Scooter Keyfi: Beverly 300 Tourer I.E.

Scooter Keyfi: Beverly 300 Tourer I.E.

Uzunca bir zaman diliminden sonra tekrar scooter koltuğuna oturdum. Yoğun trafikte rahat manevralarla araçların arasından sıyrılırken, çok sevilen ama unutulmuş eski bir şarkıyı yeniden dinler gibi hissettim. Boş yolda 300 cc’lik motora gaz verirken de geriye sadece şarkının hiç bitmemesini dilemek kaldı.

13 Ağustos 2013 Yazı:Ahmet Köseoğlu, Fotoğraflar:Kaan Verdioğlu

Keyif” kelimesinin en çok kullanıldığı yaz sezonu sonunda geldi çattı. Scooter üreticileri geride bıraktığımız yıllarda 50 şer cc lik hacim genişlemeleriyle giderek büyüyen modellerinde, artık pratikliğin yanı sıra keyif faktörünü de iyice ön plana çıkarmaya başladılar. Piaggio’nun Beverly Tourer 300 i.e. modeli de tam olarak bu “keyif” olgusunu hedef alan scooter modellerinden biri. Bu durumu isminde geçen Tourer yani gezgin-gezi aracı anlamıyla da açıkça ifşa ediyor. Kısa şasi-büyük lastik stiliyle de ciddi manevra kabiliyetini dengeli bir biçimde kullanıma sunuyor. Aslına bakılırsa markanın Beverly 250 Tourer modeli aynı kulvarda zaten oldukça başarılıydı. Peki neden 300’lüğe ihtiyaç duyuldu; aynı siz gibi biz de merak ettik ve cevabı araştırırken bir yandan da Piaggio Beverly Tourer 300 i.e.’yi test ettik.

 

Scooter Keyfi: Beverly 300 Tourer I.E.

 

İLERİYE, DAİMA İLERİYE

Geçtiğimiz yıllarda scooter segmentinde ciddi değişiklikler birbirini izledi. Türkiye’de ilk olarak Scarabeo 50 ile görmeye başladığımız fakat aslında scooter tarihinde 1958’lerin Zündapp Bela R 154 modeline kadar giden büyük tekerlekli scooter modellerinde gelişim durmak bilmiyor. 50 cc ile Türkiye pazarına giriş yapan kısa şasili-büyük tekerlekli scooterlerın motor hacimleri, durmak bilmeyen zamlarla sürekli yükselen benzin fiyatlarıyla rekabet edercesine yüksele yüksele 300 cc’lere kadar ulaştı. Honda, Kymco, Sym, Yamaha, Vespa vb markalarla birlikte Piaggio da boş durmayarak Beverly serisinin motor hacmini 278 cc’ye kadar yükseltti –Vespa GTS 300 Super modelinde kullanılan aynı motor-.

 

Scooter Keyfi: Beverly 300 Tourer I.E.

 

MOTOR

Piaggio, Beverly 250 Tourer modelinde kullanılan 244 cc’lik, 8.250 dev/dak’da 22 bg ve 6.500 dev/dak’da 20.2 Nm tork üreten motorun silindir gömlek çaplarını 72 mm’den 75 mm’ye ve strokları 60 mm’den 63 mm’ye yükselterek hacimde 34 cc’lik -pek de büyük gibi gelmese de genel hacme oranlandığında %14- bir genişlemeye imza atmış. Bu küçük değişiklik sayesinde beygir gücü rakamı arttırılmamış olsa da motorun 22 beygirlik pik güç miktarı 8.250 dev/dak’dan 7.250 dev/dak’ya indirilmiş. 20.2 Nm’lik eski tork değeri ise 500 devir aşağı; 6.500 dev/ dak’ya çekilirken genişleyen motor hacmi sayesinde Beverly kaslarını şişirmiş: +3 Nm güç. Neticede selef motordan daha alt devirlerde biraz daha güçlü bir güç ünitesi elde edilmiş. Böylece Beverly yokuşlarda bayılmadan daha kolay yol alır olmuş.

 

Scooter Keyfi: Beverly 300 Tourer I.E.

 

ŞEHİRİÇİ

Aslında şehir içi ve şehirler arası demek lazım. Çünkü Piaggio Beverly Tourer 300 i.e. şehir içi yollarda olduğu kadar şehirlerarası yollarda da gayet yetenekli. İstanbul’da trafiğin ortalama 110 km/s hızla aktığı çevre yollarında diğer araçlara ayak uydurmak mümkün. Hatta gaz kolunu biraz daha çevirerek fazladan bir 15 km/s hız daha arttırmak mümkün. Fakat bu üst hızlarda artık rüzgar ve yoldaki bozuklukların sallantılara neden olmaya başladığını belirtelim. Sonuçta bu kısa şasili bir scooter, yani gerek aerodinamik tasarımı gerekse şasisi yüksek hızdan çok konfor için tasarlanmış. Beverly kısa ve orta mesafeli yollar için ideal. 

 

Scooter Keyfi: Beverly 300 Tourer I.E.

 

Ön gövde sürücünün dizine rüzgar gelmesini engelliyor. Beverly’nin deposu ayak koyma yerinde iki ayağın hemen ortasında. Böylece benzin alırken seleden inme zorunluluğu olmadığı gibi ağırlık merkezi de düşük tutuluyor. Ön gövdede sürücü konforunu arttırmaya yönelik ayakların daha ileriye uzatılabilmesini sağlayan girintiler mevcut.

 

Scooter Keyfi: Beverly 300 Tourer I.E.

 

TASARIM

Piaggio Beverly Tourer 300 i.e. 16 inçlik jantları (ön lastik 110/70-16, arka 140/70- 16) ve gövde yapısı ile dinamik tasarımlı bir scooter. Büyük jantlar Beverly’nin koltuk altı bölmesinden çalmış, bu yüzden sele altında kaskları saklayacak yer yok. Kromajlı ön panel ve büyük far Beverly’ye şık görünüm katmış. Krom aynalar görüntü bütünlüğünü destekler nitelikte. Ön cam benim boyumdaki (179 cm) birisi için 8 cm kısa kalmış, rüzgar sesine maruz kalmamak için biraz eğilmem gerekiyor. Ruhsat benim üstüme olsa ilk işim bir boy büyük cam almak olurdu. Sürücü ve yolcu selesi konforlu. Ön panelin arkasında eldiven ve telefon gibi öte beri koyulabilecek bölme mevcut. Gidon bölümü ve üzerindeki Tourer yazısı göze hoş geliyor.

 

Piaggio Beverly Tourer 300 i.e modelini ilk sürüş testimizde oldukça beğendik. Şehir içinde sürücüsünün "bagaj" hariç tüm istekelrine cevap verecek şık bir scooter isteyenler için güzel bir alternatif olduğunu söyleyebiliriz. 

 

 

Scooter Keyfi: Beverly 300 Tourer I.E.
Scooter Keyfi: Beverly 300 Tourer I.E.



2.5 litre yedek dahil 10 litre benzin alan Piaggio Beverly Tourer 300 i.e. ile 225 km yol yaptıktan sonra benzin ışığı yandı

İLGİLİ HABERLER
Uzatmalı Sevgili: KTM 1190 Adventure TestiUzatmalı sevgili; Bir ayrılıp bir barıştığınız sevgili çeşidine deniyor. Neden mi bu başlığı attım? Bunu anlam....
Çin Aslanı Lifan KPR 200'ün İlk Sürüş İzlenimleriÇin’in en büyük motosiklet üreticilerinden Lifan’ın KP 150 modelini zorlu şartlarda test etmiştik. Aradan geçe....
Test: Honda’nın Orta Siklet Seyehat Motoru: Crossrunner 800xEski Crossrunner öldü, yaşasın yeni Honda Crossrunner 800x!.
Royal Enfield Classic Desert Storm Silah üreticiliği ile nam salmış olan firmanın motosikletleri için söylediği “Silah Gibi Üretildi” sloganı gün....
Yamaha Tracer 700 İle 1.000 Kilometre Yamaha’nın yeni modeli Tracer 700 yılın motoru olabilecek kadar iyi mi? Yamaha Türkiye’den aldığımız test mot....
Test: Honda CBR500R Yeni Tasarımı İle Türkiye YollarındaDaha önce test edip hayran kaldığımız Honda CB500F’ in giysili versiyonu olan Honda CBR500R modelini ayrıntılı....