği sayesinde rakipleri diyebileceğimiz Yamaha N-Max ve Honda PCX’e göre daha yapılı duruyor. Görünen o ki, Piaggio bu modeli tasarlarken Beverly’nin cüsseli ve beğenilen ana çizgilerini kullanarak daha hafif bir motor ortaya çıkartmaya çalışmış. Giysilerin genelinin çizgisi Beverly’den alınmış gibi duruyorsa da, motorun ön yüzü, yan kapaklar, ve ön çamurluk üzerinde epeyce çalışılmış. Far Beverly’yi andırıyor, öndeki gri renkli “kravat” ise Piaggio’nun alameti farikası... Sinyallerde kullanılan led sistemi arka stoplarda da mevcut. Yeni motor bloğunun su soğutmalı bloğunun 15 beygirlik gücü, hafifliği ile birleştiğinde kağıt üzerinde oldukça iddialı görünüyor. Beverly’de olduğu gibi Medley’de de benzin deposu motorun ortasında, hemen ayakların arasında konuşlandırılmış. Bunu yaparken Bev’de 12,5 litre olan depoyu 7 litreye düşürerek tünelin yüksekliğini azaltmışlar, bu sayede motora çok kolay inilip biniliyor. Sele altında benzin deposu ile ilgili sorun olmayınca, arka tekerleği de 14 yapıp acayip bir yer kazanmışlar.



Buraya kapalı 2 adet kask rahatlıkla sığıyor. Çok beğendik. Benzin deposunun da iyice aşağılarda olması sayesinde motor dolu depoyla bile son derece dengeli hissediliyor. Beverly’de olduğu gibi ayak pozisyonu, özellikle koca ayaklı sürücüler için genelde son derece kısıtlı. Ayakları biraz dışarı içeri yapıp pozisyonu değiştirseniz bile, tam saklamak için tek bir pozisyon var. Ayak bölgesinin hemen önünde yer alan torpidoya OGS, cep telefonu, gözlük veya cüzdan gibi şeyler koyabilirsiniz. Bu bölmede cep telefonunu şarj etmek için bir USB çıkışı da var. Medley’in çeşitli donanımları ve iki motor versiyonu var; 125’lik ve 150’lik. ABS standart. Türkiye’ye 150’lik S versiyonunun geleceğini düşünüyoruz. Motorda ön cam orta ve uzun boy olmak üzere aksesuar olarak satın alınabiliyor. Piaggio Multimedya Sistemi (PMS) dedikleri akıllı telefon arayüzünü hem Android, hem de Iphone’a indirebiliyorsunuz. Motora aksesuar olarak Bluetooth sistemi alırsanız, işletim sistemi telefonunuzdaki PMS ile iletişime geçip motorla ilgili her türlü bilgiyi size gösteriyor.


Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık


Arka tekerleği 14 inç yapıp acayip bir yer kazanmışlar. Buraya kapalı 2 adet kask rahatlıkla sığıyor. Çok beğendik.




Piaggio Medley Sürüş izlenimleri


Üzerine atlayınca Medley›in Beverly›den daha küçük olduğu fark edilse de, genel hissiyat bakımından Medley›in ölçülerini çok beğendik. Aralara girmek için ideal, ayna yüksekliği oldukça yukarıda (böylece araba aynalarını kurtarıp geçebilir), ama sürücüyü iyi koruyacak kadar geniş ve iki kişi için yeterince yer mevcut. Medley Beverly’ye göre 24 kilogram daha hafif. Yine Beverly’ye olan benzerliğine bakacak olursak, gösterge gerçekten de oldukça seçkin duruyor ve büyük abiye çok benziyor. Bu durumu beğenmekle birlikte, PMS’de pek çok bilgiyi görebileceğiniz için göstergenin dijital kısmındaki bilgiler kısıtlı tutulmuş. Buradan 2 tripmetre, bir toplam kilometre, dış ısı göstergesi ve akü şarj voltajı takip edilebiliyor. Telefon ile PMS’ye bağlanınca motorun yatış açısından tutun nerede ne kadar yakıt tükettiğine dair bütün bilgilere kavuşmuş oluyorsunuz. Telefonu aynaya takmak için SHAD’a güzel bir su geçirmez çanta da yaptırmışlar. Telefonun pili bitmesin diyorsanız kablo ile torpidodaki usb çıkışından elektrik de alabiliyorsunuz. Gidon kumandaları süper zengin ve çok kolay erişilebiliyor.


Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık


Beverly’ye olan benzerliğine bakacak olursak, gösterge gerçekten de oldukça seçkin duruyor ve büyük abiye çok benziyor.



Solda klasik sinyal, korna, uzun kısa düğmesinden başka, bir de sele altı açma elektrik düğmesi var. Sağda ise göstergedeki bilgilerin geçişini kontrol eden “mode” düğmesi ile marş butonu var. Piaggio’da bir ilk olan I-get motorun özelliği olan start-stop tuşu da sağ gidonda bulunuyor. Motorun start stop sistemini beğendik. Oldukça efektif biçimde çalışan bu sistem kısa bir süre durulduğunda motoru stop ediyor, bunu da göstergede gösteriyor. Trafik ilerleyince gaza dokunmanızla birlikte motor yeniden çalışır hale geliyor. Bu özelliği kullanmak istemez iseniz düğmesini kapatabiliyorsunuz. Elektronik aksamlardan bir diğeri olan Bosch’un iki kanallı ABS’sinin çalışma biçimini ve motorun fren dozajını çok beğendim. Test araçlarında Maxxis’in lastikleri vardı, kullandığımız Toskana yolları da çok pırıl pırıl değildi ama fren kollarındaki güç hissiyatı mükemmeldi. Aşırı zorladığım halde asfalt yüzeylerde ön frende ABS’yi devreye sokamadık, arka ise ancak kaydırmak için asıldığımda devreye girdiğini hissettirdi. Bu arada, arka frenin de disk olduğunu ve mükemmel bir hissiyatı olduğunu belirtmeden geçmeyeyim.


Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık


Piaggio Multimedya Sistemi (PMS) cep telefonu ile iletişime geçip motorla ilgili her türlü bilgiyi size gösteriyor (opsiyonel).



Lastikler kuruda fena değilse de, ıslakta ne olur, bekleyip Türkiye testinde görmek gerekiyor. Motorun marşına bastığınızda çalıştırma sesini takiben çıkan egzoz sesini beğendik. Çalışıp çalışmadığı belli olmayan japon motorları kadar sessiz değil, oldukça çekici bir sesi var. Ses “gürültü” biçiminde değil, ahenkli bir gazlama biçiminde geliyor kulağa. Piaggio motor bloğunu tamamen oturup yeni baştan tasarlamış. CVT şanzıman sistemini de oldukça çalışmışlar. Ne kadar ısıtmaya çalıştıysam da, genelde problem olan şehir içi ısınma ve titreme problemi, 150 kilometreli test boyunca başıma gelmedi. Bu açıdan motoru oldukça gelişmiş buldum. Su soğutmalı I-get motoru, hava soğutmalı 3 sübaplı Liberty I-get’ten farklı ve 4 sübaplı. Marş sisteminin yeni elektrik motoru sayesinde start stop özelliği oldukça sarsıntısız ve problemsiz çalışıyor. Start stop özelliğine çok hızlı biçimde alışılıyor.Motor performansına gelecek olursak, 150cc’lik su soğutmalı motorun ürettiği 15 beygirin ilk hızlanmaları oldukça etkileyici. Bu performans, oldukça sessiz ve derinden geliyor, bunun yanı sıra skuterin etkileyici yürüyen aksamı da gazlarken yol tutuşa katkıda bulunuyor.



80 km/s hıza kadar güç kesintisiz olarak gelmeye devam ediyor. Ancak bu hızdan sonra güç düşmeye başlıyor. Euro4 egzoz kısıtlamalarının getirdiği yüksek devirlerin fazla tercih edilmediği ateşleme haritaları, üst devirlerdeki güç üretimini biraz kısıtlıyor. 80- 100 arasında biraz nazlı devam eden hızlanma, 105-110›a kadar geliyor, yol hafif eğimli olursa 120km/s ile de rahatça gidiyor. İlk 600 kilometredeki test motorlarının rodaj sonrasında biraz daha performanslı gidebileceğini düşünüyoruz. Piaggio verilerine göre motor 100 kilometrede 2,1 litre benzin tüketiyormuş. Ancak gazlamalı tüketimde bunun 3 litreye kadar yükseldiğini düşünüyoruz. Günün sonunda gösterge 120 kilometreye yakın yol yaptığımızı gösteriyordu. Bu esnada motorun benzin ibresi yarı yarıya düşmüştü, bu da 7 litre ile 230-240 kilometre arasında yol alabileceğinizi gösteriyor.Şasi bakımından da Medley gerçekten de Beverly ile Liberty arasında yer alıyor. Beverly’ye göre çok daha kolay kumanda edilebilmekle birlikte, Liberty’ye göre son derece konforlu bir yapıya sahip. Genel kanımız, Medley'in adeta üst sınıf skuterin konforunu, uygun fiyata sunan kapasiteye sahip olduğu yönünde.


Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık


Medley adeta bir üst sınıf skuterin konforunu, uygun fiyata sunan kapasiteye sahip.




Piaggio Medley İnceleme Sonucu


Piaggio, Vietnam’daki fabrikasında üretimine başladığı Medley ile Yamaha’nın Endonezyalı Nmax’ine ve Honda’nın Taylandlı PCX’ine rakip olmaya aday görünüyor. Üretim maliyetlerini düşürmek üzere bu bölgelere taşınan üretimlerin kalitesi Honda ve Nmax’te hiç fena değil, Piaggio’da gerçekten de İtalya’da üretilmiş seçkin bir skuter seviyesinde. Sosyal medyada siz okurların beğenisine sunduğumuzda her ne kadar fiyat konusunda eleştiriler gelmiş olsa da, Piaggio Türkiye’nin motoru İtalya’dan 200 euro daha pahalıya sattığı düşünüldüğünde, fiyat konusunda söylenecek pek bir şey kalmıyor. Gelecek sayılarda Nmax ve PCX ile teknik açılardan karşılaştırmayı düşündüğümüz bu sınıfta, bir ilk bakış olarak Medley’in bu iki rakibinden 2.000tl kadar daha pahalı olduğunu söyleyebiliriz. Aradaki fark ile, daha hacimli, pratiklik bakımından orta hacmi daha konforlu, iki tam kask alabilen sele altına sahip ve daha büyük bir sınıf hissiyatı veren bir skutere sahip olmak mümkün.



Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık


Piaggia Medley Teknik Özellikler ve Fiyatı


Motor: PİAGGİO İ-GET TEK SİLİNDİRLİ MOTOR, 4 ZAMANLI, “START&STOP” (ÇALIŞTIR&DURDUR) SİSTEMİ

Silindir Hacmi: 55 CC

Max Güç: 11 KW 7.750 DEVİRDE

Max Tork: 14,4 NM 6.500 DEVİRDE

Besleme: ELEKTRONİK ENJEKSİYON

Soğutma: SIVI

Debriyaj: OTOMATİK KURU SANTRİFÜJ

Vites: TORK SUNUCULU OTOMATİK CVT

Arka Fren: 88 MM UZUNLUĞUNDA, HİDROLİK TELESKOPİK ÇATAL

Ön Fren: 76 MM UZUNLUĞUNDA, 5 ADET YAY ÖN YÜKLEME AYARI OLAN ÇİFT ETKİLİ HİDROLİK AMORTİSÖR

Ön Lastik: 100/80-16

Arka Lastik: 110/80-14

Uzunluk : 2.020 MM

Genişlik(En Geniş Yer): 705 MM

AKS Aralığı: 1.396 MM

Sele Yüksekliği: 787 MM

Yakıt Deposu: 7 LİTRE

Egzost Çıkışı: EURO 4 NORMLARINDA

Distribütör: FERCO MOTOR

www.piaggioturkiye.com

Fiyat: 3.590 EURO



Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık




Test Ekipmanları


Dainese Air-Frame Tex Ceket

D-Store’dan aldığımız bu ceketin daha önceleri siyah versiyonunu kullanıyorduk. Yıllardır yaz aylarında motorcuyu pişmekten kurtaran harika ürünlerden bir tanesi. İçinde avuç içi kadar küçültüp herhangi bir cebe koyabileceğiniz zar gibi katmanı, hafif soğuk sabahlarda sizi titremekten kurtarıyor. Üzerinde dirsek ve omuz korumaları olan cekete istenirse opsiyonel olarak sırtlık da takılabiliyor. Herşey takılı olduğunda bile çok ama çok hafif. Siyahını beğeniyorduk, bir de daha renklisini aldık.  Güncel fiyatlar için tıklayın


Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık




Arai Axces II Kask

Arai’nin giriş kaskı olmasına rağmen hissiyatı ve konforu müthiş. Hafif karanlık vizörü ile yaz aylarında gözümüzün kamaşmasını önlüyor, havalandırmalar çok başarılı. Bu rengin yerine bu sene siyah ağırlıklı yıldızlı versiyon almış. Güncel fiyatlar için tıklayın


Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık




Dainese Street Biker Ayakkabı

Ne zamandır istediğimiz Sneaker ayakkabı. İki yanındaki delikler sayesinde püfür püfür seyrederken ayağın iki yanını ve topuğu korumak da mümkün. Su geçirmez versiyonu da mevcut. Çok rahat bulduk, yaz için favorimiz. Fiyat 138 Euro+KDV Güncel fiyatlar için tıklayın


Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık




Tech 90 Korumalı Kot, Manx Blue Denim

Çok rahat, süper korumalı. Tamamı Kevlar olan iç yüzey sayesinde koruma oranı arttırılmış. Dizlikler ve kalça korumaları fiyata dahil. 




Dainese Guanto X-Run Eldiven

Şu ana kadar kullandığımız en seçkin yazlık eldiven. Hissiyatı müthiş. Üzerindeki metal kısımların işçiliği olağanüstü. Elinizi gidona koyduğunuzda verdiği “çıplak elle sürüyormuşçasına konforlu” izlenimi anlatılmaz, yaşanır. 


Piaggio Medley İlk Sürüşünü  İtalya Porto Ercole’de Yaptık